Opinia expertului: antrenamentele în timpul bolii. Eroism sau nebunie? - Om Activ

Opinia expertului: antrenamentele în timpul bolii. Eroism sau nebunie?

3014 / 01.02.2016
Expertul rubricii Be Strong ne-a relatat dacă ne putem antrena după îmbolnăvire şi cum să deosebim primele simptome ale bolii de lenea tipică, care se abate asupra noastră mai des decât de două ori pe an.

 

divider

 

Nu ai ce căuta în sala sportivă cu boli infecţioase. Dacă viaţa te-a decorat cu o asemenea „bucurie”, fii egoist şi n-o împarte cu nimeni. Dacă te-a răpus angina sau gripa, chiar dacă eşti sportiv de performanţă sau amator, rămâi acasă şi cheamă medicul. Dar mai întâi trebuie să te convingi că ai o infecţie, ci nu o simplă răceală sau lene. Ultimele două maladii nu te scutesc de antrenament.

Cum să deosebeşti primele simptome de boală de lenea tipică?

Slăbiciunea este primul simptom al îmbolnăvirii. Dar ea poate fi confundată uşor cu lenea banală, dacă nu se cunoaşte principala deosebire dintre ei – durerile de articulaţii.  Dacă ai acest simptom, atunci rămâi acasă. Nu ai dureri articulare, iar canapeaua pare mai moale decât de obicei? Fuga la antrenament!

couch.potato.woman.thinkstock

Cum să distingi o răceală de o maladie infecţioasă?

Adu-ţi aminte ce ai făcut cu o zi înainte de apariţia primelor simptome ale bolii. Dacă ai mers mult prin oraş în transport public, ai fost la adunare cu colegii bolnavi sau ai tras o fugă până la policlinică după un certificat, atunci, cel mai probabil, te-ai ales cu o boală infecţioasă.
Însă dacă ai umblat cu haina descheiată, etalându-ţi noul pulover, atunci nu-i exclus că ai prins pur şi simplu o răceală.
Doar medicul îţi poate stabili diagnosticul exact.

Câte zile e mai bine să stai acasă?

Cel puţin trei. Dacă timp de trei zile starea ta se va agrava, atunci ai o infecţie virală, cu care trebuie să lupţi acasă până la însănătoşire completă. În acest război nici nu poate fi vorba despre antrenamente! Însă dacă peste trei zile simptomele practic vor dispărea, atunci îţi poţi permite o sarcină uşoară.

Sick-woman-in-bed-with-a-cold

În cazul căror maladii antrenamentele nu sunt contraindicate?

Precum am spus mai sus, abia peste trei zile după manifestarea primelor simptome poate fi stabilit un diagnostic exact.
Dacă totuşi suferi de răceală şi te deranjează doar aşa-numitele simptome mai sus de gât – guturaiul şi durerile în gât, atunci poţi reveni la antrenamente.
În primul rând, în timpul antrenamentelor se secretă endorfină, hormonul fericirii şi plăcerii. Cel puţin senzaţia de durere şi slăbiciune nu te va mai oprima.
În al doilea rând, în timpul antrenamentului se secretă adrenalină, antihistaminic natural, care va uşura simptomele cel puţin pentru un timp.

Cum să ne antrenăm în timpul răcelii?

Nu alerga după o doză mare de endorfină şi adrenalină – antrenează-te cu intensitate joasă cel mult o oră. Consumă multe lichide, iar nasul smiorcăit, dacă nu ai şerveţele, nu-l şterge cu mâna, ci cu umărul – pe el sunt mai puţine bacterii.  Odihneşte-te bine după efortul depus.

Apropo, dacă după antrenament te simţi şi mai rău, acesta este un semn că ai făcut exces de zel. Nu trebuia.

4bebc7458615c08e_sick.xxxlarge

În cazul căror maladii antrenamentele nu sunt strict contraindicate?

Antrenamentele sunt contraindicate în cazul aşa-numitelor simptome mai jos de gât – când ai temperatură înaltă, febră musculară şi slăbiciuni. Adică în cazul bolilor infecţioase.

Care este pericolul antrenamentului în timpul infecţiilor virale?

În timpul antrenamentului, circulaţia sângelui accelerează, iar infecţia se răspândeşte rapid prin tot corpul, punând în pericol inima. Aceasta poate provoca complicaţii ale sistemului cardiovascular, în unele cazuri, cu sfârşit letal.

Cum să ne antrenăm după boală?

La primele trei antrenamente lucrează cu jumătate din greutatea obişnuită. Pune accentul pe cardio şi acordă mai mult timp exerciţiilor pentru flexibilitate. Vei mai avea timp să faci 150 de flotări.

 

Nu-i recomand clientului să vină la antrenament, dacă îl nelinişteşte ceva. Organismul dă anumite semnale, la care trebuie să fim atenţi. Este ca şi mersul cu automobilul, în care ceva şuieră, scârţâie, iar panoul de bord se aprinde în toate culorile curcubeului. Or cu un asemenea automobil nu te vei încumeta să pleci la Odessa după un compot, nu-i aşa?

 

(3014)

comments powered by HyperComments
Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Alte articole la aceiaşi temă