10 obiceiuri sănătoase ale Daşei Barinova - Om Activ

10 obiceiuri sănătoase ale Daşei Barinova

2256 / 08.06.2020
Maria Mirnaya
Am discutat cu Dașa, proprietara RISE art & yoga space și instructor de yoga, despre obiceiurile zilnice, care o apropie de versiunea sa perfectă.

Respect regimul de somn. Somnul are un rol primordial. Mă strădui să mă duc la culcare înainte de ora 23:00 și să dorm aproximativ 8 ore ca să mă trezesc în duși buni. În zilele când am antrenamente mă trezesc la ora 6-7 dimineața. Încălcarea regimului de somn are un impact negativ asupra muncii mele și antrenamentelor.

După ce m-am trezit beau un pahar de apă caldă. Am preluat acest obicei din Ayurveda, sistem tradițional al medicinii populare indiene. Periodic fac nauli – masaj abdominal în vacuum. Acesta, la fel, mă ajută să pregătesc organismul pentru luarea mesei.

Mă strădui să beau 2 litri de apă pe zi. Port cu mine o sticlă de apă, ca să-mi aducă aminte că trebuie să beau apă.

Consum mâncare proaspătă, vie și naturală. Mă strădui să nu mănânc făinoase, consum carbohidraţi rapizi în prima jumătate a zilei și nu mănânc cu 4 ore înainte de somn.

Nu-mi interzic nimic. Nu am tabu în alimentație – încerc să mănânc intuitiv și să plec urechea la vocea lăuntrică. Acum cinci ani am renunțat la carne, însă foarte rar îmi pot permite să o consum. De îndată ce-mi impun restricții stricte, îmi doresc acest lucru.

În medie am 15 antrenamente de yoga pe săptămână. Fac practicile împreună cu discipolii mei, dar oricum vin la un antrenament suplimentar în calitate de elev, dar nu de instructor, aceasta mă ajută să mă recuperez și să mă încarc cu energie.

În yoga poți să fii tu însuți, nu este nevoie să demonstrezi nimic. Singurul concurent este propriul ego. Yoga îmi oferă posibilitatea să fiu aici și acum, să contemplez momentul, să mă iubesc nefiind perfectă, să-mi accept corpului și să închei o înțelegere cu el. Fac sport și yoga nu pentru a câștiga, ci pentru a studia și a cunoaște toate posibilitățile mele.

Frecventez 2-3 antrenamente de forță pe săptămână. Ele mă ajută să mențin corpul în tonus. Abordez cu toată seriozitatea siguranța exercițiilor, deoarece antrenamentele de forță asigură nu doar un corp frumos, dar și mușchi, ligamente și articulații sănătoase. De exemplu, pentru alergări sunt foarte importante antrenamentele de forţă, datorită lor se aleargă mai rapid, mai confortabil și mai tehnic.

Alerg aproximativ 4 ore pe săptămână. Alergările mă sustrag de la gânduri, este și aceasta încă o formă de meditație. Văd progresele, fapt care nu poate să nu mă motiveze.

Meditez cel puțin o dată pe săptămână. Meditez împreună cu discipolii la fiecare antrenament, dar aproximativ o dată pe săptămână fac acest lucru în singurătate. Când încep să meditez după o pauză îndelungată, mă simt ca acasă. Instrumentele mele sunt: mantrele, practicile de respirație și mătăniile.

O dată pe săptămână fac masaj sportiv de recuperare. Terapeutul prelucrează punctele slabe, acesta este un obicei obligator pentru toți.

Dașa pe Instagram: www.instagram.com/Barinovayogi

  • Am conceput această rubrică înainte de anunțarea pandemiei, dar nu doream să publicăm primul material atunci când situația era neclară și totul era închis. Acum credem că, în curând, toate restricțiile vor fi anulate. Sperăm că seria de articole despre obiceiurile utile te va inspira și te va ajuta să-ți formezi o atitudine sănătoasă față de sine, față de corpul tău și modul de viață. Nu sunt obligatorii toate recomandările, fiecare din noi are propriile ritualuri zilnice. Cercetează-te, caută echilibrul și fii mai bun față de sine și față de cei din jur.

(2256)

comments powered by HyperComments

Alte articole la aceiaşi temă