Efectele gimnasticii aerobice acvatice (credeţi-ne ele există) - Om Activ

Efectele gimnasticii aerobice acvatice (credeţi-ne ele există)

2980 / 07.08.2017
Demult la cluburile de fitness şi piscinele din oraş se dau nu doar lecţii de înot, dar şi de gimnastică aerobică acvatică, îndrăgite îndeosebi de femeile însărcinate şi de cele trecute de 50. Într-adevăr e o bună alegere pentru ele, dar nu numai. Acest gen de activitate se potriveşte mai multor grupuri de oameni pentru atingerea celor mai diverse scopuri legate de prelucrarea corpului. Îi contrazicem pe cei, care subapreciază această practică sportivă.

Antrenamentul decurge în regim aerob, când energia se generează cu participarea oxigenului.

Care sunt avantajele gimnasticii aerobice?

●       fortificarea muşchiului cardiac,
●       arderea intensă a caloriilor,
●       îmbunătăţirea rezistenţei generale a organismului.

La toate acestea se adaugă şi factorul acvatic. În cazul antrenamentelor în apă creşte consumul de calorii în comparaţie cu acelaşi antrenament pe uscat. În primul rând, corpul se opune la rezistenţa apei. În al doilea rând, el trebuie să se încălzească, iar menţinerea temperaturii necesită energie suplimentară.

Să trecem la scopuri.

1
Creşterea masei musculare

Pentru o creşterea a masei musculare este necesar de a lucra cu greutăţi foarte mari. Orice obiect în apă îşi pierde greutatea, chiar dacă iniţial cântărea foarte mult.

1
Tonifierea musculară

Gimnastica aerobică acvatică duce la dezvoltarea armonioasă a corsetului muscular. Cel mai frecvent, antrenamentul în apă se bazează pe principiul de interval sau în circuit, când povara este repartizată uniform asupra tuturor grupurilor de muşchi. Unde mai pui că apa este cea mai instabilă suprafaţă din cele posibile. În timpul antrenamentului în asemenea condiţii se fortifică cele mai neaşteptate grupuri musculare.

1
Îmbunătăţirea ţinutei şi fortificarea muşchilor spatelui

Printre muşchii de existenţa cărora nu bănuim sunt şi cei, care menţin coloana vertebrală. Tot ei sunt responsabili de postură. Bineînţeles că înotul este mai potrivit pentru antrenarea lor, comparativ cu aerobica, însă totul depinde de programul, pe care l-a pregătit antrenorul. Important e să ţii zona cervicală relaxată. Despre aceasta am scris aici.

1
Pierderea în greutate

Şi iarăşi da. În timpul exerciţiilor aerobe (inclusiv acvatice) inima lucrează în zona de ardere a grăsimilor – 140-150 bătăi pe minut. Menţine pulsul în acest diapazon, dacă doreşti să arunci kilogramele în plus, indiferent de mediul în care te antrenezi.

Pentru oamenii supraponderali apa e o salvare, întrucât aceasta diminuează presiunea exercitată asupra articulaţiilor, cum ar fi în cazul alergării.  Grăsimea, fiind mai uşoară ca apa, nu te pune la grea încercare în piscină. Încercând să te arunce la suprafaţă, grăsimea te lasă unu la unu cu musculatura.

1
Îmbunătăţirea unei zone problematice

Echipamentul modern pentru gimnastica acvatică (halterele, greutăţile pentru picioare etc.) permit de a prelucra local o anumită zonă problematică. Totuşi, nu te aştepta la o creştere puternică a muşchilor (vezi p.1).

  • O zonă problematică – nu înseamnă neapărat una voluminoasă (cum ar fi coapsele), dar şi muşchi slabi comparativ cu muşchii antagonişti.

Cel mai elocvent exemplu ar fi un spate slab în comparaţie cu un abdomen puternic. Acest dezechilibru duce la distorsiuni ale posturii şi provoacă dureri în zona lombară. Gimnastica acvatică este una din soluţii în asemenea caz.

1
Fortificarea sistemului cardiovascular

Exerciţiile aerobe sunt benefice pentru inimă, asta o ştiu cu toţii. Dar în apă se poate încărca organismul şi mai mult, efectuând diferite exerciţii de respiraţie: reţinerea respiraţiei în timpul scufundării, expiraţii bruşte în apă. Aceasta te disciplinează şi te învaţă să respiri corect în timpul efortului, îmbogăţind organismul cu oxigen.

1
Îmbunătăţirea imunităţii

Antrenamentul în apă cu temperatura mai jos de cea a corpului este un stres pentru organism, dar cu efecte benefice. Stresul declanşează procesul de adaptare la oscilaţiile de temperatură ale mediului – călire de amploare. Or nu e vorba despre ştergerea corpului cu un burete umed, ci de un antrenament complet, care include numeroase exerciţii funcţionale.

Încearcă şi tu.

(2980)

comments powered by HyperComments
Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Alte articole la aceiaşi temă