2 modalităţi sigure de a creşte nivelul de testosteron (articol pentru bărbaţi) - Om Activ

2 modalităţi sigure de a creşte nivelul de testosteron (articol pentru bărbaţi)

2936

2 modalităţi sigure de a creşte nivelul de testosteron (articol pentru bărbaţi)

Andrian Bârca

consultant în nutriţie şi echipament sportiv la „Power Team”.

Testosteronul este principalul hormon masculin. El formează organismul după tip masculin şi menţine sănătatea bărbaţilor, nu doar a organelor sale de reproducere. Este necesar de a menţine nivelul de testosteron în limitele normei, chiar dacă nu te antrenezi.

Dacă practici sportul şi ţii să-ţi îmbunătăţeşti rezistenţa fizică, puterea şi masa musculară, precum şi să te recuperezi mai bine după efort, atunci monitorizează cu mare atenţie nivelul de testosteron. Acest hormon formează scheletul şi sistemul muscular, reglează masa corpului, participă la metabolism şi reduce nivelul de cortizol – hormonul stresului, care este secretat în timpul antrenamentului.

După 35 de ani nivelul de testosteron scade la bărbaţi în medie cu 1-2% pe an.
Ritmul de scădere este accelerat de modul sedentar de viaţă, alimentaţia incorectă, excesul de greutate, stresul şi alţi factori externi, care subminează sănătatea. Iată de ce este mare şansa să ai un nivel redus de testosteron. Nu vom aminti de bolile sistemului endocrin.

Contribuie la creşterea testosteronului boosterele speciale.

Boosterele de testosteron sunt produse, care conţin un ingredient natural – tribulus sau concentrate de minerale şi oligoelemente, care duc la creşterea nivelului de testosteron. Ele pot fi combinate cu orice tip de nutriţie sportivă. În timpul cursului ai grijă să-ţi completezi norma de proteine, necesară pentru creşterea masei musculare – testosteronul trebuie să aibă cu ce lucra.

Tribulus

Din cele mai vechi timpuri tribulus este utilizat în medicină la tratarea bolilor sistemului cardiovascular și a sistemului digestiv. În medicina sportivă a început să fie utilizat acum 30 de ani. Această plantă conţine saponine-furostanol, substanţă care normalizează nivelul de testosteron în sânge şi împiedică creşterea supra-normă a lui. Alege produse alcătuite din saponine în proporţie de 60-90%

Norma zilnică de tribulus pentru bărbați – 2500 mg, pentru femei – 1250 mg. Femeile pot consuma tribulus pentru creşterea masei musculare şi a puterii, necesare în anumite tipuri de sport, care necesită putere şi rezistenţă. Până la 18 ani este inutil de a folosi tribulus, deoarece fonul hormonal nu este format deocamdată. Se recomandă a le consuma în cursuri de o lună peste o lună şi nu depăşi doza indicată pe ambalaj de către producător.

Adesea, tribulus este folosit în tratamentul depunerilor de grăsimi în zona taliei, care denotă un nivel înalt de hormoni sexuali feminini. Solicită schema de tratament la instructor sau consultantul în nutriţie sportivă.

Uneori producătorii includ în compoziţie ingrediente suplimentare, care intensifică efectul tribulusului:

  • rhodiola rosa
  • trigonella
  • avena sativa
  • mac

ZМА, concentrate de oligoelemente și minerale.

Suplimente din grupa ZMA conțin zinc, magneziu și vitamina B6, care stimulează secreţia de testosteron până la normele fiziologice, fără a le depăşi. Femeile pot administra acest complex în perioada sarcini intense şi psiho-emoţionale.

Zincul este implicat în sinteza de hormoni a glandelor suprarenale și a hormonilor sexual, inclusiv a testosteronului. Magneziul participă la formarea proteinelor și te face mai energic. În ZMA magneziul sporeşte eficiența zincului. Vitamina B6 îmbunătăţeşte creşterea masei musculare, aduce un aport de energie și îmbunătățește asimilarea mineralelor.
Formula ideală a ZMA – 30 mg de zinc, 450 mg de magneziu și 10 mg de vitamina B6 10.
Preparate pe bază de tribelus conțin steroli vegetali, complexele ZMA – oligoelemente, minerale şi vitamine. Efectul lor este similar – secreţia de testosteron până la norma fiziologică fără a o depăşi. Rezultatul este creșterea masei musculare și îmbunătățirea stării generale. Ai putea alege un singur produs sau ai putea să alternezi tribulus cu ZMA. Dar nu supraaprecia efectul nutriţiei sportive – fără alimentaţie de calitate și antrenamente corespunzătoare, aceasta nu funcţionează.

(2936)

comments powered by HyperComments
Andrian Bârca

consultant în nutriţie şi echipament sportiv la „Power Team”.

Alte articole la aceiaşi temă