3 ingrediente care fac porumbul şi mai savuros: caşcaval, iaurt şi miere - Om Activ

3 ingrediente care fac porumbul şi mai savuros: caşcaval, iaurt şi miere

986

3 ingrediente care fac porumbul şi mai savuros: caşcaval, iaurt şi miere

Redacţia OMactiv

Îmi place să gătesc din produse de sezon şi nu-mi imaginez vara fără porumb fiert. Preferi să nu-l mănânci din cauza conţinutului înalt de zahăr? Evită această confuzie. Într-adevăr, în 100 g de porumb fiert se regăsesc 23 g de carbohidraţi, dar e o cantitate egală cu cea din banane. Da, nu e puţin, dar nici nu e critic. Dacă vei renunţa la carbohidraţi la cină, atunci mănâncă fără ezitare un porumb la gustare – acesta este bogat nu doar în zahăr, dar şi în antioxidanţi şi celuloză.

Porumb cu ierburi şi caşcaval

Număr de porţii: 2
Greutatea porţiei: 300 g
Valoarea energetică: 300 kcal

Ingrediente:

porumb 2 buc.
mozzarella tare 50 g
parmezan 20 g
pătrunjel 5 g
ierburi uscate 1 linguriţă
  • 1Se fierbe porumbul: se pun ştiuleţii într-o cratiţă cu apăr rece sărată şi se fierb sub capac. Când apa va da în clocot, s face focul mic şi se fierbe în jur de 45 de minute – 1 oră.
  • 2Mozzarella se dă prin răzătoare cu ochii mari, iar parmezanul – mici.
  • Dacă foloseşti mozzarella moale, atunci fărâmiţeaz-o cu mâna.
  • Parmezanul poate fi înlocuit cu orice caşcaval tare cu gust asemănător.
  • 3Porumbul gata se taie în jumătate, se presară cu mozzarella, pătrunjel tăiat mărunt şi ierburi uscate.
  • 4Se lasă mozzarella să se topească. Înainte de a fi servită se presară cu parmezan.

Porumb cu iaurt şi paprică

Număr de porţii: 2
Greutatea porţiei: 300 g
Valoarea energetică: 220 kcal

Ingrediente:

porumb 2 buc.
iaurt 50 g
usturoi 2 căţei
limetă ½ buc.
ardei dulce ½ buc.
paprică praf 1 linguriţă
ardei Cayenne ¼ linguriţă
  • 1Se fierbe porumbul: se pun ştiuleţii într-o cratiţă cu apăr rece sărată şi se fierb sub capac. Când apa va da în clocot, s face focul mic şi se fierbe în jur de 45 de minute – 1 oră.
  • 2Se prepară sosul de iaurt: usturoiul se pisează în iaurt, se dă prin răzătoare sucul de la jumătate de limetă şi coaja acesteia, se adaugă paprică praf şi ardei Cayenne (lasă puţine condimente pentru a presăra porumbul) şi amestecă minuţios toate ingredientele pentru a obţine un sos omogen.
  • În locul ardeiului de Cayenne foloseşte orice ardei iute praf.
  • 3Ardeiul gras se taie cuburi mici.
  • 4Porumbul gata se taie în jumătate şi se unge cu sos de iaurt. Se presară cu ardei tăiat mărunt şi cu restul condimentelor.

Porumb cu miere şi mirodenii

Număr de porţii: 2
Greutatea porţiei: 400 g
Valoarea energetică: 300 kcal

Ingrediente:

porumb 2 buc.
miere 20 g
unt 20 g
scorţişoară 1 linguriţă
nuşcoare ¼ linguriţă
cardamom ¼ linguriţă
  • 1Se fierbe porumbul: se pun ştiuleţii într-o cratiţă cu apăr rece sărată şi se fierb sub capac. Când apa va da în clocot, s face focul mic şi se fierbe în jur de 45 de minute – 1 oră.
  • 2Mierea şi untul se topesc şi se amestecă pentru a obţine o masă omogenă.
  • 3Porumbul gata se unge pe toate părţile cu amestecul de unt şi miere, după care se presară cu amestecul din condimente.
  • Dacă doreşti să prepari porumb vegan, înlocuieşte untul cu ulei de cocos, iar mierea cu sirop de arţar.

P.S.
Porumbul se poate prepara şi în cuptorul cu microunde. Pentru aceasta câteva prosoape de hârtie se udă cu apă, se înfăşoară ştiuletele şi se pune în cuptorul cu microunde pentru 5 minute. Asta-i tot!

(986)

comments powered by HyperComments
Redacţia OMactiv

Alte articole la aceiaşi temă