Granola: invenţie folositoare a unui preot american - Om Activ

Granola: invenţie folositoare a unui preot american

1011

Granola: invenţie folositoare a unui preot american

Iana Canonic

food-blogger

Cât nu v-aţi consola cu gândul că procuraţi cereale folositoare – de porumb, fără zahăr, pentru fitness – oricum în ele se găseşte o cantitate enormă de zahăr. Ele vor fi folositoare doar dacă le veţi prepara voi înşivă. De aceea, astăzi, învăţăm cum să preparăm granola!

ce_este

Granola înseamnă fulgi de ovăz cu adaos de nuci, fructe uscate, seminţe, uneori chiar şi ciocolată (atenţie: neagră!). Granola se prepară cu uşurinţă şi foarte repede, de fiecare dată puteţi folosi noi aditivi sau amestecuri. Aşadar, vă puteţi da frâu liber imaginaţiei.

5

Batonaşele de granola sunt deja următorul nivel al măiestriei. Pe ele le puteţi lua la serviciu, într-un marş turistic sau la antrenamente, deoarece o felie nu prea mare dă aceiaşi senzaţie de saţietate ca un prânz copios la „Gălbenuş”. Le vom prepara neapărat, dar aveţi puţină răbdare.

ce-folos-are

1. Fulgii de ovăz contribuie la reducerea colesterolului în sânge, fapt care nu poate să nu ne bucure. La fel, ei menţin nivelul de energie în organism, de aceea, când micul dejun este constituit din terci de ovăz sau granola, senzaţia de saţietate şi energie vă însoţesc mai mult timp.

2. Nucile şi seminţele sunt produse la fel de utile, dar ele trebuie consumate cu măsură. Un pumn de alune şi seminţe pe zi este suficient pentru a reduce riscul maladiilor cardiovasculare şi a menţine în formă sistemul nervos.

3. În timp ce fructele uscate şi mierea sunt îndulcitori naturali. Aşadar, este gustos, dulce, frumos, rapid şi totodată nu este dăunător!

8

stiati-ca

Cuvântul „granula” a fost brevetat la sfârşitul sec. al XIX-lea în America pentru produsul alimentar, din componenţa căruia făceau parte cereale integrale, mărunţite şi prăjite până când deveneau crocante. Anume faptul că sunt crocante deosebeşte granola de cunoscutele musli. Aceasta este ca o carte de vizită.

Aspectul de astăzi al granolei este rezultatul anilor îndelungaţi de experienţe, un rod al muncii sutelor de oameni, iar inventatorul granolei este considerat Sylvester Graham. În unele surse el este menţionat drept fiziolog şi nutriţionist, precum şi preot. Se consideră că Sylvester a preparat făina specială cu granule mari din dorinţa de a populariza alimentaţia sănătoasă şi vegetarianismul în rândul enoriaşilor.

Hai la bucătărie!

vremea_kcal_rom

de-ce-avem-nevoie

spisok

_ia-aminte

Poţi adăuga în granola orice produse, uscate, pisate sau tăiate mărunt, dulci sau sărate. Importante e ca ele să fie folositoare. F – fantezie!

1

_ce-facem

În primul rând, încălzim cuptorul până la temperatura de 180 de grade. Amestecăm într-un vas încăpător ovăzul, nucile, seminţele, scorţişoara şi sarea. Topim untul şi mierea, apoi le turnăm peste mixul uscat. Amestecăm minuţios toate ingredientele până obţinem o masă omogenă. Mierea trebuie să acopere fiecare grăuncior de cereale şi fiecare semincioară!

Acoperim tava cu hârtie de copt şi întindem amestecul într-un strat subţire. Coacem totul în rolă timp de 30-45 de minute.

4

Atenţie! peste fiecare 5 minute, scoatem tava din cuptor şi amestecăm bine pentru ca să se coacă uniform. După minutul 30, să aveţi grijă de granola ca de laptele gata să dea în foc. Ba nu, mai bine ca de un copil năzbâtios lăsat pe terenul de joacă! Granola trebuie să se rumenească, dar nu să se ardă. Când toată granola va avea o culoare aurie-maro şi se va prăji bine, o puteţi scoate din cuptor.

Când va fi fierbinte, va fi lipicioasă. Lăsaţi-o să se răcească bine, înainte de a adăuga fructele uscate. Apropo, dacă sunt mari (mere, caise), atunci mărunţiţi-le de mărimea stafidelor. Amestecaţi bine granola cu mâinile pe tavă, despărţind cu o lopăţică de lemn bucăţile care s-au lipit, apoi turnaţi totul într-un borcan ermetic.

granola

ce-spune-expertul

Arteom Tcaciov, expertul LOW FAT: „Compoziţia, desigur, conţine extrem de multe calorii. Adică, într-adevăr, este o rezervă mare de calorii! Reţeta descrisă presupune peste 2600 kcal. Nu orice bărbat adult consumă atâta timp de o zi. Ţineţi cont de acest fapt, atunci când formaţi porţiile. Dacă sunteţi în proces de slăbire, puteţi mânca această bombă energetică doar la micul dejun şi ca excepţie – la prima gustare.  Fireşte, în cantitatea corespunză4toare. Chiar dacă nu aveţi scopul de a slăbi, oricum nu vă recomand să vă atingeţi de aceste bucate în a doua jumătate a zilei. Într-adevăr, granola pare a fi folositoare. Conţine multe grăsimi şi proteine, preponderent de origine vegetală (în afară de unt). Nu trebuie să vă fie frică de grăsimi – acestea, de exemplu, sunt grăsimi bune. Dar luaţi aminte, înainte de un asemenea mic dejun, consumaţi suficientă apă – 1,5 pahare sau chiar două.

Granola poate fi potrivită şi imediat după un antrenament de forţă extenuant, când este necesar de a compensa rapid consumul de energie”.

ce-recomand-m

Granola poate fi servită cu lapte sau iaurt, de asemenea, puteţi adăuga fructe proaspete (sau legume, de ce nu). Însă dacă vă place să ronţăiţi, atunci nu aşteptaţi prea mult.

(1011)

comments powered by HyperComments
Iana Canonic

food-blogger

Alte articole la aceiaşi temă