5 reguli ale cheat meal-ului, bune de urmat, ca mai apoi cifra de pe cântar să nu te dezamăgească - Om Activ

5 reguli ale cheat meal-ului, bune de urmat, ca mai apoi cifra de pe cântar să nu te dezamăgească

990

5 reguli ale cheat meal-ului, bune de urmat, ca mai apoi cifra de pe cântar să nu te dezamăgească

Redacţia OMactiv

La 23 septembrie va avea loc cea de-a doua ediţie a festivalului anual al bucatelor relativ sănătoase Cheat Meal Fest. Pentru început să descifrăm denumirea.
Cheat meal (din engl. сheat – trişare, meal – mâncare) – o masă pe zi, iar uneori toată ziua, o dată pe săptămână sau de două ori, când te poţi delecta cu ceea ce nu se înscrie în raţia ta alimentară.
Avantajele psihologice ale cheat meal-ului sunt reducerea riscului de a tăbărî asupra hrănii nesănătoase şi potolirea dorinţei de a consuma alimente interzise. Avantaje fiziologice – accelerarea metabolismului ca urmare a stresului nu prea mare.

Te invităm să combini cheat meal-ul cu festivalul nostru – Cheat Meal Fest. Iată şi câteva reguli.

  • 1Nu schimba raţia alimentară până la şi după cheat meal.

Nu trebuie să înduri foame până la cheat meal sau să-ţi organizezi zile de detoxifiere după aceasta. Scopul cheat meal-ului este de a adăuga suplimentar 1000-1500 de calorii la alimentaţia curentă. Dar fără fanatism. Dacă planifici să înghiţi o pizza întreagă, atunci ar fi bine să excluzi o masă în această zi.

  • 2Mănâncă până sau după antrenamentul de forţă.

După antrenament toată hrana consumată sau cea mai mare parte a ei va fi utilizată pentru recuperarea resurselor pierdute. Dacă la festival intenţionezi să bei un pahar de vin, atunci omite antrenamentul.

  • 3Lasă la o parte mustrările de conştiinţă.

Cheat meal-ul trebuie să-ţi aducă bucurie, dar nu să-ţi înrădăcineze sentimentul de vinovăţie. Este o acţiune planificată şi conştientă, ci nu spontană. Primeşte plăcere de la el!

  • 4Nu te cântări după cheat-meal.

Da, eşti tentat să vezi cât s-a depus. Cifra n-o să te bucure, însă ea denotă doar o retenţie de lichide şi carbohidraţi în organism. Deocamdată, acestea nu sunt grăsimi. Despre asta am scris aici. Revino la graficul obişnuit de alimentaţie şi antrenamente şi peste o zi apa şi glicogenul în exces vor dispărea.

  • 5Ai grijă de tractul digestiv.

Dacă timp îndelungat te-ai alimentat corect, organismul nu va face faţă volumului mare de hrană grasă şi bogată în calorii. Fă pauze între gustări şi pleacă urechea la semnalele organismului, iar în caz de necesitate bea fermenţi.

Ne vedem la Cheat Meal Fest!

Link-ul la eveniment: aici
Orarul: aici

(990)

comments powered by HyperComments
Redacţia OMactiv

Alte articole la aceiaşi temă