Xenia Anpilogova: "Este absolut real să fii sportivă şi feminină în acelaşi timp!" - Om Activ

Xenia Anpilogova: „Este absolut real să fii sportivă şi feminină în acelaşi timp!”

1369 / 08.06.2016

locul I la categoria Fitness Bikini Masters 2016

locul III la categoria Fitness Bikini până la 169 cm

Antrenor personal şi instructor al programelor de grup la ”NeoGym”

13

Practic sportul de la vârsta de 5 ani.  Mai întâi a fost gimnastica artistică, apoi tenisul de câmp. Mai târziu părinţii m-au dus la înot, iar antrenorul selecţionatei de înot sincron a Moldovei imediat m-a inclus în grupă. Cu timpul am obţinut titlul de candidat în maestru al sportului, iar după încheierea carierei sportive am început să lucrez în calitate de antrenor al programelor de grup, în decurs de un an am prezentat gimnastica de dimineaţă în cadrul emisiunii televizate „Utro na STS”. Probabil că omul îşi găseşte vocaţia doar prin metoda încercărilor.

OMactiv_13

Până în luna a 8-a la cea de-a doua sarcină am continuat activitatea de antrenor.  Eram instructor de Pilates, stretching, programe de forţă, bike, adică tot ce nu prezintă pericol pentru sarcină. Medicii mi-au permis să lucrez în asemenea regim. Antrenorul însărcinat constituie o motivaţie bună pentru femei. Peste 2 luni după naştere am reluat antrenamentele şi repede mi-am revenit în forma de odinioară.

OMactiv_03

Soţul a fost cel, care mi-a propus să particip la competiţiile Fitness Bikini. Şi m-am decis – cu o asemenea susţinere, când cineva are încredere în tine, se pot obţine multe! Apropo, mi-am cunoscut soţul, pe Ghenadi Anpilogov, tot într-un club de fitness – eu eram antrenor de grup, iar el de box. Acum el este instructor de box după sistemul Mayweather, aşa că suntem o familie de sportivi.

În timpul pregătirilor, raţia alimentară nu a suferit mari schimbări, dar a devenit mai strictă.  Şi până la competiţii mă alimentam porţionat, mâncam preponderent produse sănătoase, dar făceam şi unele excepţii – lapte, fructe, dulciuri. În timpul pregătirii pentru competiţii, cantitatea de grăsimi şi carbohidraţi, chiar şi a celor complecşi, treptat se reduce la zero. Dar destul de repede te obişnuieşti cu un asemenea regim alimentar. Aceasta te disciplinează, dezvoltă voinţa şi îţi redă tonul vieţii. Produsele permise sunt diverse şi variate. Am început pregătirile cu 7 săptămâni înainte de competiţii, atunci când toţi urmau o dietă strictă, eu încă mai puteam să-mi permit uneori prăjituri.

Să te înveţi a poza – asta-i mai complicat!  Pozarea este o etapă importantă în pregătirile pentru competiţii. Mulţi participanţi, având o condiţie fizică bună, nu obţin locuri premiante numai pentru faptul că nu acordă atenţia cuvenită pozării. Abilitatea de a-ţi etala în scenă toate atuurile, de a accentua toate avantajele şi de a camufla dezavantajele este unul din factorii principali ai succesului.
Am studiat pozarea de la coregraful profesionist Anastasia. Întoarcerea, poziţionarea mâinilor, zâmbetul, nu e atât de uşor să zâmbeşti, când în acelaşi timp ai de încordat anumite grupuri de muşchi, să ai grijă de mâini, de expresia feţei.

OMactiv_08

Costumul de baie se coase la comandă.  Poţi găsi un costum de baie foarte frumos, dar nu va arăta bine în scenă. În timp ce coaserea unui costum de baie la comandă poate schimba şi proporţiile corpului. La fel de important este de a alege corect culoarea lui ţinând cont de nuanţele grimei, de luminile orientate asupra ta.

E uşor să te pregăteşti pentru competiţii, când ai susţinere.  Fiul îmi scria, mă suna „Mamă, fii tare, vei reuşi!”. Fiica cea mică, fiind de obicei ca o furtună, se străduia să fie liniştită. Soţul îmi spunea mereu „Ai încredere în sine! Eşti cea mai bună!” Chiar şi mamele noastre (a mea şi a soţului) se alimentau ca şi mine, apropo, au slăbit mult. Prietenele, care în genere nu făceau sport, se străduiau să nu mă provoace la petreceri gustoase în cafenele.

OMactiv_04

Nu vă imaginaţi cât de gustos poate fi orezul fără sare şi ulei!  Cu câteva zile înainte de competiţii ne scufundăm în aşa-numita groapă fără carbohidraţi – renunţăm complet la glucide. Este greu. În schimb cu o zi înainte de competiţii toată ziua mâncăm orez, orez, orez. Nu vă imaginaţi cât de gustos este, în plus cu el ai o senzaţie de saturaţie.

Anul curent pentru prima dată fetele au ieşit după bărbaţi.  Programul de pregătire al bărbaţilor este mai complicat. Ei sunt complet deshidrataţi, cu 24 de ore înainte de prezentare nu beau nimic. Fetele pot servi un ceai sau cafea dimineaţa. Iată de ce în acest an s-a schimbat ordinea de prezentare.

OMactiv_11

Juriul apreciază imaginea generală, nu doar proporţiile.  Juriul se află în sală, pentru că luminile îndreptate spre sportivi, pun bine în evidenţă proporţiile corpului. Însă nu doar acesta e criteriul de apreciere. De aceea, înainte de ieşirea în scenă trebuie să reuşeşti să-ţi faci machiajul, coafura, manichiura, pedichiura şi grima. Totul trebuie să fie perfect.

Desigur voi participa în continuare la competiţii  Aceasta înseamnă experienţă şi impresii noi, poate şi o posibilitate de a-ţi satisface ambiţiile. Iniţial pur şi simplu te ocupi de antrenamente personale, dar cu timpul înţelegi că trebuie să avansezi, iar participarea la competiţii, la această etapă, te ajută să te afirmi. Cât timp voi reuşi să merg înainte, cât voi avea puteri, nu doar fizice, dar aşi psihologice, voi continua să lucrez, deoarece primesc doar emoţii pozitive de la aceasta.

13131268_1373796532646145_6761219659754098376_o

Le sunt nespus de recunoscătoare antrenorului Serghei şi coregrafului Anastasia pentru răbdare, insistenţă şi atenţia acordată. Cu regularitate îmi trimiteau SMS-uri: „Cum te simţi? Nu te doare nimic? Vrei să mănânci?” Era foarte plăcut. De asemenea, îi mulţumesc clubului meu „NeoGym”, în special, conducătorului său Neonelia Guţu, care a fost înţelegătoare când i-am spus că vreau să particip la competiţii. Toţi mi-au creat condiţii favorabile pentru pregătire, iar eu le-am îndreptăţit aşteptările!

(1369)

comments powered by HyperComments
Redacţia OMactiv

Alte articole la aceiaşi temă