3 rețete de blinii fără gluten (perfecte cu dovlecei și alte două) - Om Activ

3 rețete de blinii fără gluten (perfecte cu dovlecei și alte două)

1305 / 20.08.2020
Iana Canonic
Bliniile de dovlecei sunt un deliciu pe care mulți îl adoră. Vă împărtăşim rețeta după care le gătim noi și alte două rețete de blinii din legume.

Blinii de dovlecei cu sos de iaurt

Număr de porţii: 3
Greutatea porţiei: 200 g
Calorii per porţie: 300 kcal

Ingrediente:

dovlecel 400 g
praz 100 g
ouă 1 buc.
făină din hrișcă verde 50 g
ulei de măsline 2 linguri
sare 1 linguriţă
piper negru ½ linguriţă

Pentru sos:

iaurt 100 g
usturoi 1 buc
suc de limetă ¼ buc.
  • 1 Dovlecelul se dă prin răzătoare cu ochii mari, se așează pe un tifon, împăturit în câteva straturi sau pe un prosop de bucătărie și se stoarce lichidul. Cu cât mai mult lichid vei stoarce, cu atât mai puțină făină vei folosi, iar bliniile vor fi mai pufoase.
  • 2 Dovlecelul stors se pune într-un bol adânc.
  • 3 Prazul se spală, se taie cozile verzi și tari, iar partea rămasă se taie de-a lungul și mai apoi se taie rondele. Se adaugă în vasul cu dovlecei.
  • 4 În această masă se încorporează celelalte ingrediente pentru a obține un aluat omogen, care se lipește bine și nu este fărâmicios. În caz de necesitate se mai adaugă puțină făină.
  • Făina din hrișcă verde poate fi înlocuită cu oricare alta. 
  • 5 Uleiul se încinge în tigaie la foc mediu. Cu o lingură, aluatul se pune pe tigaie dându-i forma de blinii. Ele se prăjesc câte 2-3 minute pe fiecare parte sau până se rumenesc.
  • Uleiul de măsline poate fi înlocuit cu orice ulei vegetal, potrivit pentru prăjit.
  • 6 Pentru sos, iaurtul se amestecă cu sucul de limetă și usturoi pisat. Se adaugă sare după gust.
  • 7 Bliniile gata se pun pe un prosop de hârtie care să absoarbă uleiul de prisos. Suplimentar se adaugă sare după gust.

Pakora cu sos picant de roșii

Număr de porţii: 2
Greutatea porţiei: 200 g
Calorii per porţie: 400 kcal

Ingrediente:

ceapă roşie 250 g
morcov 100 g
făină de năut 50 g
usturoi 1 buc.
ulei de măsline 2 linguri
curcuma 1 linguriţă
boia de ardei 1 linguriţă
sare 1 linguriţă
ulei pentru prăjit după necesitate

Pentru sos:

pastă de roşii 75 g
sos de soia 20 g
ardei chile 1 buc. sau după gust
fulgi de chile ½ linguriţă sau după gust
suc de lămâie ¼ buc.
  • 1 Ceapa se taie semirondele subţiri. Morcovul se dă prin răzătoare cu ochii mari. Usturoiul se taie felii subţiri.
  • 2 Făina de năut se amestecă cu mirodenii. La amestecul uscat se adaugă apă atât cât este necesar pentru a obține un aluat de consistența chefirului sau a smântânei apoase. Se adaugă ulei de măsline şi se amestecă minuțios.
  • 3 La aluat se adaugă legumele tăiate și se amestecă până când fiecare felie de ceapă se va acoperi cu aluat.
  • 4 Uleiul pentru prăjit se încălzește într-o tigaie la foc mediu. Este nevoie de mult ulei (aproximativ 1 cm în tigaie), de aceea, alege un ulei cu temperatură înaltă de fumigare – de cocos, avocado sau ghee.
  • 5 Cu o lingură se pune în tigaie ceapa în aluat și se formează turte. Nu e neapărat să fie uniforme, ba dimpotrivă, pakora au aspect ruguros, ceapa legată cu aluat iese în toate părţile.
  • 6 Se prăjesc 3-5 minute pe fiecare parte sau până se rumenesc.
  • 7 Pentru sos se amestecă pastă de roșii cu suc de lămâie, sos de soia, chile tăiat mărunt și fulgi de chile. Se adaugă sare după gust. Pentru un gust mai mult sau mai puțin picant variază cantitatea de fulgi și ardei chile.
  • 8 Pune pakora gata pe farfuria acoperită cu un prosop de hârtie care să absoarbă excesul de ulei. Suplimentar se adaugă sare după gust.

Chiftele de linte cu sos de susan

Număr de porţii: 3
Greutatea porţiei: 250 g
Calorii per porţie: 650 kcal

Ingrediente:

linte roşie 250 g
ciuperci 200 g
ouă 1 buc.
făină de orez 50 g
microverdeaţă 35 g
ulei de măsline 2 linguri
boia de ardei 1 linguriţă
chimion 1 linguriţă
sare 1 linguriţă
ulei pentru prăjit după necesitate

Pentru sos:

apă 150 ml.
pastă de arahide 5 linguri
suc de lămâie ¼ buc.
  • 1 Lintea se înmoaie în apă pentru 2-4 ore. După care se spală sub jet de apă și se pune în cratiţă cu multă apă rece. Când apa va da în clocot, se adaugă sare și se fierbe lintea la foc mic timp de 10 minute – până când va fi gata. Lintea gata se stoarce pe o sită și se spală cu apă rece pentru a spăla lichidul în care a fiert și a se răci totodată. Se pune într-un bol adânc.
  • 2 Ciupercile se taie cuburi mici și se călesc într-o cantitate mică de ulei la foc mic timp de 10-15 minute – până când se vor rumeni și vor scădea.
  • 3 La linte se adaugă ciupercile și toate ingredientele rămase pentru chiftele și se amestecă pentru a obține o masă omogenă. Dacă tocătura nu se va lipi sau va fi prea lichidă, atunci se adaugă mai multă făină de orez.
  • 4 Uleiul pentru prăjit se încălzește la foc mediu. Mâinile se ung cu ulei, se formează chiftelele și se pun pe tigaie. Se prăjesc 3-5 minute pe fiecare parte sau până se rumenesc. După care se întorc, se acoperă cu capac, se face focul mic și se prăjesc sub capac încă 3-5 minute.
  • 5 Pentru sos se adaugă tahini cu apă și suc de lămâie, precum și sare după gust. Se obține o consistenţă densă, asemeni muștarului.
  • Pentru un aport mai mic de calorii, înlocuieşte sosul de susan cu unul cu valoare energetică mai mică.
  • 6 Chifteluțele gata se așează pe o farfurie acoperită cu prosop de hârtie, care să absoarbă uleiul de prisos. Suplimentar se adaugă sare după gust.

(1305)

comments powered by HyperComments

Alte articole la aceiaşi temă