Durerile musculare, le potolim sau ne resemnăm? - Om Activ

Durerile musculare, le potolim sau ne resemnăm?

4316 / 24.01.2016
Expertul rubricii Be Strong, nu ştie de ce doare sufletul de dragoste neîmpărtăşită sau la vederea coapselor ramolite. Însă ştie totul despre durerile musculare în timpul şi după antrenament şi astăzi ne va împărtăşi cunoştinţele sale.

 

divider

 

De ce ne dor muşchii în timpul şi după antrenament?

Durerile musculare în timpul şi după antrenamente au un caracter absolut diferit, deşi sunt determinate de cauze similare.

Durerile musculare în timpul antrenamentului

În timpul antrenamentului durerile în muşchi apar din cauza creşterii nivelului de acid lactic, format în procesul de descompunere a glucozei. Acest tip de durere denotă că organismul foloseşte activ rezerva de carbohidraţi.

Dar pentru descompunerea acizilor graşi din depunerile de grăsime, este nevoie de oxigen în calitate de sursă de energie. În cazul insuficienţei de oxigen, organismul trece la transformarea moleculei de glucoză în energie, iar pentru acest proces oxigenul nu este necesar. Această schemă de elaborare a energiei este numită anaerobă şi este lansată în timpul îndeplinirii exerciţiilor anaerobe, adică în timpul antrenamentului de forţă.

Woman rubbing shoulder, rear view

Există instructori, care după ce discipolii lor se plâng pe senzaţii de durere, care apar a doua sau a treia zi după antrenament, excelează cu cunoştinţele lor şi declară că durerile sunt cauzate de acumularea acidului lactic în muşchi. Dar nu este adevărat. Acidul lactic se acumulează în procesul îndeplinirii exerciţiului şi dă o senzaţie de arsură în muşchi, dar după un duş relaxant şi odihnă, vei reduce concentraţia acestuia până la un nivel minim.

Pentru a reduce nivelul acidului lactic, bea câteva pahare de apă şi fă un duş fierbinte. Aceasta va îmbunătăţi circulaţia sângelui şi acidul lactic va fi eliminat. 

Durerile musculare după antrenament

Cauza principală a durerilor, care apar după antrenament, este procesul inflamator în ţesutul muscular traumatizat. Anume traumatismele obţinute în timpul unui antrenament dificil, dar nu acidul lactic, care se evaporă la simpla vedere a canapelei moi şi comode, conferă senzaţia de durere. Febra musculară apare la aproximativ 12-48 de ore după antrenament.

Trebuie să înţelegem că aceste dureri în mare măsură au caracter fiziologic, dar nu patologic, în cazul cărora deja este nevoie de un tratament medicamentos. Bineînţeles, asta în cazul dacă cineva nu ţi-a scăpat o halteră peste picior.

Durerile denotă creşterea muşchilor?

Antrenându-te în sala de forţă cu siguranţă nu o dată te-ai calmat cu gândul că durerile musculare sunt un semn al creşterii muşchilor, iar aceasta calmează mai bine decât orice analgezice. Practic ai făcut totul corect!

Ridicând greutăţi sau îndeplinind exerciţiile, pas cu pas în muşchi se acumulează acid lactic. Echilibrul acido-bazic este perturbat şi dă de ştire aşa-numitul punct limită când lucrezi până la epuizare şi nu mai poţi face nicio mişcare în plus chiar dacă ai în faţă fiinţa visurilor tale. Atunci apare senzaţia de arsură, durere şi se formează microtraumatisme, care într-un fel, cu timpul, duc la creşterea în volum a masei musculare.

man-exhausted

 

Durerea nu este singurul indice al creşterii masei musculare. Se pot obţine rezultate excelente fără nicio durere.

La ora actuală, nu există nicio confirmare a faptului că durerea este un semn pozitiv. În schimb se ştie cu certitudine că pot fi obţinute rezultate bune fără a evita durerea.

Cu cât mai frecvente sunt antrenamentele, cu atât mai dificil este de a surmena muşchii şi de a-i provoca creşterea. Procesele de adaptare sunt atât de accelerate, încât este nevoie sau de a spori intensitatea, sau de a prelungi puţin pauzele dintre antrenamente, pentru ca muşchii să se dezobişnuiască cu sarcina.

Cum putem potoli durerea şi grăbi recuperarea?

Cu răbdare. Nu este sfatul unui expert, ci a unui sportiv.

Febra musculară nu este din cele mai plăcute senzaţii, dar ea trece fără niciun fel de amestec. Dacă nu ai tendinţe masochiste, atunci încearcă să potoleşti durerea prin una din metodele următoare:

Potolirea durerii într-o zi de odihnă:

– Un masaj de relaxare
– O baie caldă
– Consumă multe lichide
– Odihnă activă
– Ia suplimente pentru sportivi (BCAA, taurină, L-Glutamină, Beta-alanină)

relax

Dacă durerile sunt insuportabile, fă o injecţie. Îţi recomand Ketanov, Deklofenak, vitaminele grupei B – Benevron, Milgamma şi alte preparate antiinflamatorii nesteroidiene.

Din unguente cel mai frecvent sunt folosite Voltaren, Fastumgel, Kapsikam, Viprosal B.

Cu sănătatea nu e de glumit. Ţine minte că toate preparatele enumerate mai sus au efecte adverse, de aceea se recomandă să consulţi un medic terapeut.

Potolirea durerii în ziua antrenamentului:

– În timpul încălzirii, antrenează muşchii, care te dor
– Evită sarcinile asupra muşchilor, care te dor
warm upwarm up

 

Nu fă exces de zel la antrenamente. Mersul şchiopătat, chiar dacă ai picioarele suple, nu-ţi va oferi încredere în sine şi în genere ar putea să-ţi dea peste cap toate planurile.

Сохранить

(4316)

comments powered by HyperComments
Vadim Oleinicov

instructor de fitness, specialist în gimnastică curativă, antrenor superior la "ZSport"

Alte articole la aceiaşi temă