Cum să înţelegi că nu doar poţi, dar şi trebuie să omiţi antrenamentul - Om Activ

Cum să înţelegi că nu doar poţi, dar şi trebuie să omiţi antrenamentul

1508

Cum să înţelegi că nu doar poţi, dar şi trebuie să omiţi antrenamentul

Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Sunt doar două cazuri, care-ţi permit să omiţi antrenamentul – când ai murit sau când ai ajuns în faza de antrenare excesivă. Dacă prima stare e uşor de diagnosticat, atunci cea de-a doua trezeşte multe semne de întrebare. La ele vor răspunde în continuare.

Oricine poate ajunge în faza de antrenare excesivă – atât un începător, cât şi un sportiv profesionist.

Un antrenament corect este alternarea stresului (antrenamentului) şi a proceselor de restabilire şi adaptare (odihnă şi alimentaţie).

Astfel, faza de antrenare excesivă începe atunci când stresul prevalează asupra proceselor de recuperare.

Cauzele antrenării excesive:

1
Folosirea greutăţilor prea mari.
1
Exerciţii monotone, care pun în funcţiune aceleaşi grupuri de muşchi.
1
Antrenament prea îndelungat, peste 1,5 ore.
1
Prea multe antrenamente pe săptămână. Novicii ar trebui să se antreneze cel puţin peste o zi.
1
Alimentaţie săracă.
1
Stări de stres, care însoţesc antrenamentele.
1
Supraaprecierea posibilităţilor sale.

Organismul este ca un card de credit, iar antrenamentul este ca şi cum ai merge la cumpărături, în timp ce recuperarea este serviciul, care duce bani pe card. La magazin cheltuieşti, cheltuieşti şi iar cheltuieşti, dar fără a completa contul. Ca urmare, cardul este blocat. La fel şi organismul încetează să asculte – antrenamentele îşi pierd eficienţa, rezultatele scad la fel ca şi tonusul.

cover-peretrenerovalsya

Simptome ale antrenamentelor excesive:

1
Cel mai evident este stagnarea rezultatelor.
1
Irascibilitate, agresivitate, schimbare bruscă a dispoziţiei.
1
Reducerea randamentului, deprimare şi în afara antrenamentelor.
1
Insomnie.
1
Lipsa poftei de mâncare.
1
Pierderea motivaţiei şi dorinţei de a te antrena.
1
Lipsa puterii în muşchi în timpul antrenamentului.
1
Reducerea imunităţii, guturai, stare asemănătoare cu o răceală sau cu o boală virală.
1
Tahicardie (bătăi crescute ale inimii) din cauza procesului inflamator îndelungat în organism.
1
Catabolism (reducea masei corporale) din cauza cantităţii sporite de cortizol (hormon al stresului) în sânge.

Starea de antrenamente în exces are efect acumulativ. De aceea, fii atent la ceea ce se întâmplă în organism şi învaţă să deosebeşti lenea de aceste simptome în cumul.

Cum să depăşeşti faza de antrenament excesiv?  

●    Odihneşte-te cel puţin o zi după antrenament, dacă eşti începător.
●    Nu ignora procedurile de restabilire (baie relaxantă, duş contrastant).
●    Mergi la masaj sau masează-ţi singur muşchii, care te dor.
●    Antrenează-te conform unui program simplificat.
●    Înlocuieşte antrenamentele cu alt gen de activitate (jocuri active, yoga, Pilates).

Dacă starea de antrenament excesiv nu trece în decurs de o săptămână şi situaţia se agravează, în pofida măsurilor întreprinse, atunci apelează la medic.

Cum să eviţi starea de antrenament excesiv sau să reduci şansele acesteia?

●    Alcătuieşte programul de antrenament conform scopurilor şi posibilităţilor tale, nu-ţi stabili obiective de neatins.
●    Alege o greutate confortabilă.
●    Nu te antrena mai mult de 1,5 ore.
●    Nu te antrena mai des, decât peste o zi, dacă eşti novice.
   Alimentează-te divers .
●    Foloseşte nutriţie sportivă (BCAA, taurină, creatină, glutamină), dacă simţi că organismul nu reuşeşte să se restabilească.
●    Nu alerga după rezultate rapide, grăbeşte-te încet.

(1508)

comments powered by HyperComments
Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Alte articole la aceiaşi temă