Veaceslav Dragalin: "Сum să vii în sală să-ţi prelucrezi muşchii şi să devii campion absolut" - Om Activ

Veaceslav Dragalin: „Сum să vii în sală să-ţi prelucrezi muşchii şi să devii campion absolut”

1792 / 20.06.2016

Locul al IV-lea la Campionatul Tiraspolului de bodybuilding 2014

Locul al IV-lea la Campionatul Moldovei de bodybuilding clasic 2014

Locul al II-lea la Campionatul Moldovei de bodybuilding clasic 2015

Campion absolut al Moldovei la bodybuilding clasic 2016

13

Nu am în spate un trecut sportiv. În anul 2008, atunci aveam 31 de ani, împreună cu nepotul meu şi prietenul său Vova (astăzi Vladimir Iakovlev, de 5 ori campion al Moldovei la bodybuilding) am venit la sala de sport să mă antrenez şi să scap de kilogramele în plus. La acel moment deja avem succese în afaceri şi întemeiasem o familie. Mă antrenam cu un instructor şi nu cruţam mijloacele pentru pasiunea mea faţă de sport, deşi fumam în continuare. Când s-a născut a doua fiică, am renunţat la fumat şi m-am aprofundat şi mai mult în sport.

Am început antrenamentele serios şi conştient în anul 2012. În 2014 deja am participat la primele competiţii la Tiraspol, iar în acelaşi an am evoluat şi la campionatul Moldovei.

Nu am un antrenor. Doar la început am fost ghidat de un antrenor, în anul 2008, doar 3 luni. De atunci, mă antrenez singur. Am studiat o sumedenie de cărţi şi am răsfoit multe forumuri. Pe unul din ele mi-au recomandat o academie bună de instructori de bodybuilding şi fitness la Moscova, pe care am absolvit-o.

IMG_5955

Când a venit criza, am decis să-mi schimb genul de activitate şi să mă ocup de ceea ce-mi place. Am deschis sala de forţă „Fort Gym”, care activează şi astăzi. Aici a venit să se antreneze şi Nelli. Am devenit antrenorul ei şi i-am transmis cunoştinţele şi abilităţile mele. Apoi a apărut ideea de a deschide un club de fitness, dar nu puteam găsi locul potrivit. Când ni s-a propus acest teren, imediat am început construcţia şi alegerea utilajului pentru sală. Astfel, în anul 2016 am deschis «Neo Gym».

Pregătirile pentru competiţii durează între 11 şi 12 săptămâni. Măresc numărul de antrenamente de la 4 la 5 pe săptămână. Adaug şi 20 de minute de cardio la sfârşitul fiecărui antrenament şi treptat măresc durata.
În acest an am început pregătirile de la 107 kilograme, iar când am ieşit în scenă cântăream 90. M-am străduit să păstrez muşchii la maximum şi să exclud doar grăsimile şi apa.

Înainte de competiţii am grijă minuţios de alimentaţie. Exclud copturile şi dulciurile, consum fructe doar în prima parte a zilei. La finele ei rămân doar merele şi grepfrutul. Bananele au indicele glicemic înalt, nu le mănânc, iar căpşunile iarna sunt ca din plastic. Niciodată nu exclud carbohidraţi complecşi. Consum circa 350 de grame de carbohidraţi pe zi, destul de mult în perioada „uscării”. Timp de 2-3 săptămâni reduc treptat glucidele până la 100 de grame. Doar în ultima săptămână înainte de scenă stau 2-3 zile fără ele.
Dacă pierd în greutate câte 100-200 de grame pe zi este foarte bine. Dacă greutatea stă pe loc, atunci reduc carbohidraţii. Când îi exclud, adaug proteine (carne), pentru a păstra echilibrul de calorii.

IMG_5935

Cu o lună înainte de competiţii, consum până la 3 kilograme de carne pe zi. Mănânc doar fileu de curcan, găină, rareori peşte.

Jim Morris, bodybuilder american, a devenit vegetarian, iar ulterior vegan. Apropo, el a fost bodyguardul lui Elton John. În genere, pentru vegetarieni există nutriţie sportivă specială cu indicaţia „vegan”.

În timpul pregătirii pentru campionat continuam să lucrez. Şi una, şi cealaltă sunt lucru pentru mine, astfel nici nu analizam alte opţiuni. Mi-am luat o săptămână de odihnă pentru pregătiri doar înainte de competiţii.

IMG_5973

Pozarea e mai complicată, decât antrenamentele. Există doar 7 poziţii obligatorii, pe care trebuie să le demonstrezi în faţa juriului. Menţinând-o pe fiecare din ele, corpul este încordat la maximum. În culise se aude cum strigăm, doar aşa poţi demonstra toţi muşchii. Eu încep să exersez pozarea doar cu o lună şi jumătate înainte de competiţii. Menţin fiecare poziţie în decurs de un minut, apoi repet câteva cicluri. Într-adevăr, este o sarcină colosală.

Bodybuilding nu este un concurs de frumuseţe. Bodybuildingul este o formă supremă a disciplinei, planificării şi organizării interioare. Am transpus aceste abilităţi şi în serviciul meu, astfel am totul planificat ideal. Corpul meu este un efect plăcut al disciplinei. Dar sunt mulţumit de rezultat.


Сохранить

(1792)

comments powered by HyperComments
Redacţia OMactiv

Alte articole la aceiaşi temă