3 traybake (bucate la cuptor) foarte simple - Om Activ

3 traybake (bucate la cuptor) foarte simple

2928 / 22.10.2020
Ne place cuptorul cel puțin din două motive. În primul rând, coptul este una din cele mai sănătoase modalități de preparare a hrănii. În al doilea rând, e mult mai simplu de a coace, decât de a prăji – ai pus bucatele la cuptor și ești liber.

Traybake este unul din cele mai simple feluri de bucate la cuptor. Acest cuvânt nou ne spune că ingredientele pentru bucate (carne, legume etc.) au fost tăiate felii mici ca să nu fie necesar de a le tăia în timpul mesei. Foarte simplu şi comod!

Traybake cu somon în stil asiatic

Număr de porţii: 2
Greutatea porţiei: 300 g
Calorii per porţie: 350 kcal

Ingrediente:

file de somon 200 g
dovlecel 200 g
ardei dulce 50 g
ceapă roşie 50 g
morcovi 50 g
miere 1 linguriță sau 15 g
sos de soia 3 lingurițe sau 10 g
ulei de susan 3 lingurițe sau 10 g
ghimbir 10 g
usturoi 2 căţei
suc de limetă ½ buc.
susan 3 lingurițe sau 5 g
sare după gust
  • 1 Mai întâi se pregătește marinada pentru pește și legume: se amestecă sos de soia cu ulei de susan și miere. Se adaugă usturoiul pisat şi ghimbirul tocat. Se stoarce în amestec sucul de la o jumătate de limetă și se adaugă susan. Se amestecă minuțios. După gust se poate adăuga sare, însă de obicei este suficient doar sosul de soia.
  • 2 Somonul și dovlecelul se taie în felii mici uniforme, astfel încât să nu fie necesar de a le tăia cu cuțitul în timpul mesei.
  • Somonul poate fi înlocuit cu file de alt pește, cu piept de pui sau curcan.
  • 3 Ceapa se taie rondele, iar ardeiul gras, felii. Punctul de reper este același – astfel încât să nu fie necesar de a le tăia în timpul mesei.
  • 4 Cuptorul se preîncălzeşte la 180 de grade în regim sus-jos.
  • 5 Legumele se amestecă într-un vas adânc, peste ele se toarnă marinada și se amestecă minuțios. Se lasă să se odihnească 15 minute sau până când se va încălzi cuptorul. În ultimele 5 minute se adaugă peștele la marinadă – peștele păstrat prea mult timp în marinadă devine friabil sub influenţa ghimbirului.
  • 6 Tava se tapetează cu hârtie de copt, peste care se aranjează peștele cu legumele într-un singur strat. Se lasă la copt pentru 25 de minute sau până va fi gata peștele.

Traybake vegetarian cu hallumi și sos de susan

Număr de porţii: 2
Greutatea porţiei: 350 g
Calorii per porţie: 750 kcal

Ingrediente:

hallumi 200 g
batat 200 g
vinete 100 g
roșii 100 g
tahini 50 g
ulei de avocado 20 g
chimion 1 linguriță
boia de ardei 1 linguriță
oregano 1 linguriță
suc de lămâie ½ buc.
sare după gust
  • 1 Cuptorul se preîncălzeşte la 180 de grade în regim sus-jos.
  • 2 Hallumi, vinetele și batatul se taie felii mici uniforme, astfel încât să nu fie necesar de a le tăia cu cuțitul în timpul mesei.
  • 3 Roşiile se taie în patru.
  • Hallumi poate fi înlocuit cu orice tip de cașcaval, care nu se topește la temperatură înaltă. Ai putea folosi paneer, feta sau alt tip de cașcaval din vânzare cu marcajul „cașcaval pentru grătar”.
  • 4 Se prepară sosul: într-un bol se introduc pasta de susan, uleiul de avocado, sucul de lămâie și alte mirodenii. Se amestecă minuţios și începem să adăugăm apă. Pentru început se adaugă de două ori mai multă apă decât pasta de susan. Sosul se amestecă bine cu o furculiţă până când își va schimba consistența și va deveni omogen. Avem nevoie de consistența chefirului, de aceea apa se adaugă în porții mici.
  • Dacă sosul e prea lichid se adaugă puțină pastă de susan.
  • 5 La sos se adaugă cașcavalul, legumele și se amestecă minuţios pentru ca sosul să acopere toate ingredientele.
  • Două ingrediente cu cea mai înaltă valoare energetică sunt tahini și uleiul de avocado. Dacă vei pregăti mai puțin sos, atunci se va reduce și conținutul caloric al bucatelor.
  • 6 Tava se acoperă cu hârtie de copt, hallumi și legumele se aranjează într-un singur strat. Se lasă la copt pentru 25 de minute sau până va fi gata batatul.

Tofu vegan cu mirodenii indiene

Număr de porţii: 2
Greutatea porţiei: 250 g
Calorii per porţie: 400 kcal

Ingrediente:

tofu 200 g
conopidă 200 g
năut proaspăt 50 g
fasole păstăi 50 g
ulei de măsline 3-4 linguri
spanac 40 g
coriandru 1 linguriță
muștar 1 linguriță
assa-fetida ½ linguriță
curcuma ½ linguriță
scorțișoară ½ linguriță
ghimbir ½ linguriță
ardei iute ¼ linguriță
sare după gust
  • 1 Năutul se lasă la înmuiat pe noaptea sau pentru o zi la temperatura camerei.
  • Năutul crud poate fi înlocuit cu 100 g de năut conservat, care nu trebuie lăsat la înmuiat. 
  • 2 Cuptorul se preîncălzeşte la 180 de grade în regim sus-jos.
  • 3 Tofu și conopida se taie felii mici uniforme, astfel încât să nu fie necesar de a le tăia cu cuțitul în timpul mesei.
  • În loc de tofu, se poate folosi alt gen de cașcaval vegan care nu se topește în cuptor. De asemenea, el se poate exclude și înlocui cu o porție în plus de năut.
  • 4 Păstăile prea lungi se taie în jumătate. Spanacul se poate lăsa întreg, iar cel cu frunzele mari se rupe în câteva bucăți.
  • 5 Toate legumele, năutul înmuiat și tofu se pun într-un vas adânc la care se adaugă condimentele uscate și uleiul de măsline. Se amestecă minuțios pentru a acoperi toate ingredientele cu mirodenii.
  • Nimic nu înlocuiește assa-fetida indiană tradițională. Dacă nu o vei putea găsi, atunci înlocuiește toate mirodeniile cu combinații gata – Curry sau Garam Masala. Gustul va fi diferit, însă se vor păstra notele indiene.
  • 6 Tava se acoperă cu hârtie de copt, tofu, năutul și legumele se aranjează într-un singur strat. Se lasă la copt pentru 25 de minute sau până va fi gata conopida.

(2928)

comments powered by HyperComments
Iana Canonic

food-blogger

Alte articole la aceiaşi temă