3 salate săţioase cu carbohidraţi utili: quinoa, paste şi cuşcuş - Om Activ

3 salate săţioase cu carbohidraţi utili: quinoa, paste şi cuşcuş

998

3 salate săţioase cu carbohidraţi utili: quinoa, paste şi cuşcuş

Iana Canonic

food-blogger

Tendinţa pentru salatele cu carbohidraţi utili ia amploare. Proporţia de carbohidraţi în ele este echilibrată, astfel nu veţi depăşi norma zilnică de glucide, totodată acestea asigură saţietatea. O mare cantitate de legume şi verdeaţă reduce indicele glicemic al bucatelor. Nouă ne place!

Salată cu quinoa

Număr de porţii: 2
Greutatea porţiei: 300 g
Valoarea energetică: 400 kcal

Ingrediente:

cherry 250 g
năut conservat 250 g
sparanghel 200 g
quinoa 80 g crud / 200 g fiert
ruccola 15 g
sare, piper, ulei după gust
  • 1Quinoa se fierbe conform instrucţiunii de pe ambalaj. Dacă pe acesta nu este indicat modul de preparare, atunci fierbe după metoda standard – 15 minute în proporţie de 1:2 faţă de apă. Pentru a intensifica gustul crupelor, se poate adăuga puţină sare şi uleiul preferat.
  • Quinoa poate fi înlocuită cu orice crupe, de exemplu cu hrişcă, grâu sau orez brun.
  • 2Năutul conservat se spală. Cherry se taie în patru. Rucola se spală şi se usucă.
  • 3Sparanghelul se spală şi se înlătură partea de jos, care este tare. Aceasta se face simplu de tot, se ia cu o mână de partea de jos şi cu cealaltă mână de mijloc. Îndoaie lent sparanghelul şi acesta se va rupe exact acolo unde trebuie.
  • 4Sparanghelul prea tare se taie preventiv de-a lungul.
  • 5Acesta se frige pe tigaia uscată sau pe tigaia-grătar. Se poate adăuga puţin ulei.
  • 6Sparanghelul gata se taie de-a latul în 2-3 bucăţi.
  • Sparanghelul poate fi înlocuit cu păstăi sau broccoli.
  • 7După ce quinoa şi sparanghel gata se vor răci până la temperatura camerei, se amestecă toate ingredientele salatei.
  • 8Se adaugă sare, piper şi ulei după gust, deoarece unele ingrediente sunt condimentate deja.

Salată cu cuşcuş

Număr de porţii: 2
Greutatea porţiei: 200 g
Valoarea energetică: 250 kcal

Ingrediente:

cuşcuş 80 g crud / 200 g fiert
ardei dulce 150 g
dovlecel 100 g
brânză feta 50 g
frunză de salată 35 g
seminţe de floarea-soarelui 10 g
suc de lămâie ½ buc.
sare, piper, ulei după gust
  • 1Cuşcuşul se fierbe conform instrucţiunii de pe ambalaj. Dacă modul de preparare nu este indicat, atunci peste cuşcuş se toarnă apă clocotită în proporţie de 1:1. Nu este necesar de a fierbe, acoperă cu capac şi lasă la umflat pentru 10-15 minute. Pentru a intensifica gustul crupelor, se poate adăuga puţină sare şi uleiul preferat.
  • Cuşcuşul poate fi înlocuit cu orice crupe, iar ardeiul şi dovlecelul poate fi substituit cu alte legume (încearcă vânătă, ceapă, batat).
  • 2Ardeiul şi dovlecelul se taie felii medii şi se coc în jur de 30 de minute la temperatura de 200 de grade cu puţină sare şi ulei.
  • 3Frunzele de salată se spală şi se usucă. Feta se taie cuburi nu prea mari.
  • 4După ce cuşcuşul şi legumele gata se vor răci până la temperatura camerei, se amestecă toate ingredientele salatei. Se adaugă sare, piper şi ulei după gust, deoarece unele ingrediente sunt condimentate deja.

Salată cu paste

Număr de porţii: 2
Greutatea porţiei: 200 g
Valoarea energetică: 500 kcal

Ingrediente:

cherry 250 g
paste din soiuri tari de grâu 100 g crude / 200 g fierte
mozzarella 100 g
olive 50 g
pesto (de casă sau din vânzare) 50 g
sare, piper, ulei după gust
  • 1Pastele se fierb în apă sărată conform instrucţiunii de pe ambalaj. Pastele din grâu durum, chiar şi cele mai mic, se fierb cel puţin 8-9 minute.
  • Alege paste care au dimensiuni echivalente cu celelalte ingrediente – spirale, fluturi etc. Aici nu se potrivesc spaghete.
  • 2Cherry şi mozzarella se taie în patru. Mozzarella întreagă se taie în cuburi de aceleaşi dimensiuni ca cherry.
  • 3Se înlătură sâmburii de la olive şi se taie în jumătate sau în patru, în funcţie de dimensiunea lor. Se potrivesc orice fel de olive, însă kalamata greceşti vor pune în valoare gustul salatei mai bine ca oricare altele.
  • 4După ce pastele se vor răci până la temperatura camerei, se amestecă toate ingredientele salatei. Se adaugă sare, piper şi ulei după gust, nu uita că olivele şi feta sunt sărate.

(998)

comments powered by HyperComments
Iana Canonic

food-blogger

Alte articole la aceiaşi temă