Cum se prepară sănătos o şarlotă de mere (doar 150 kcal per porţie!) - Om Activ

Cum se prepară sănătos o şarlotă de mere (doar 150 kcal per porţie!)

19912

Cum se prepară sănătos o şarlotă de mere (doar 150 kcal per porţie!)

Iana Canonic

food-blogger

Ştii deja că orice reţetă se poate prepara sănătos. Când vine vorba de copturi misiunea este cât se poate de simplă – înlocuieşte făina albă cu cea integrală, bogată în elemente nutritive şi jumătate de lucru deja-i făcut. Se exclude şi zahărul, înlocuieşte-l cu zahăr de trestie sau cu miere. Ştim că există o ipoteză că mierea devine nocivă la temperaturi înalte, dar ea nu este demonstrată. Am respectat toate regulile, unde mai pui că am adăugat brânză de vaci.

Număr de porţii: 8
Greutate: 175 g
Calorii: 130 kcal

Ingrediente:

mere 4 mici sau 2 mari
făină integrală 100 g
brânză de vaci 5% 250 g
chefir 150 g
ouă 2 buc.
scorţişoară 1 linguriţă
miere după gust

  • 1 Se încălzeşte cuptorul până la 200 de grade.
  • 2 Merele se taie rondele de câţiva milimetri.
  • 3 Ouăle se bat, se adaugă brânza, iarăşi se bat până se obţine o masă omogenă.
  • La această etapă se poate folosi mixerul sau telul.
  • 4 Se adaugă chefirul, făina, scorţişoară, miere şi se face un aluat dens.
  • 5 O tavă nu prea mare se unge cu ulei neutru, iar pe fund se aşterne un strat nu prea mare de aluat. Deasupra acestuia se aranjează merele, peste care se toarnă restul aluatului, amestecând merele pentru ca aluatul să pătrundă între ele şi să umple golurile.
  • 6 Şarlota se coace 30 de minute sau până când aluatul este gata.
  • Se serveşte cu caramelă folositoare – amestec de unt de cocos, miere şi unt de arahide (în proporție de 50 g: 50 g: 30 g). Se amestecă şi se încălzesc toate ingredientele pentru a obţine o masă omogenă.

(19912)

comments powered by HyperComments
Iana Canonic

food-blogger

Alte articole la aceiaşi temă