Exclusiv: Dmitrii Iaşanikin despre 10 cele mai stupide scuze pentru a nu face sport - Om Activ

Exclusiv: Dmitrii Iaşanikin despre 10 cele mai stupide scuze pentru a nu face sport

2776 / 26.07.2016
Am profitat de ocazie şi i-am luat un interviu exclusiv lui Dmitrii Iaşanikin, triplu campion mondial la fitness, care a fost invitatul special al primului offline organizat de portal nostru. Am aflat ce contraargumente există la scuzele stupide ale celor, care vor să se eschiveze de la antrenamente. N-ai decât să inventezi altele noi sau nu-ţi rămâne decât să mergi chiar mâine la primul antrenament.

„Sunt destul de slabă”

Dacă ne referim la aspectul general, atunci importantă este ţinuta, proporţiile şi coraportul dintre muşchi şi grăsime în organism, care îi conferă corpului tonusul necesar. Dacă muşchii sunt dezvoltaţi, atunci şi pielea e în tonus şi aspectul general este atractiv. Însă dacă muşchii nu sunt dezvoltaţi, atunci chiar dacă „şi aşa sunt slabă”, cel mai des este prezentă celulita, iar de fese ferme nici pomină.

„Musculatura dezvoltată nu arată firesc”

Când fetele abia încep să se antreneze, organismul lor se adaptează la efort şi începe reţinerea apei. Iată de ce se creează impresia că devin plinuţe. Dar acesta este rezultatul umplerii ţesuturilor cu lichid şi cu substanţe nutritive în replică la stres. Este o reacţie firească a organismului, trebuie să aştepţi cu răbdare să treacă această perioadă şi atunci va începe procesul de ardere a grăsimilor şi de sporire a masei musculare în limitele normei fiziologice. Cantitatea de hormoni, responsabili pentru creşterea masei musculare la femei, este mizeră! Ea nu le permite să se transforme într-un morman de muşchi. Bărbaţii cu mare greu ajung la o asemenea condiţie, darămite femeile. După antrenamentele cu greutăţi femeia nu se va asemăna unui bărbat, ba dimpotrivă, ea devine mai feminină, mai zveltă, flexibilă şi elastică, simplu spus obţine un corp feminin sănătos. Doar steroizii o pot bărbătoasă face pe o domnişoară.

IMG_5352

„Sunt sleit de puteri după lucru”

Oboseala de după serviciu are caracter emoţional, este osteneală psihologică. Lev Tolstoi a spus: „Trebuie să lucrezi fizic, ca să fii sănătos moral”. Mulţi academicieni sovietici, care au depăşit vârsta de 90 de ani, se simt minunat şi sunt într-o formă excelentă, pentru că după activitatea ştiinţifică se antrenau. Tatăl unui client de-al meu are acum 76 de ani şi zilnic se antrenează cu două haltere a câte 32 kg, pe care eu nu le pot ridica. El este profesor cu grad ştiinţific. Aşadar, anume efortul fizic lichidează tensiunea psihologică, iar după antrenament te simţi odihnit.

„Nu am bani”

Deja de câţiva ani filmez clipuri demonstrând că te poţi antrena în orice loc şi la orice oră. Antrenează-te mereu şi pretutindeni fără aparate multifuncţionale şi alte dispozitive, folosind doar propriul corp şi îndeplinind cele mai simple exerciţii. Vorbim despre cultura fizică, unde nu e nimic complicat. Nu e un sport de performanţă, ci exerciţii fizice, cele mai simple, elementare, pe care le faci în viaţa de zi cu zi – când ridici o geantă, urci scările, te apleci sau te întinzi după ceva. Te poţi menţine în formă şi fără antrenor personal.

„Nu dispun de timp”

Dacă vrei faci rost de timp. Chiar şi 20 de minute de antrenament sunt un avantaj. Din punct de vedere fiziologic, corpul nostru e creat ca să se mişte, iar toate problemele apar pentru că şedem cu fundul pe scaun.

„Am spatele bolnav”

Durerile de spate sunt cauzate anume de faptul că nu faci nimic. Muşchii se atrofiază, vertebrele se rod una de alta şi apar senzaţii neplăcute în spate, deoarece lipseşte tonusul muscular. Scoliozele şi multe alte probleme legate de spate apar anume din cauza muşchilor slăbiţi. La antrenament poţi scăpa de aceste probleme, îndeplinind exerciţii elementare stând culcat pe covoraş. Mulţi din cei, care se plângeau pe dureri de spate şi articulaţii chiar şi la 50 de ani, după ce au început antrenamentele, se simt ca la 25. Dar marea majoritate a oamenilor, inclusiv unii medici, consideră că antrenamentele presupun exerciţii cu greutăţi mari, însă noi nu vorbim despre atletică grea, ci despre cultură fizică.

IMG_5340

„Deja e prea târziu”

Începând la orice vârstă, devii mai bun şi mai sănătos. Duci un mod de viaţă mai activ, te simţi mai bine, reuşeşti mai multe, creşte rezistenţa organismului la boli şi capacitatea de a rezista la perioade mai îndelungate de muncă activă. De obicei, oamenii lucrează 20 de minute, apoi stau pe facebook, instagram, după care vine şi pauza de masă. Dar când eşti sportiv, activ şi pozitiv, faci faţă cu brio sarcinilor cotidiene. Antrenamentele te disciplinează şi îţi oferă încredere în faptul că vei reuşi, îţi dau posibilitatea să mâna pe pulsul vieţii.

„Fără nutriţie sportivă nu voi obţine nimic, dar de ea îmi este frică”

Somnul, alimentaţia, anturajul şi antrenamentele regulate influenţează în proporţie de 90% starea ta generală. Niciun fel de suplimente nutritive sau medicamente nu vor înlocui modul tău de viaţă. Întotdeauna 5-7% din succes, asta se referă la sportul de performanţă, le asigură nutriţia sportivă. Nu este o proporţie mare. Nutriţia sportivă este un plus la fel de minuscul, cum ar fi sauna, masajul sau acupunctura. N-are niciun sens să pui toată responsabilitatea pe suplimentele nutritive.

„Alimentele sănătoase nu sunt gustoase”

De vreo 15 ani încoace mâncăm „chimie alimentară”, care ne schimbă senzaţiile gustative. Acum putem găsi pe tejghea o suspensie din coadă de vacă cu gust de costiţă afumată, iar noi vom avea senzaţia că e foarte gustos, deşi nu e deloc sănătos. Dar atunci când treci la hrana naturală, începi să simţi şi gustul mâncării, gustul produselor normale, dar nu ceea ce în genere nu este comestibil. Anume alimentele determină cum te simţi şi cum arăţi.

„Mă plictisesc antrenamentele”

*Râde. Acum în epoca youtube-ului şi internetului se găsesc o multitudine de programe interesante, iar pentru majoritatea din ele nici nu e nevoie de echipamente speciale. O serie de asemenea video acum filmez şi eu.

(2776)

comments powered by HyperComments
Redacţia OMactiv

Alte articole la aceiaşi temă