5 sfaturi ale expertului: cum să te menţii în formă de sărbători - Om Activ

5 sfaturi ale expertului: cum să te menţii în formă de sărbători

447

5 sfaturi ale expertului: cum să te menţii în formă de sărbători

Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Deja ţi-ai „îngheţat” abonamentul de fitness până la 18 ianuarie? Anulează! Vadim Oleinicov, expertul rubricii Be Strong, ne-a relatat cum să ne antrenăm de sărbători pentru a ne păstra forma şi puterile pentru întâlnirile cu prietenii.

13

1. Nu rataţi mai mult de 3 antrenamente.

O săptămână este pauza optimală. În această perioadă scurtă, organismul îşi reîncarcă „bateriile”şi începe să reacţioneze mai bine la eforturi. Trebuie să chibzuiţi bine înainte de a rata al patrulea antrenament. La această etapă, metabolismul încetineşte şi este din ce în ce mai greu să revii la ritmul obişnuit.

2. Simplificaţi programul de antrenament.

Excludeţi din program exerciţiile cu grad sporit de intensitate şi lucrul cu greutăţi mari, pentru a nu suprasolicita sistemul nervos central, care şi aşa este afectat. Dacă excludem plăcerea cadourilor şi aromei de mandarine, sărbătorile ne supun organismul la un stres profund.

Antrenaţi-vă fără echipamente: faceţi burpee, flotări, genuflexiuni, exerciţii pentru abdomen. Mergeţi pe pista de alergare şi frecventaţi antrenamentele în grup.

3.Antrenaţi-vă acasă.

Unele cluburi, conştientizând că de sărbători clienţilor nu le pasă de sport, îşi închid uşile în această perioadă. Însă noi ne-am înţeles să simplificăm programul de antrenament, de aceea, oricum nu vom avea nevoie de aparatele multifuncţionale, iar aşezări, flotări şi exerciţii pentru abdomen puteţi face şi acasă.

 4. Aflaţi-vă mai mult timp la aer liber.

Împroşcaţi-vă cu bulgări de zăpadă, mergeţi la săniuş şi faceţi babă de omăt. Fireşte, dacă vom avea parte de zăpadă. Dar dacă nu, atunci vă recomandăm mai multe plimbări în timpul zilei. Aceasta contribuie la secretarea vitaminei D, de care ducem lipsă pe timp de iarnă.

Dacă aveţi posibilitate, plecaţi în munţi la schi, mai departe de maioneză şi delicii.

5.Nu vă antrenaţi înainte sau după consumul de alcool.

Alcoolul sporeşte povara asupra sistemului cardiovascular. Ştim că nu faceţi abuz de alcool, dar spuneţi-le şi cunoscuţilor aceste informaţii.

După băuturi alcoolice tari se recomandă 2 zile de odihnă. După un pahar de şampanie, vin sau o sticlă de bere, este suficient să vă odihniţi 1 zi. În genere, a doua zi după consumarea oricărui tip de alcool, nu se recomandă niciun fel de antrenamente. Aceasta duce la dezvoltarea maladiilor sistemului cardiovascular.

13

Respectaţi aceste reguli simple şi nu va trebui să vă restabiliţi după sărbători.

Vă urez un An Nou fericit!

(447)

comments powered by HyperComments
Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Alte articole la aceiaşi temă