Interdicţii categorice înainte de antrenament: tocmai 9 la număr - Om Activ

Interdicţii categorice înainte de antrenament: tocmai 9 la număr

15076 / 05.02.2018
Ai un program ideal de antrenament, însă rezultatele întârzie să apară? S-ar putea să comiţi unele greşeli înainte de antrenament. Să analizăm ce nu trebuie să faci cu câteva ore înainte de efort şi nemijlocit înaintea antrenamentului.

#1 Să înduri foame

Indiferent care este scopul – de a slăbi, de a-ţi menţine forma sau de a acumula masă musculară, asigură-ţi organismul cu substanţele nutritive necesare. În special, până la antrenament.

Ce e de făcut: cu 1,5-2 ore înainte de antrenament consumă hrană bogată în carbohidraţi complecşi. Ea te va aproviziona cu energie, iar antrenamentul va fi maximal de eficient.

#2 Să mănânci în exces

Nu mânca prea mult (nici produse folositoare) în speranţa de a-ţi asigura o rezervă bună de energie. Cu atât mai mult nu tăbărî asupra bucatelor greu de asimilat – grase, prăjite, sărate sau pipărate. Digerarea lor necesită multă energie şi timp – se creează un deficit de energie pentru antrenament şi senzaţia de greutate la stomac te va distrage.

Ce e de făcut: optează pentru produse uşor de asimilat, cum ar fi hrişca cu carne slabă. Sau fulgi de ovăz cu ouă, dacă te antrenezi dimineaţa.

#3 Să nu bei apă

Deshidratarea în timpul antrenamentului ar putea perturba schimbul de căldură – vei îndeplini mai dificil exerciţiile obişnuite, iar oboseala va veni mai devreme. În plus inima va pompa mai greu sângele dens – iar pulsul va oscila neplăcut. Despre asta am scris aici.

Ce e de făcut: cu 30-40 de minute înainte de antrenament bea circa 500 ml de apă. Aproximativ tot atât bea în timpul antrenamentului. Bea în porţii mici la fiecare 15 minute.

#4 Să consumi alcool

Antrenamentul în stare de mahmureală suprasolicită organismul. Este perturbată acţiunea inimii, creşte riscul de rupturii ale ligamentelor şi de respiraţie anevoioasă. Detaliat despre aceste simptome am scris aici.

Ce e de făcut: calculează nivelul de etanol în sânge (tăbliţa o găseşti aici) şi amână antrenamentul pentru o zi mai potrivită.

#5 Să faci muncă fizică grea

Dacă munca ta poate fi comparată cu un antrenament de forţă, atunci nu suprasolicita organismul. La al doilea antrenament pe zi rişti să te alegi cu traumatisme din cauza pierderii concentraţiei pe fundalul oboselii. De asemenea, rişti să ajungi în faza de supraantrenament.

Ce e de făcut: amână antrenamentul pentru a doua zi.

#6 Să nu dormi noaptea

Organismul se restabileşte în timpul somnului. Totodată noaptea în muşchi se acumulează glicogen, care te încarcă cu energie în timpul antrenamentului. Un antrenament extenuant te va face să baţi pasul pe loc şi nu va aduce rezultatele scontate. Aici am scris detaliat despre aceasta.

Ce e de făcut: amână antrenamentul pentru a doua zi.

#7 Exces de cardio

Alergarea îndelungată înainte de efortul fizic îţi va răpi toată energia şi atenţia, şi te va lăsa fără forţe atât morale, cât şi fizice pentru încă un antrenament. Nivelul hormonului de stres, cortizolul, va creşte la maximum, iar antrenamentul de bază va decurge pe fundalul distrugerii.

La fel este mare riscul de traumatisme pe fundalul oboselii.

Ce e de făcut: încălzeşte-te în decurs de 10-15 minute. Este timp suficient pentru a creşte zona de puls şi a adapta inima la efort.

#8 Stretching deplin

În timpul stretchingului muşchii îşi pierd potenţialul de forţă. Situaţia este similară cu antrenamentul de cardio. Despre aceasta am scris aici.

Ce e de făcut: practică un scurt stretching dinamic înainte de antrenament, iar stretchingul deplin lasă-l pe o zi aparte.

#9 Lipsa unui program bine definit

Trebuie să ştii perfect ce ai de făcut azi la antrenament. Doar aşa te vei încadra în ora pe care o ai la dispoziţie şi cu timpul vei obţine rezultatul scontat. În caz contrar vei umbla de colo-colo şi te vei întreba ce ai putea să mai faci, iar antrenamentul ar putea să dureze câteva ore. În acest caz, nu poate fi vorba despre beneficii.

Săptămâna viitoare vom relata despre greşelile comise după antrenament.

(15076)

comments powered by HyperComments
Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Alte articole la aceiaşi temă