5 bucate la micul dejun fără ouă şi lactate, pentru cei care au renunţat la proteine animale - Om Activ

5 bucate la micul dejun fără ouă şi lactate, pentru cei care au renunţat la proteine animale

8104

5 bucate la micul dejun fără ouă şi lactate, pentru cei care au renunţat la proteine animale

Iana Canonic

food-blogger

Motivele renunţării la proteinele de origine animale sunt din cele mai diferite. Însă acum nu e vorba despre ele. Astăzi veţi afla cum să depăşiţi această perioadă fără omletă.

#1 Terci de grâu cu fructe proaspete

Număr de porţii: 1
Greutatea unei porţii: 200 g
Calorii: 350 kcal

Ingrediente

grâu 50 g
apă 500 ml + 500 ml
banană ¼ buc.
curmale ¼ buc.
pară ¼ buc.
miere 1 linguriţă

  • 1 Peste grâu se toarnă o mare cantitate de apă de temperatura camerei, se acoperă şi se lasă pe noapte sau pe 8-10 ore.
  • 2 Peste grâul umflat se adaugă apă clocotită, sare, o picătură de ulei neutru şi se fierbe cu capac la foc mic timp de 20 de minute.
  • 3 Lichidul în exces se scurge, iar terciul se pune într-o farfurie adâncă. Se adaugă fructe proaspete tăiate şi se amestecă bine. Se toarnă miere peste terci.

#2 Tartine cu tapenadă de măsline

Număr de sandwichuri: 2
Greutatea unei porţii: 80 g
Calorii: 300 kcal

Ingrediente

pâine 2 felii
olive de orice fel 175 g
capere 1 lingură
ulei de măsline 2 linguri
cherry 4 buc.
rucola 1 mănunchi
  • Pentru tapenad clasic, adăugați 4 fileuri de anşoa.

Tapenada

  • 1 Se pun pe tocător olivele fără sâmburi şi caperii.
  • Foloseşte olive cu sâmburi, ele sunt mai gustoase şi mai sănătoase. Pentru a scoate sâmburii, apasă olivele cu partea plată a cuţitului – ea se va turti şi vei putea scoate sâmburele cu uşurinţă.
  • 2 Cu ajutorul cuţitului se mărunţeşte totul şi se obţine o masă omogenă din bucăţi mărunţite sau chiar o pastă.
  • De asemenea, se poate folosi un blender sau robotul de bucătărie – important e să nu exagerezi şi să obţii un pateu.
  • 3 Masa mărunţită se pune într-un bol şi se stropeşte cu ulei de măsline, după care se amestecă minuţios. La dorinţă se poate adăuga o picătură de suc de lămâie sau oţet.
  • Această cantitate de tapenadă este suficientă pentru 5-6 tartine./strong>
  • 4 Feliile de pâine se prăjesc pe tigaie sau în prăjitorul de pâine.
  • 5 Tapenada se unge pe pâine, iar peste ea se aranjează felii de cherry şi rucola. Se stropeşte cu ulei de măsline.

#3 Fulgi de ovăz cu dovleac

Număr de porţii: 2 porţii
Greutatea unei porţii: 250 g
Calorii: 450 kcal

Ingrediente:

pireu de dovleac 200 g
apă 200 g
lapte de cocos 200 ml
fulgi de ovăz 90 g
scorţişoară 1 linguriţă
fistic şi stafide un pumn
miere 1 linguriţă

  • 1Într-o cratiţă antiaderentă se adaugă fulgii de ovăz, dovleacul, apa, laptele de cocos, scorţişoara şi puţină sare.
  • 2Se pune la foc mediu, se aduce până la fierbere, apoi la foc mic se fierbe până se îngroaşă amestecând în permanenţă timp de 10 minute.
  • 3Terciul gata se toarnă în farfurie, se drege cu miere, se presară cu fistic şi stafide.
  • Pentru a reduce puterea calorică a micului dejun, foloseşte mai puţin lapte de cocos adăugând mai multă apă.

#4 “Tropical”

Număr de porţii: 2 porţii
Greutatea unei porţii: 150 g
Calorii: 380 kcal

Ingrediente:

fulgi de ovăz, lapte de cocos, apă 1:1:1
banană ½ buc.
coacăză neagră congelată 50 g
fulgi de cocos 1 lingură
seminţe la alegere 1 lingură
miere după gust
sare după gust

Instrucţiune de pregătire

  • 1Într-o cratiţă punem fulgii de ovăz, turnăm lapte de cocos şi apă. Adăugăm coacăza congelată şi punem cratiţa la foc încet.
  • 2Când terciul dă în clocot, facem focul minimal, adăugăm sarea şi fierbem 10 minute, amestecăm minuţios, pentru ca terciul să nu se prindă.
  • 3Peste 10 minute sau când crupele vor îmbiba tot lichidul, turnăm terciul în boluri.
  • 4Adăugăm felii de banană, presărăm cu fulgi de cocos şi seminţe. Miere adăugăm după gust.

IMG_6003_resize

#5 Sandwich cu humus şi vinete

Număr de sandwichuri: 2
Calorii: 250 kcal

Ingrediente:

pâine din făină integrală 4 felii
humus 2 linguri
castravete mediu 1 buc.
roşie mare 1 buc.
vânătă mică 1 buc.
ulei pentru uns după gust

Instrucţiune de pregătire

  • 1 Se încălzeşte cuptorul până la 180 de grade.
  • 2 O tavă mică pentru copt se tapează cu foaie de staniol.
  • 3 Se aranjează rondelele de vânătă, care se stropesc cu ulei, se adaugă sare şi piper şi se dau în cuptor pentru 20-25 de minute.
  • 4 Feliile de pâine se ung pe o parte cu humus.
  • 5 Pe două felii din patru se aranjează castraveţii tăiaţi subţire, după care şi rondelele de roşie, iar la final – vinetele coapte.
  • 6 Se acoperă cu feliile rămase de pâine cu partea unsă cu humus în jos.
  • 7 Sandwichurile gata se înfăşoară bine în peliculă alimentară.

(8104)

comments powered by HyperComments
Iana Canonic

food-blogger

Alte articole la aceiaşi temă