3 reţete simple de detoxifiere cu sfeclă roşie - Om Activ

3 reţete simple de detoxifiere cu sfeclă roşie

2479 / 19.01.2016
Sfecla curăţă excelent organismul şi elimină reţinerile de apă în organism – acesta-i un beneficiu. În 100 g de sfeclă se conţin doar 40 kcal – al doilea avantaj. Deci nu e de mirare că l-am rugat pe bucătarul-şef al redacţiei să prepare mai multe bucate nu prea complicate anume cu această rădăcinoasă. Gata, prieteni, sărbătorile au luat sfârşit.

Salată cu sfeclă fiartă

Număr de porţii Greutatea porţiei Valoarea calorică Timp de preparare
2 porţii ~ 350 g ~ 1 oră + 10 minute 220 kcal

 

Ingrediente:

Ingrediente:

  • sfeclă roşie – 250 g
  • brânză feta – 80 g
  • spanac – 80 g
  • roşii – 300 g
  • piper roşu – ½ linguriţă
  • piper negru – ½ linguriţă
  • sare după gust
  • ulei de măsline după gust

Punem sfecla într-o cratiţă cu apă rece, când apa dă în clocot adăugăm are şi o fierbem până este gata.

În funcţie de dimensiunile sfeclei, acest proces poate dura de la 40 de minute până la o oră şi mai mult. Cu o furculiţă încercaţi dacă este fiartă: ea trebuie să pătrundă în sfeclă la fel de uşor, ca şi în cartofii fierţi. Când se răceşte puţin, o decojim.

Spălăm spanacul şi îl aranjăm uniform pe farfurie. Deasupra aranjăm roşiile tăiate felii. Feta şi sfecla le tăiem cubuleţe mici şi le presărăm deasupra spanacului şi tomatelor. Stropim cu ulei de măsline, adăugăm sare şi piper.

IMG_5941_resize

 

Salată cu sfeclă coaptă

Număr de porţii Greutatea porţiei Calorii Timp de preparare
2 porţii ~ 300 g ~ 45 de minute + 10 minute 500 kcal

 

IMG_5915_resize

Ingrediente:

  • sfeclă roşie – 350 g
  • avocado – 250 g
  • nuci – 40 g
  • sucul ½ de lămâie
  • oregano – ½ linguriţă
  • piper negru – ½ linguriţă
  • sare după gust
  • ulei de măsline/span>
 

Încălzim cuptorul până la 200 de grade. Curăţim şi tăiem pai o sfeclă de dimensiuni medii. Adăugăm sare şi piper, stropim cu ulei de măsline şi dăm la cuptor pentru aproximativ 45 de minute. Cu o furculiţă verificăm dacă este gata, ca şi în cazul sfeclei fierte.

Tăiem avocado pai, amestecăm cu sfecla răcită. Adăugăm sare, piper, presărăm oregano, stropim cu suc de lămâie şi ulei de măsline. Amestecăm totul bine şi presărăm nuci pisate.

IMG_5937_resize

Dip (cremă) de sfeclă

Количество порций Вес порции Время приготовления Время приготовления
2 porţii ~ 250 g ~ 45 de minute + 10 minute 300 kcal

 

IMG_5919_resize

Ингредиенты:

  • sfecla – 500 g
  • usturoi – 4 căţei
  • sucul ½ de lămâie
  • pastă de susan – 1 lingură
  • miere – 1 lingură
  • chimion – 1 linguriţă
  • ulei de măsline – 1 linguriţă
  • susan şi ulei de măsline pentru decor
  • sare după gust

 

Încălzim cuptorul până la 200 de grade. Curăţim şi tăiem sfecla în felii mici. Adăugăm sare şi piper, stropim cu ulei de măsline şi dăm la cuptor pentru aproximativ 45 de minute. Cu o furculiţă verificăm gradul de pregătire.

Sperăm că mai aveţi pastă de susan de la prepararea humusului. Dacă nu, atunci o vom prepara special pentru acest dip: prăjim 110 g de susan pe tigaie, o amestecăm în blender cu 3 linguri de ulei de măsline, adăugăm sare după gust.

Punem sfecla gata în blender împreună cu celelalte ingrediente, în afară de ulei de măsline şi susan. Facem o pastă omogenă, apoi adăugăm uleiul de măsline şi mai amestecăm o dată binişor. Turnăm crema într-un bol, presărăm cu susan şi stropim cu ulei de măsline.

IMG_5954_resize

 

Artem Tkacev, dietolog.

Sfecla roşie este o rădăcinoasă folositoare. În primul rând, ea conţine numeroase vitamine (în special, din grupa B) şi o cantitate colosală de minerale: potasiu, fier, magneziu, mangan, iod, cobalt, cupru, zinc, fosfor, sulf, cesiu etc. În al doilea rând, sfecla îşi păstrează o bună parte a substanţelor utile în timpul prelucrării termice. În plus, conţine în cantitate mare celuloză, atât de importantă pentru digestie.

(2479)

comments powered by HyperComments
Iana Canonic

food-blogger

Alte articole la aceiaşi temă