Cum să-ţi modelezi gambele ca să renunţi la pantaloni în sezonul estival - Om Activ

Cum să-ţi modelezi gambele ca să renunţi la pantaloni în sezonul estival

2663 / 20.06.2017
Gambele bine dezvoltate şi voluminoase nu întotdeauna au un aspect armonios. Cum să le măreşti (nu e atât de uşor) am scris aici, iar să le sculptezi ca să pară mai rafinate e şi mai dificil, dar noi ştim unele secrete.

Ce nu trebuie să faci ca să reduci volumul gambelor: 

  • 1 Să porţi încălţăminte cu toc înalt. Imaginează-ţi că mergi cât e ziua de lungă în vârful picioarelor – în asemenea poziţie, gambele îşi asumă rolul de a susţine toată greutatea corpului, ele devin mai puternice şi respectiv, cresc. La fel se întâmplă şi în cazul încălţămintei cu toc.
  • 2 Să aduni în greutate. 
    Muşchii gambei ţin toată greutatea corpului. Cu cât mai mult cântăreşti, cu atât mai mult sunt antrenaţi muşchii gambei, iar volumul lor creşte. Când vei slăbi, se va reduce şi adaptarea gambelor la ea, respectiv, va scădea şi volumul lor.
  • 3 Să mergi sau să alergi în pantă.
    Limitează numărul antrenamentelor cardio în pantă la aer liber şi nu mări unghiul de înclinare la pista de alergare. Motivul este acelaşi, pentru a nu spori sarcina exercitată asupra gambelor.
  • 4 Să antrenezi muşchiul gastrocnemius cu greutăţi suplimentare. 
    În măsura posibilităţilor evită greutăţile şi în timpul exerciţiilor de bază: aşezări şi împinsul picioarelor. În aceste exerciţii, gambele au rol de stabilizator, asupra lor se exercită o povară la fel de mare ca şi asupra coapselor.
  • 5 Să-ţi prelucrezi gambele separat. 
    Lasă-le să se odihnească.
  • 6 Să îndeplineşti exerciţii pentru gambe din poziţie aşezat. 
    În urma lor, muşchiul solear îşi măreşte volumul, făcând gambele late.

Ce trebuie să faci ca să reduci volumul gambelor:

  • 1 Să întinzi gambele local. 
    Sunt eficiente aplecările din aşezat, în picioare, alergarea din sprijin sub unghi ascuţit, când gambele se vor întinde la maximum.
  • 2Include în program 1-2 exerciţii pentru gambe de 1-2 or pe săptămână.
    Sunt la fel de utile ridicările în vârful picioarelor. Nu folosi aparatele multifuncţionale şi greutăţile suplimentare.
  • 3 Foloseşte încălţămintea pe talpă.
    Mersul în încălţămintea fără toc reduce povara exercitată asupra muşchilor gambei.
  • 4 Să te antrenezi intensiv conform programului de reducere a greutăţii (în circuit, interval, tabata).
  • 5 Foloseşte coarda în complex cu exerciţiile pentru flexibilitate.
  • 6 Practică alergările pe şef (fără urcuşuri şi coborâşuri) pe pista de alergare sau în aer liber în ritm moderat.

Lăţimea şi volumul gambei sunt determinate genetic, depind de lungimea tibie şi lăţimea muşchiului solear. Cu cât mai lung este piciorul, cu atât mai mare e şansa să ai gambe suple şi invers. Însă nu confunda factorul genetic cu lenea ordinară. Cu puţină disciplină, totul se poate corecta.

(2663)

comments powered by HyperComments
Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Alte articole la aceiaşi temă