3 semne că a venit timpul să arunci adidaşii la gunoi (chiar dacă nu s-au rupt) - Om Activ

3 semne că a venit timpul să arunci adidaşii la gunoi (chiar dacă nu s-au rupt)

3367 / 10.10.2018
Eugen Martînov
Cea mai neplăcută şi periculoasă consecinţă a faptului că porţi adidaşi uzaţi sunt durerile de articulaţii. Dacă preţuieşti sănătatea, aruncă încălţămintea la timp, chiar dacă aceasta încă arată bine.

Câteva semne că a venit timpul să schimbi adidaşii:

  • 1Ai parcurs peste 800 km cu adidaşii destinaţi pentru alergări.

Adidaşii pentru alergări sunt concepuţi în medie pentru a parcurge 600-800 km. Cu fiece kilometru în plus se reduce nivelul de amortizare şi sprijin – creşte riscul de traumatizare. Foloseşte o brăţară sau un ceas inteligent pentru a calcula distanţa parcursă.

  • Dacă nu vrei să arunci la gunoi adidaşii pentru alergări, atunci foloseşte-i pentru plimbări, dar nu pentru antrenamente, dar nu fă plimbări îndelungate – până la serviciu şi înapoi.
  • 2Spuma adidaşilor pare să fie comprimată.

Pentru producerea adidaşilor de alergări, precum şi a modelelor de zi cu zi, se utilizează materiale cu capacitate de amortizare (diverse spume), acestea reduc impactul asupra articulaţiilor şi coloanei vertebrale în timpul mersului şi alergărilor. Există două tipuri de adidaşi pe bază de spumă: care amortizează şocurile şi care returnează energia în timpul mersului sau alergării. Cea din urmă oferă senzaţia că te deplasezi pe arcuri.

  • Majoritatea oamenilor aleargă incorect şi nici nu aterizează cum se cuvine pe călcâi. Atunci când călcâiul se loveşte de suprafaţa solului se creează un impuls, care trece prin tot aparatul locomotor, suprasolicitând orice articulaţie din calea sa.

Controlează aspectul exterior al spumei. De îndată ce aceasta arată mai compact sau are fisuri şi îndoituri, aruncă adidaşii fără ezitare. Apropo, spuma ar putea să cedeze înainte de a parcurge 800 km.

  • 3Elementele de fixare sunt şubrede.

Partea posterioară a adidaşilor, în special a celor destinaţi pentru alergări, trebuie să fie rigidă, astfel încât să fixeze bine piciorul pentru a evita traumatismele. Dacă ştaiful adidaşilor şi-a pierdut rigiditatea, a venit timpul să-ţi iei rămas bun de la ei. Apropo, la adidaşii pentru alergări călcâiul ar putea fi uşor teşit din start. Aceasta este necesar pentru a asigura aterizarea corectă a tălpii.

  • Încălţând adidaşii fără linguriţa pentru încălţăminte reduci termenul de exploatare a lor.

Elemente de fixare trebuie să fie rigide nu doar la modelele destinate pentru alergări, dar şi la adidaşii pentru antrenamente, precum şi la modelele destinate pentru fiecare zi. Dacă la adidaşii pentru alergări sau mers sarcina cade asupra aceloraşi elemente, modelele pentru sală se uzează pe tot perimetrul ca urmare a mişcărilor diverse.

Dacă adidaşii nu mai fixează bine piciorul, de exemplu, legi mai strâns şireturile, atunci a venit timpul să-ţi cumperi o pereche nouă.

Aruncă-i fără remuşcări de îndată ce nu te mai simţi confortabil în ei. Este în joc sănătatea articulațiilor și a coloanei vertebrale, şi nu e un moft. Ascultă-ţi corpul şi ai grijă de el.

(3367)

comments powered by HyperComments

Alte articole la aceiaşi temă