De ce în primele 3 luni de antrenamente ai o condiţie fizică mai proastă, decât atunci când ai venit la sală - Om Activ

De ce în primele 3 luni de antrenamente ai o condiţie fizică mai proastă, decât atunci când ai venit la sală

16404 / 03.07.2017
După primele antrenamente devine clar că situaţia s-a agravat: ai crescut în volum, pofta de mâncare a crescut şi ea şi ţi-ai pierdut forma de odinioară. Indiferent de scopul, care te-a determinat să vii la sală şi de programul de antrenamente, la prima etapă la toţi muşchii reacţionează la fel la efort. Ce se întâmplă cu ei?

1 Edem

În primele luni, organismul reacţionează la procesele inflamatorii, care au loc din cauza ruperii fibrelor musculare, prin edeme. Din această cauză vei părea mai masiv şi fără pic de relief.

Edemul este o reacţie firească a organismului la traumatisme. Sângele transportă la muşchi lichidul şi microelementele necesare pentru recuperare: acizi şi materiale de construcţie pentru restabilire.

Dar odată cu trecerea timpului, muşchii se vor adapta şi nu va mai fi necesar de a acumula apa şi substanţele nutritive într-o cantitate colosală. Atunci va dispărea şi edemul.

 

  • Urmează un curs de masaj pentru limfodrenaj dacă edemul durează mai mult de 3 luni.

Apropo, poate să provoace retenţii de apă şi alimentaţia incorectă, cum ar fi pasiunea pentru produsele sărate. Un alt produs ce provoacă edemul este creatina, supliment nutritiv, pe care ar fi bine s-o laşi pe mai târziu, când vei fi într-o condiţie fizică mai bună.

2 Creşterea volumelor (însoţită de scăderea în greutate)

În primele 6 luni de antrenamente, greutatea se reduce, în mare parte, datorită pierderii grăsimii viscerale, care acoperă organele interne. Mai e mult până la dispariţia excesului de grăsime subcutanată, de dragul căreia faci exerciţiile cu atâta zel. Greutatea se reduce, iar muşchii cresc, adăugând centimetri în plus sub stratul de grăsime.

 

  • Dacă ai crescut cu 2-3 cm în talie, rabdă încă 2,5-3 luni şi vei vedea primele rezultate!

omactiv-3-month-measuring

Abia după 2-3 luni de antrenamente se declanşează procesul de ardere a grăsimilor subcutanate şi acest strat va deveni din ce în ce mai subţire. Nu renunţa!

3 Lipsa reliefului (chiar dacă e însoţită de creşterea masei musculare)

În timpul îndeplinirii exerciţiului, sângele irigă muşchii din belşug şi un timp se reţine în ei. Efectul de umplere a muşchilor se numeşte pump. Apare, în special, atunci când faci un număr mare de repetări cu scurte pauze pentru odihnă între seturi.

Creşterea volumului muscular şi lipsa reliefului (care deocamdată este acoperit de un strat de grăsime subcutanată) pe mulţi îi pune în gardă. Dar acesta este un efect temporar şi peste câteva ore muşchii vor reveni la volumul obişnuit, devenind mai puternici. Însă nu vei scăpa atât de uşor de stratul de grăsime subcutanat, de aceea înarmează-te cu răbdare, va veni timpul când vei vedea relieful bine pronunţat.

 

  • Normalizând alimentaţia şi antrenamentele, putem controla şi volumul muşchilor, însă întotdeauna vei observa efectul pump temporar în cazul exerciţiilor cu multe repetări.

Din păcate, la început de cale mulţi sunt gata să renunţe la fitness din cauza acestor metamorfoze. Dar ţine minte că oamenii cu un corp frumos au avut răbdarea să treacă peste primele 3 luni.

(16404)

comments powered by HyperComments
Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Alte articole la aceiaşi temă