Prăjitura sănătoasă "Cartof" cu fulgi de cocos (130 kcal per coptură) - Om Activ

Prăjitura sănătoasă „Cartof” cu fulgi de cocos (130 kcal per coptură)

1606

Prăjitura sănătoasă „Cartof” cu fulgi de cocos (130 kcal per coptură)

Iana Canonic

food-blogger

Vă aducem aminte de fiecare dată că orice fel de bucate poate fi gătit în aşa fel încât acesta să fie sănătos sau cel puţin să nu ne dăuneze organismului.

Pentru un desert sănătos este necesar de a a renunţa la produse vădit dăunătoare cum ar fi margarina, arome şi coloranţi sintetici, conservanţi etc.

Dar pentru a le face de-a dreptul benefice, nu este suficient de a renunţa la ingredientele dăunătoare, dar şi de a înlocui unele din ele cu cele analogice hrănitoare şi utile. De exemplu, vom înlocui făina rafinată cu cea integrală sau de migdale, zahărul rafinat cu cel din trestie sau miere.

Nu uita că sănătos, nu înseamnă şi puţine calorii. Dacă vei consuma prea multe deserturi, chiar dacă acestea sunt folositoare, aşteaptă-te la o surpriză sub formă de kilograme în plus. Apropo, prăjitura „Cartof” nu este de evitat, deoarece are doar 130 kcal.

Număr de prăjituri: 20 de bucăţi
Greutatea prăjiturii: 30 g
Valoarea energetică: 130 kcal

Ingrediente:

fulgi de ovăz 100 g
făină de migdale 100 g
prune uscate 100 g
fulgi de cocos 75 g
ulei de cocos 70 g
pastă de arahide 65 g
cacao 25 g
  • 1Prunele uscate se înmoaie în apă caldă timp de 30 de minute, după care se scurge apa.
  • Dacă foloseşti prune proaspăt uscate şi suculente, atunci nu este neapărat să le pui la înmuiat.
    De asemenea, ai putea să înlocuieşti prunele cu curmale sau caise uscate.
  • 2Fulgii de ovăz se macină.
  • La fel ai putea să foloseşti făină de ovăz. 
  • 3Prunele uscate, uleiul de cocos, pasta de arahide şi cacao se pun în bolul robotului de bucătărie. Se amestecă pentru a obţine o masă densă şi omogenă.
  • Totodată, ai putea să înlocuieşti pasta de arahide cu orice altă pastă din nuci sau seminţe.
  • 4Se adaugă restul ingredientelor uscate şi se amestecă în continuare pentru a obţine un aluat omogen.
  • 5Cu o lingură se ia aluatul şi se formează cu mâna biluţe sau batonaşe alungite, care şi ce fel de „cartofi” a văzut în copilărie.
  • Dacă aluatul nu se lipeşte, se adaugă 1-2 linguri de apă şi se amestecă bine. E foarte simplu să exagerezi cu apa, de aceea adaug-o treptat. 
  • 6Prăjiturile se lasă la frigider pentru cel puţin 2 ore până se încheagă untul de cocos.
  • 7Desertul gata se rostogoleşte în fulgi de cocos sau cacao, iar vârful acestuia se poate scufunda în ciocolată topită.

(1606)

comments powered by HyperComments
Iana Canonic

food-blogger

Alte articole la aceiaşi temă