Trebuie să ne antrenăm în concediu? - Om Activ

Trebuie să ne antrenăm în concediu?

2790 / 02.08.2016
Să clarificăm dacă avem nevoie de uniformă sportivă la mare la fel ca şi de trei rochii de seară sau totuşi putem s-o lăsăm acasă.

Dacă trebuie să te antrenezi în vacanţă depinde de durata şi intensitatea planurilor pe care le ai pentru seară şi de scopul antrenamentelor. Decide singur.

 

#1 Dacă odihna durează cel mult o săptămână

 

Poţi sta fără griji dacă pleci în vacanţă pe o perioadă atât de scurtă. Odihna nu se va răsfrânge puternic asupra aspectului tău exterior.

Dacă scopul tău e să acumulezi masă musculară, atunci pauza va fi un avantaj, or vei face o rezervă de calorii din contul energiei economisite.

Însă dacă e în toi lupta cu excesul de greutate, atunci ai grijă de alimentaţie şi nu depăşi norma zilnică de calorii. Ia aminte că dacă ratezi antrenamentul, trebuie să consumi în acea zi cu 300-400 calorii mai puţin.

 

#2 Dacă te odihneşti între una şi două săptămâniă

 

În acest caz, include un pic de activitate în planurile tale zilnice. E perfect dacă hotelul e dotat cu sală de sport, iar dacă nu – atunci va fi suficient şi antrenamentul cu propria greutate. Efectuează aşezări, flotări şi tracţiuni. Din două scaune cu spetează poţi improviza bare paralele. Evident că se va pierde uşor tonusul muscular fără eforturi fizice intensive, dar la odihnă nu se poate miza pe intensitate, or ai scopul să te odihneşti.

 

#3 Dacă planifici odihnă activă

 

Escapadele zilnice, excursii, rafting, diving, bicicleta sunt un antrenament de forţă şi funcţional excelent. În plus, schimbul activităţii va reseta organismul şi după ce vei reveni din vacanţă, el va reacţiona altfel la antrenamentele obişnuite.

aktivniy-otdyh2-omactiv.md

 

#4 Dacă planifici să consumi alcool

 

Poţi spune „nu” antrenamentelor! Sau mai bine alcoolului. Acest gen de turism nu prevede practicarea sportului, prea mare este riscul apariţiei bolilor cardiovasculare.

 

#5 Dacă ai început antrenamentele recent

 

Ai şansa să te odihneşti pe care ai meritat-o. Apreciază-ţi starea, convinge-te că nu eşti într-o fază de stagnare (lipsa progresului) sau de exces de antrenament (simţul permanent al oboselii). Dacă sunt astfel de semne, atunci pauza este indispensabilă. Dar ia aminte că odihna trebuie să dureze cel mult o săptămână, în caz contrar, vei pierde ritmul şi vei deveni oaspete rar în sala de sport.

 

#6 Dacă eşti sportiv

 

Sportivul cu greu poate face o pauză, când fiece zi contează. Rezultatele se văd dacă este respectat un plan bine definit. Dacă planul prevede odihnă, atunci spune nu antrenamentelor, iar dacă vacanţa nu este planificată, atunci n-ai încotro – trebuie să te antrenezi.

fitness-na-pliage-omactiv.md

 

Celor aflaţi la odihnă, care au remuşcări în vacanţă, le recomandăm un complex de exerciţii pentru menţinerea tonului grupurilor de muşchi de bază:

Ziua întâi:

● Flotări – 10 ori

● Aşezări – 15 ori

● Tracţiuni – 5 ori

 

În fiece zi, adaugă o repetare.

E prea simplu? Atunci fă acest complex de 2 ori pe zi, de exemplu, dimineaţa şi seara.

Cu cât mai mult durează odihna, cu atât mai complicat este programul în ultima zi.

 

Odihnă plăcută!

(2790)

comments powered by HyperComments
Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Alte articole la aceiaşi temă