Antrenorii de fitness răspund la întrebări: cum să ne modelăm un posterior de invidiat - Om Activ

Antrenorii de fitness răspund la întrebări: cum să ne modelăm un posterior de invidiat

7935 / 27.07.2020
Am discutat cu trei antrenori de fitness despre modelarea feselor. Spoiler: este dificil, dar posibil.

Elena-Sofia Cușnir

fondatorul proiectelor XBody și 5Rocks

Cum să-ți formezi fese bine sculptate și bombate.

Cel mai important este să te alimentezi corect și să te antrenezi cu regularitate. Totodată, este necesar de a însuși tehnica exercițiilor și de a învăța să-ți asculți corpul pentru că relația mentală cu grupul muscular pus în funcțiune este extrem de importantă.

Fesele braziliene se formează doar în urma antrenamentului de forță – alergările în jurul lacului nu asigură forme ferme ale posteriorului. Dar la etapa inițială nu se recomandă să folosești greutăți mari – adaugă kilogramele treptat. Uneori este mai eficient de a efectua mai multe repetări cu greutăți mai mici, decât de a folosi greutăți mari pentru a face doar câteva repetări făcând abateri de la tehnica corectă.

Exercițiul preferat pentru fese.

Tot tipul de ridicare a greutății, puntea gluteală și ridicarea picioarelor din poziția „în patru labe”. Ador exercițiile în care este implicat mai puțin cvadricepsul femural (astfel nu riști să ai picioarele prea viguroase), în schimb se prelucrează bine bicepsul coapselor, care aici are funcția de pârghie pentru ridicarea feselor.

Am și un mic secret – după repetările de bază efectuez mici pulsări (ridicări cu mică amplitudine) – fesele ard, se umplu și te bucură cu forme voluptoase.

Ce bariere împiedică obținerea formelor dorite.

„Vreau doar posteriorul bine format” – acesta este un obiectiv greșit. Nu uita să lucrezi cu toate grupurile musculare. Schimbă proporțiile corpului, ai grijă de postură și de sănătatea coloanei vertebrale. Îndeplineşte orice exercițiul cu o concentrație maximă și ai grijă de tehnică – genuflexiunile agale nu-și fac efectul.

Dacă vei mânca doar salate, nu vei avea niciodată formele voluptoase ale femeilor latino-americane.
Proteinele sunt materialul de construcție pentru fibrele musculare. Corolar: tehnica + antrenamente de forță + mai multe proteine + regularitate + genetică braziliană.

Ecaterina Nasalciuc

antrenor personal

Cum să-ți formezi fese bine sculptate și bombate.

Mușchii gluteali voluminoși sunt rezultatul antrenamentelor de forță. Doar cu benzile elastice nu vei obține fese bombate. Glutealii cresc doar în cazul hipertrofiei mușchilor (ruperea fibrelor musculare), care se obține numai în cazul sarcinii care crește treptat.

Iată exemplul meu personal: când am venit prima dată la sală, bara de 15 kilograme m-a țintuit la pământ. Nici nu puteam să mă ridic cu ea. Însă după 3 ani de antrenamente regulate, deja făceam genuflexiuni cu greutatea mea maximă – 115 kg.

Exercițiul preferat pentru fese.

Ridicarea greutății și fandările. Sunt exerciții orientate pe o serie de articulații, care stimulează bine creșterea feselor și fac mai fermă partea posterioară a coapselor. 

Ce bariere împiedică obținerea formelor dorite.

Cauza principală este de a nu înțelege care este esența procesului de antrenament și importanța alimentației corecte pentru atingerea scopului. Nu este suficient să te antrenezi calitativ, alimentația are un rol crucial. O alimentație săracă fără suficienți macro- și micronutrienți, consum insuficient de proteine, consumul de zahăr în cantități nelimitate toate acestea constituie o barieră în obținerea unui corp bine sculptat.

Proteinele sunt un material de construcție nu doar pentru mușchi, dar și pentru păr, unghii, piele și organele interne. Bineînțeles pentru a asigura creșterea atât a mușchilor, cât și a organismului în ansamblu sunt necesare surse calitative de proteine cu gama completă de aminoacizi. De pe masa mea nu lipsesc ouăle, carnea de pasăre, carnea roșie, peștele și fructele de mare.

Nadin Ojog

antrenor personal și model de fitness

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ojog Nadinn Andrei (@nadinn.ojog) on

Cum să-ți formezi fese bine sculptate și bombate.

Cel mai important este regimul și regularitatea, nu doar în ceea ce ține antrenamentele. La fel de importante sunt alimentația și somnul corect. Pentru a atinge acest scop nu sunt suficiente câteva antrenamente.

Exerciţiul preferat.

Îmi plac exercițiile eficiente, dar nu toate sunt tocmai plăcute. Totuși există unul pe care-l fac cu mare plăcere – puntea gluteală. Dacă este executată în momentul potrivit al antrenamentului, asigură senzații de neuitat – arde totul. 

Ce bariere împiedică obținerea formelor dorite.

Este foarte important consumul de proteine. Dar nici alți factori nu trebuie ignorați (cum ar fi somnul), fără de ei se poate consuma proteine cât e ziua de lungă și nu se va obține rezultatul scontat. Este nevoie de echilibru în toate, inclusiv în alimentație.

Cel mai adesea doar lenea și lipsa de organizare îi împiedică pe oameni să-și atingă scopurile. Dar sunt convinsă că cel, care dorește să-și sculpteze corpul său de vis, întotdeauna își va atinge scopul.

(7935)

comments powered by HyperComments
Maria Mirnaya

jurnalist

Alte articole la aceiaşi temă