10 metode de a diminua efectul nociv al alcoolului (ultima o să te uimească) - Om Activ

10 metode de a diminua efectul nociv al alcoolului (ultima o să te uimească)

10434 / 28.12.2016
Ecaterina Didyk
Ştim cu toţii care sunt daunele alcoolului. Putem reduce practic la zero efectele negative respectând doar 9 reguli. De acord, sunt multişoare, dar rezultatul merită efortul.

1. Nu bea pe stomacul gol

În primul rând, aceasta este o lovitură grea asupra ficatului şi pancreasului. În al doilea rând, alcoolul îşi va face efectul mai repede, mai puternic, provocând o mahmureală greoaie. Pregăteşte-ţi sistemul digestiv pentru lucrul ce-l aşteaptă. Mănâncă bine. Dă preferinţă cerealelor, legumelor cu adaos de grăsimi vegetale sau animale.

2. Fă-ţi un „vaccin”

Viteza şi gradul de ameţeală depind de cantitatea de alcool dehidrogenază – ferment, are prelucrează alcoolul. Pătrunderea alcoolului în sânge provoacă şi creşterea cantităţii acestuia în sânge. Consumul unei cantităţi nu prea mare de alcool cu 2-3 ore înainte de ospăţ pregăteşte organismul de povara alcoolică.

3. Nu amesteca 

cognac

Cocktailurile, în special, cele preparate după reţete proprii. Chiar dacă gradul de alcool este în creştere. N-are importanţă! Bea toată seara aceeaşi băutură. Mai puţin toxice sunt votca, coniacul şi vinurile seci.

4. Renunţă la desert şi la băuturile carbogazoase

Zahărul diminuează pătrunderea alcoolului în sânge. Iată de ce toţi cei, care amestecă whisky cu băuturile dulci sau cu suc, iar la gustare au bomboane, vor suferi de mahmureală. În plus, zahărul reduce capacitatea de fermentare a ficatului, iar organismul nu face faţă cantităţii de toxine. Ca urmare, creşte povara asupra sistemului digestiv şi excretor.

Aceasta se referă şi la băuturile alcoolice dulci cum ar fi lichiorurile şi vinurile de desert.

5. Bea cât mai multă apă

Alcoolul tulbură echilibrul de sare şi apă. El elimină apa, dar totodată o reţine. În consecinţă, organismul este deshidratat, dar cu edeme. Bea apă până la, în timpul şi după eveniment. De preferat apa cu conţinut înalt de minerale!

6. Mănâncă cât mai multă lămâie şi verdeaţă

water-lemon

Alcoolul oxidează şi îngroaşă sângele. Din această cauză se pot agrava cefaleele, problemele de respiraţie şi inflamaţiile cronice. Pentru un echilibru acido-bazic, în timpul serii, consumă apă cu lămâie şi cât mai multă verdeaţă.

7. Mănâncă celuloză

Cât mai multă celuloză vei mânca în timpul serii, cu atât mai uşor organismul va elimina toxinele. Spune „da” fructelor şi legumelor. Se potriveşte perfect un terci moale cu câteva ore înainte de eveniment. Terciul de orez este cel mai potrivit, acţionând ca un burete pentru intestin.

8. Devino vegetarian pentru o zi

O cantitate mare de carne în combinaţie cu alcoolul poate agrava intoxicaţia, creşte nivelul de acid uric în sânge şi de acetonă în urină. Aşa că atenţie la carne.

9. Pregăteşte ficatul din timp.

Pentru o bună funcţionare a ficatului, din timp pregăteşte organismul cu vitaminele grupei B, cu preparate colagoge şi hepatoprotectoare, de exemplu, cu cele pe bază de brusture, inulă etc. Le poţi folosi sub formă de suplimente.

Ele vor intensifica eliminarea bilei, datorită cărui fapt alcoolul se asimilează mai uşor, toxinele se neutralizează mai eficient, iar grăsimile (bucatele de sărbătoare le conţin din abundenţă) se asimilează mai eficient şi pancreasul nu va avea de suferit.

Dacă presupui că nu vei putea renunţa la diversitatea de gustări şi în timpul evenimentului, atunci se recomandă administrarea unui preparat cu efect colagog cu 2 ore înainte de consumul de alcool.

10. Consumă produse bogate în iod

Alcoolul se asimilează mai bine, când se secretă activ hormoni tiroidieni, pe care îi poţi stimula dacă, cu câteva zile înainte de marele eveniment, vei adăuga în bucate produse bogate în iod: fructe de mare, alge şi nuci. Făcând acest lucru vei fi într-o situaţie avantajată, comparativ cu alţii – sau vei putea consuma mai mult alcool (o idee nu prea bună), sau vei diminua mahmureala în cazul consumului de alcool în doze obişnuite.

Dacă vei alege un supliment nutritiv bogat în iod, orientativ cantitatea de iod la o masă trebuie să constituie aproximativ 10-12 µg la 1 kg de masă corporală (de 3 ori mai mult, decât doza zilnică obişnuită de iod).

Nu uita că în toate trebuie să existe o măsură, în special, în perioada sărbătorilor.

(10434)

comments powered by HyperComments

Alte articole la aceiaşi temă