7 reguli pentru a ţine tălpile corect în timpul aşezărilor - Om Activ

7 reguli pentru a ţine tălpile corect în timpul aşezărilor

2

7 reguli pentru a ţine tălpile corect în timpul aşezărilor

Valeri Kisel

CEO la clubul de fitness "Septem Fitness", or. Nikolaev, instructor certificat de crossfit nivelul doi, titular a peste 10 de certificate Crossfit Inc, autor al seminarelor de antrenament funcțional şi alte tipuri de fitness, câștigător a numeroase concursuri internaționale de crossfit în componența echipei "Septem Crossfit"

În articolul anterior am desfăşurat cinci nuanţe ale aşezărilor perfecte. Una din recomandări este de a ţine tălpile paralel în timpul aşezărilor sau de a le întoarce puţin lateral. În continuare vei afla de ce anume această poziţie este cea mai potrivită.

Poziție stabilă

Tălpile poziţionate paralel asigură cea mai stabilă poziţie. Fă un experiment, poziţionează picioarele paralel și marchează vârful piciorului. Apoi întoarce tălpile la 45° și mai fă un marcaj. Vei vedea că talpa şi-a pierdut o treime din lungimea sa utilă.

Generarea momentului de rotire

Dacă ai tălpile poziţionate paralel vei putea genera momentul de rotire în tot sistemul membrelor inferioare. La prima vedere pare complicat. Însă doar în această poziţie vei putea efectua mişcarea eficient şi în siguranţă, implicând muşchii, articulaţiile şi ligamentele necesare. Dacă vei poziţiona tălpile sub un unghi mai mare de 15°, atunci nu vei putea genera momentul de rotire – mişcarea nu va mai fi cea potrivită.

Stabilizarea articulației genunchiului

La rotirea tălpilor cu mai mult de 15°, ligamentele cruciate nu-şi mai îndeplinesc funcția directă de a stabiliza articulația genunchiului.

Reducerea riscului de deteriorare a meniscului

În orice articulaţie suprafeţele articulare sunt compatibile (mai jos va fi clar despre ce este vorba). Dacă vei poziţiona tălpile sub un unghi de peste 15°, atunci vei pierde capacitatea de a roti șoldul spre exterior. Din această cauză, în timpul genuflexiuni, femurul rămâne în poziție iniţială, iar osul tibiei se roteşte spre exterior în raport cu femurul. Astfel, comparabilitatea menționată mai sus este se pierde și creşte probabilitatea de deteriorare a straturilor cartilaginoase în articulațiile genunchiului (meniscuri).

Reducerea riscului de deteriorare a rotulei

În timpul genuflexiunii punctul de prindere a ligamentului de rotulă și punctul de atașare a ligamentului la tibie trebuie să fie strict vertical unul în raport cu celălalt.

La rotirea tălpii spre exterior, punctul de fixare a tibiei se deplasează spre exterior, eficiența mișcării se reduce și crește riscul de traumatizare.

Reducerea riscului de traumatizare a tendonului lui Ahile

Tendonul lui Ahile (tendonului calcanean) fixează mușchiul triceps suralal de calcaneu. Funcția lui este de a transmite efortul de la tricepsul sural la talpă. Prin analogie cu ligamentul patellar, tendonul își va îndeplini funcția sa numai dacă locul fixării sale pe calcaneu va fi localizat strict sub mușchi, adică tendonul lui Ahile va fi poziţionat vertical.

Dacă vei întoarce vârful picioarelor spre exterior, punctul de fixare al tendonului lui Ahile de asemenea se deplasează spre exterior și se creează premise pentru deformarea valgus a tălpii (căderea tendonului lui Ahile).

În urma poziţionării ineficiente a tălpii se produc traumatisme frecvente la persoanele, care au mers de raţă (cu vârful picioarelor spre exterior).

Spate sănătos

Deformarea valgus a tălpii duce la aceeași poziție în articulația genunchiului. Aceasta înseamnă că genunchii încep să se prăbușească în interior și împiedică șoldul să se îndoaie în mod firesc în articulația șoldului. Din cauza unor astfel de limitări, nu vei putea efectua genuflexiuni profunde şi intuitiv te vei apleca înainte. De regulă acest fel de aplecare este însoşită de îndoirea trunchiului şi de generarea unei forţe mai mari în fiecare conexiune intervertebrală, fapt foarte dăunător pentru spate. Doar n-ai uitat că o altă regulă a aşezărilor perfecte este poziţia verticală la maxim.

Sperăm că te-am convins.

(2)

comments powered by HyperComments
Valeri Kisel

CEO la clubul de fitness "Septem Fitness", or. Nikolaev, instructor certificat de crossfit nivelul doi, titular a peste 10 de certificate Crossfit Inc, autor al seminarelor de antrenament funcțional şi alte tipuri de fitness, câștigător a numeroase concursuri internaționale de crossfit în componența echipei "Septem Crossfit"

Alte articole la aceiaşi temă