5 reguli ale zilei de detoxifiere: cum să scapi definitiv de consecinţele meselor copioase - Om Activ

5 reguli ale zilei de detoxifiere: cum să scapi definitiv de consecinţele meselor copioase

14855

5 reguli ale zilei de detoxifiere: cum să scapi definitiv de consecinţele meselor copioase

Ecaterina Didyk

nutriţionist, coorganizator şi curator al proiectului «Şcoala de alimentaţie corectă» a RM, prezentatorul rubricii «Sfaturile expertului» la CTC, expert al emisiunii «Controlul calităţii» la REN TV şi TNT

După sărbători sistemul digestiv merită o pauză. De aceea, organizează-i (mai bine zis, fă-ţi pentru sine) câteva zile de detoxifiere.

Astfel vei ajuta organismul să cureţe intestinele de resturile alimentare, să elimine toxinele şi excesul de apă, acumulate în sânge şi limfă. În doar 3 zile vei avea organismul uşor şi mintea limpede.

  • De la 1 la 3 zile – este durata confortabilă şi inofensivă de detoxifiere pentru orice categorie de oameni.

1. Pregăteşte-te pentru dezintoxicare

Cu câteva zile mai devreme redu cantitatea de hrană consumată. Astfel, reducerea semnificativă a caloriilor în timpul detoxifierii va fi mult mai confortabilă și nu va provoca un șoc fiziologic și senzații neplăcute.

2. Fă-ţi o rezervă de celuloză

Alegerea perfectă sunt legumele, în special supele-cremă din spanac şi ţelină. Important e să nu adaogi frişcă. Reţetele noastre eficiente le veţi găsi aici, dar totul despre supe aici. Supele din roşii, morcov, dovleac şi cartofi nu sunt o alegere tocmai bună.

Legumele proaspete se vor isprăvi de minune cu rolul de „măturiţă”. Optează pentru salate din orice fel de varză, frunze de salată, spanac, rucola etc. Ar fi ideal dacă ai adăuga vlăstari de lucernă şi sfeclă proaspătă, precum şi morcov şi ţelină.

  • Produsele acido-lactice, fructele şi peştele servesc drept bază perfectă pentru acest scop, însă au efect de detoxicare mult mai slab.

Condimentează salatele cu suc de lămâie cu ghimbir şi ulei de măsline.

Legumele pot fi consumate și sub formă de smoothie, dar nu sub forma de suc – acesta nu conţine fibrele necesare. Reţetele noastre eficiente le veţi găsi aici.

3. Alcătuieşte raţia alimentară

Ziua de detoxifiere presupune 4-5 porţii mici. Greutatea maximală pe zi nu trebuie să depăşească 800 g.

  • Ghidează-te de senzaţiile tale. Dacă vei încerca o slăbiciune generală sau disconfort din partea tractului digestiv, de exemplu, acutizarea gastritei, opreşte-te şi revizuieşte strategia pe care ai adoptat-o.

4. Bea puţin mai mult lichid, decât norma zilnică

Aceasta este o condiţie principială în zilele de detoxifiere, deoarece apa contribuie la eliminarea a tot ceea ce este de prisos. Ai putea să adaogi în apă lămâie, ghimbir, mentă, soc de aloe sau lucernă. Norma zilnică de consum este calculată aici.

5. Utilizează şi mijloace suplimentare

Te vor ajuta cocktailurile de curăţare pe bază de fibre, concentratele din suc de lucernă, sorbenţi naturali. La fel vor avea efect benefic şi probioticele, iar în caz de necesitate laxativele pe bază de ierburi, cum ar fi cruşinul.

P.S. Ieşi din faza de detoxifiere treptat. În ziua următoare măreşte uşor cantitatea totală de hrană, adaogă încetul cu încetul ouă sau peşte. Iar peste 1-2 zile revino la carne şi alte produse obişnuite şi nu te grăbi să te întorci la dulciuri şi alcool.

(14855)

comments powered by HyperComments
Ecaterina Didyk

nutriţionist, coorganizator şi curator al proiectului «Şcoala de alimentaţie corectă» a RM, prezentatorul rubricii «Sfaturile expertului» la CTC, expert al emisiunii «Controlul calităţii» la REN TV şi TNT

Alte articole la aceiaşi temă