5 motive de a include ridicarea greutăţilor în programul de exerciții (inclusiv pentru fete) - Om Activ

5 motive de a include ridicarea greutăţilor în programul de exerciții (inclusiv pentru fete)

1981 / 11.02.2020
Ridicarea greutăţilor este un exerciţiu pe care mulţi instructori necalificaţi nu îl recomandă. Însă noi suntem de părere că ridicarea greutăţilor trebuie inclusă neapărat în programul fiecărui sportiv. Acest exerciţiu poate să dăuneze doar în cazul în care nu este îndeplinit corect, de altfel aceasta se referă la toate exerciţiile. 5 subtilităţi ale ridicării greutăţilor veţi găsi aici. Astăzi veţi afla de ce apreciem atât de mult acest exerciţiu.

  • 1 Ridicarea greutăţilor este unul din cele mai bune exerciţii pentru fese.

Dacă-ţi doreşti un posterior bine conturat, atunci ridicarea greutăţilor este un exerciţiu indispensabil. Alte două exerciţii eficiente sunt aşezările şi podişorul pentru fese.

Este necesar de a include în program toate cele trei mişcări – doar aşa vei sculpta forma anatomică corectă a feselor. Dacă le-ai făcut pe toate trei, atunci a venit rândul mişcărilor izolate – îndoiri/dezdoiri, îndepărtarea picioarelor, lucrul cu benzi elatice şi altele.

  • 2 Ridicarea greutăţilor ajută la slăbit.

Prima şi cea mai importantă condiţie pentru slăbit este de a crea un deficit energetic. Aceasta înseamnă că trebuie să consumi mai puţine calorii decât cheltui atât pentru necesităţile zilnice, cât şi la antrenamente.

În timpul ridicării greutăţilor sunt puse în funcţiune numeroase grupuri de muşchi mari, respectiv se ard mai multe calorii. Prin urmare, dacă-ţi doreşti să arzi mai multe calorii în timpul antrenamentului, atunci repetă câteva seturi de ridicare a greutăţilor.

  • 3 Ridicând greutăţile devii mai puternic.

Ştii deja că la ridicarea greutăţilor sunt implicaţi numeroşi muşchi – fesieri, partea posterioară a coapselor, muşchii extensori ai coloanei şi marele dorsal. Fortificându-le pe toate, nu ai cum să nu devii mai puternic.

  • 4 Ridicând greutăţile devii mai rezistent.

Despre aceasta nu am scris niciodată, dar în timpul îndeplinirii fiecărui exerciţiu asupra corpului acţionează diferite forţe fizice – de compresie, rotaţie sau deplasare. Cu cât mai mare este impactul, cu atât mai puternice devin ţesuturile noastre. Vom reveni la acest aspect, acum este important să ştiţi că în timpul ridicării greutăţilor asupra corpului se exercită o acţiune colosală, care ne face mai rezistenţi.

  • 5 Ridicarea greutăţilor formează un tipar al mişcărilor.

În viaţa cotidiană ridicăm greutăţi cu regularitate, adesea ridicăm ceva de la podea sau ne aplecăm pentru a ne lega şireturile, de exemplu. Dar problema este că facem acest lucru inconştient şi adesea cu greşeli. Iată de ce oamenii atât de des se aleg cu dureri de spate şi prea devreme se confruntă cu probleme de articulaţii.

Însă dacă vei efectua ridicarea greutăţii cu regularitate, atunci corpul se va obişnui să îndeplinească această mişcare nu doar în sala de forţă, dar şi în viaţa de zi cu zi.

Vă aduc aminte de cele 5 subtilităţi ale ridicării greutăţilor, pe care le veţi găsi aici.

(1981)

comments powered by HyperComments
Valeri Kisel

CEO la clubul de fitness "Septem Fitness", or. Nikolaev, instructor certificat de crossfit nivelul doi, titular a peste 10 de certificate Crossfit Inc, autor al seminarelor de antrenament funcțional şi alte tipuri de fitness, câștigător a numeroase concursuri internaționale de crossfit în componența echipei "Septem Crossfit"

Alte articole la aceiaşi temă