7 motive să ratezi antrenamentul după o petrecere cu alcool, chiar dacă te simţi bine - Om Activ

7 motive să ratezi antrenamentul după o petrecere cu alcool, chiar dacă te simţi bine

7368 / 04.01.2017
Antrenamentul în stare de mahmureală pune la grea încercare toate sistemele organismului. Nu e cazul să te lauzi cu faptul că nici în starea asta n-ai ratat antrenamentul. Acesta nu e un motiv de mândrie, ci e o prostie.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii le recomandă bărbaţilor să nu consume mai mult de 40 g de spirt (etanol) pe zi. Femeilor li se recomandă cel mult 30 g. Alcoolul, consumat în asemenea doze, este considerat inofensiv, restul are efect toxic.

Cum se calculează cantitatea de etanol în băuturile spirtoase:

Majoritatea tipurilor de votcă şi coniac au concentraţia alcoolică de 40%, iar proporţia de 0,4.

Majoritatea vinurilor de desert – 16%, proporţia de 0,16.

Majoritatea vinurilor seci – 12%, proporţia de 0,12.

Majoritatea tipurilor de bere – 4%, proporţia de 0,04.

Formula generală: volumul de alcool se împarte proporţia lui şi se obţine norma zilnică, potrivit recomandărilor OMC:
Băutura Proporţia alcoolului Norma admisibilă
de etanol
Cantitatea admisibilă
de băutură alcoolică
Votcă, coniac, techila 0,4 30 ml 75 ml
Vinuri de desert 0,16 30 ml 187,5 ml
Vinuri seci 0,12 30 ml 250 ml
Bere 0,04 30 ml 750 ml

Dacă ai băut până la 30 ml de alcool pur, abţine-te de la antrenamente 1 zi.

Dacă ai băut peste 30 ml de alcool pur, abţine-te de la antrenamente 2-3 zile.

Consumul de alcool are efect de durată:

#1  Dereglarea echilibrul de lichide

După ce ai consumat alcool, ai senzaţia de sete, aceasta denotă deshidratarea organismului, duce la încetinirea metabolismului şi dereglează procesele de alimentaţie a celulelor. În asemenea stare, nu poate fi vorba despre un progres în timpul antrenamentului.

#2  Tulburări cardiace

Viscozitatea sângelui creşte de câteva ori după consumul de alcool, inima pompează mai anevoios sângele şi începe să lucreze în regim forţat. Imaginează-ţi un motor, în care se toarnă motorină vâscoasă, mai întâi se va supraîncălzi, apoi nu va rezista. În asemenea condiţii, inima îţi va răspunde cu creşterea frecvenţei cardiace în cazul sarcinilor obişnuite sau chiar minimale.

tiredworkout

#3  Distrugerea capilarelor şi vaselor sangvine mici

Din cauza tensiunii arteriale ridicate, au de suferit capilarele şi vasele mici. Vei simţi când capilarele creierului vor fi puse la grea încercare. Adesea, mahmureala este însoţită de dureri în zona tâmplelor, aceasta fiind o consecinţă a tensiunii înalte asupra vaselor sanguine ale creierului. Chiar şi în timpul antrenamentului obişnuit se atestă creşterea tensiunii, iar după consumul de alcool aceasta poate fi extrem de periculos.

#4  Creşte probabilitatea traumatizării ligamentelor

Precum ai aflat deja, după consumul de alcool metabolismul încetineşte, este tulburată microcirculaţia, fapt care duce la o insuficienţă de substanţe nutritive, care în timpul antrenamentului sunt transportate la muşchi şi ligamente. Toate acestea au drept consecinţe microtraumatisme şi distrugeri, iar în viitor pot provoca un traumatism grav fără cauze clare la prima vedere.

Dacă-ţi aduci aminte, obiectivul încălzirii este de a transporta la muşchi şi ligamente substanţele nutritive şi hormonii pentru activitate fizică normală. În timpul mahmurelii, acest sistem practic nu este valabil.

#5  Tulburări de coordonare

Sistemul nervos este inhibat, se manifestă tulburările de coordonare – în starea asta ai toate şansele să scapi peste tine halterele sau să te alegi cu alte traumatisme.

#6  Dificultăţi respiratorii

Tulburările de respiraţie se manifestă din faza încălzirii, iar gâfâitul nu te va lăsa să faci vreun efort. Aceasta apare din cauza că celulele au nevoie de oxigen, pe care nu-l pot primi în cantităţile necesare. În principiu, funcţionarea lentă a tuturor sistemelor va împiedica transportarea dioxidului de carbon şi oxigenului cu viteza necesară.

muscular_muscle_main1

#7  Tulburări ale echilibrului de săruri şi minerale

În timpul antrenamentului în caz de mahmureală, se intensifică transpiraţia, iar odată cu ea organismul pierde numeroase săruri şi minerale utile. Tulburarea echilibrului de minerale duce la încetinirea proceselor metabolice, la crampe musculare şi palpitaţii.

Iată principalele motive, care trebuie să te determine să renunţi la antrenamente pentru câteva zile până când organismul va recupera complet funcţiile tuturor sistemelor.

(7368)

comments powered by HyperComments
Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Alte articole la aceiaşi temă