Sfaturile expertului: 6 reguli ale micului dejun perfect - Om Activ

Sfaturile expertului: 6 reguli ale micului dejun perfect

2220

Sfaturile expertului: 6 reguli ale micului dejun perfect

Аrtiom Tcaciov

fondatorul serviciului de elaborare a raţiei alimentare individuale şi livrare a alimentelor sănătoase

Ai mâncat terci de ovăz la micul dejun şi acum crezi că ai toată lumea la picioare? E prea devreme să te bucuri: terciul tipic britanic nu este singura condiţie a unui mic dejun ideal. Expertul nostru, Arteom Tcaciov, ne va relata tocmai şase.

 

divider_breakfast

În lumea contemporană veşnic în mişcare, micul dejun adesea este ignorat sau este înlocuit cu o ceaşcă de cafea. Însă anume aşa se pune fundamentul unui metabolism încetinit şi a depunerilor de grăsime, dar nu la asta visăm cu toţii.

S-o luăm de la capăt. Cu adevărat micul dejun este atât de important, precum ne spunea bunica în copilărie şi în genere ce reguli trebuie respectate pentru un mic dejun perfect?

Nu rata micul dejun.

Prima regulă a unui mic dejun ideal este să nu sari peste el!

Micul dejun pentru organism este ca o oază după o noapte îndelungată de perindare prin deşertul fără margini. Am dormit o noapte întreagă, la modul ideal – 7-8 ore. Apropo, în acest răstimp, necontenit am consumat energie: pentru întreţinerea activităţii vitale, pentru digerarea alimentelor, pentru „a face ordine” după o zi activă etc. Ştiaţi că, în medie, în timpul somnului omul consumă de la 45 până la 55 kcal pe oră? Adică în cele 8 ore de somn, cheltuim circa 400 kcal, energie care ar fi suficientă pentru o plimbare activă cu bicicleta mai mult de o oră. Iată de ce dimineaţa, după ce s-a trezit, organismul vrea cu ardoare să-şi completeze rezerva de energie şi micul dejun într-adevăr este mult aşteptat.

11_ro

Însă nu trebuie să te laşi indus în eroare: este importantă regularitatea şi regimul de alimentaţie, terciul de ovăz de dimineaţă îşi pierde efectul benefic, dacă după el nu urmează alte mese sau dacă nu te alimentezi în ordinea în care ar trebui.

 

Începe ziua cu un pahar de apă.

După un somn îndelungat, corpul nostru trebuie să-şi completeze nu doar rezervele de energie, dar şi de apă, de aceea, primul lucru pe care trebuie să-l faci dimineaţa înainte de micul dejun este să bei un pahar cu apă. Ia aminte, apa fiartă nu este potrivită, ci este nevoie de apă potabilă pură!

 

Include în micul dejun toate tipurile de microelemente.

breakfast_eggMicul dejun, ca şi toată raţia alimentară zilnică, trebuie să fie alcătuită din toate tipurile de microelemente: proteine, grăsimi şi carbohidraţi. Însă carbohidraţii trebuie să se regăsească în cantitate mai mare în prima masă, or aceasta este sursa principală de energie, atât de necesară dimineaţa.

Mulţi consideră ouăle-ochiuri sau omleta cea mai bună variantă. Da, poţi consuma ouă la micul dejun, dar nu ele trebuie să stea la baza dimineţii tale. Împreună cu ele, mănâncă o felie de pâine prăjită de secară, de exemplu şi nu uita de legume.

Pune accentul pe carbohidraţi lenţi.

La baza micului dejun trebuie să stea anume glucidele lente, pentru ca nivelul de zahăr în sânge să nu crească brusc. Din acest motiv, un mic dejun ideal este alcătuit practic din orice tip de terci: de hrişcă, grâu, orez, arpacaş şi desigur arhicunoscutul terci de ovăz. Pentru ca micul dejun să fie mai gustos şi să dea senzaţia de saturaţie, prepară terciul pe bază de lapte şi adaugă puţin unt. Îţi permit să faci acest lucru!

9

Nu-ţi fie teamă de carbohidraţii rapizi.

În cursul dimineţii, organismul va fi bucuros să primească şi puţine glucide rapide. Ele îi permit creierului să se încadreze mai repede în ritmul de lucru. Sunt potrivite: o bucăţică de ciocolată neagră, o lingură de miere şi fructe uscate. În ceai poţi adăuga zahăr, dacă nu ai alte opţiuni, dar străduieşte-te să eviţi acest lucru.

Ţine cont de specificul organismului tău.

Trebuie să ţinem minte că puterea calorică a micului dejun nu este determinată doar de sex, greutate şi de tipul de activitate fizică al omului. Un parametru important este şi tipul activităţii intelectuale. Eşti uimit? Da, creierul uneori necesită mult mai multe resurse, decât s-ar părea la prima vedere – pentru funcţionarea lui ar putea fi consumate până la o treime din toate caloriile. Ştiaţi că: masa creierului nu depăşeşte 2% din masa corporală, însă în unele circumstanţe, substanţa cenuşie poate consuma până la 30% din energie. De aceea, este necesar să-l alimentăm în cantitate suficientă anume dimineaţa, după somn, când trebuie să se trezească repede şi să-şi înceapă activitatea.

Să analizăm câteva exemple ale micului dejun pentru persoane diferite.

breakfast

Micul dejun al unei femei, care lucrează în birou, duce un stil de viaţă moderat, dar are grijă de alimentaţie:

– 2-3 felii de pâine prăjită din cereale integrale cu roşii şi caşcaval
– un pahar de suc de portocale.

Calorii: 350 kcal

Micul dejun al unui tăietor de lemne robust din Anenii Noi:

– 400 g de terci de ovăz pe bază de lapte

– 50 g de fructe uscate

– 20 g de nuci

Calorii: 600 kcal

Micul dejun al unei persoane, care vrea să slăbească:

– O cantitate nu prea mare de terci de hrişcă cu brânză slabă

Calorii: 180-250 g

Micul dejun al unui luptător de sumo – noţiune convenţională, deoarece, ei se alimentează doar de două ori pe zi. Însă dacă ţinem cont de faptul că micul dejun este prima masă după somnul nocturn, atunci un luptător de sumo consumă circa 4 000 kcal.

zavtrak_sumoista

Micul dejun, ca şi oricare altă masă, are un rol concret în raţia alimentară. Din cauza că este prima masă după o pauză nocturnă îndelungată, organismul o aşteaptă mai mult decât pe celelalte. Fii deştept şi nu lipsi organismul de o sursă de energie, atât de necesară!

(2220)

comments powered by HyperComments
Аrtiom Tcaciov

fondatorul serviciului de elaborare a raţiei alimentare individuale şi livrare a alimentelor sănătoase

Alte articole la aceiaşi temă