Cum să alegem corect adidaşii pentru fitness, ca să evităm accidentările - Om Activ

Cum să alegem corect adidaşii pentru fitness, ca să evităm accidentările

2236 / 17.11.2017
Ne dăm bine seama cum alegeţi adidaşii pentru fitness. În cel mai bun caz, cumpăraţi un model, pe care, cel puţin este scris că sunt pentru fitness. În cel mai rău caz, orice adidaşi, la care vi se pare potrivit preţul şi culoarea sau alte criterii, care nu au nicio legătură cu poziţia piciorului în timpul antrenamentului. Comiteţi o mare greşeală.

Dacă mulţi ştiu sau îşi dau seama cum se aleg adidaşii pentru alergări (instrucţiunea detaliată o găsiţi aici), atunci pentru fitness sunt adaptate orice fel de încălţări, chiar şi tenişii.

Ce riscuri implică o alegere incorectă:

  • 1crește riscul de luxaţii,
  • 2se accentuează durerile la talpă, este posibilă distorsionarea tălpii
  • 3crește sarcina asupra genunchiului, ceea ce poate duce la dezvoltarea traumatismelor pe termen lung
  • 4crește sarcina asupra coloanei vertebrale, care poate provoca dureri de spate
  • 5apariția disconfortului în timpul antrenamentelor.

Cum se face alegerea corectă:

Cumpăraţi pantofii după masă

Pe parcursul zilei, piciorul se lărgeşte uşor. Starea lui după masă este asemănătoare cu cea din timpul antrenamentului. Astfel veţi alege modelul de lăţimea dorită.

Convingeţi-vă că mărimea vi se potriveşte

Adidaşii nu trebuie să vă strângă, dar nici să fugă din picioare. Degetul mare rămâne liber, iar călcâiul stă bine fixat.

Măsoară ambii adidaşi

Avem picioare diferite, de aceea convingeţi-vă că vi ambii vi se potrivesc pe picior. Pentru aceasta fă o mică plimbare prin magazin.

Acum să vorbim despre modele. Fitness este o noţiune foarte amplă, de aceea, mai întâi decide ce anume planifici să faci în adidaşi.

Optaţi pentru adidaşi universali pentru fitness sau pentru modele destinate alergărilor, dacă ai ocupaţii diverse.  

Prioritare sunt flexibilitatea tuturor materialelor şi stabilitatea încălţămintei.

Specificul adidaşilor pentru fitness:

  • 1 greutate nu prea mare – cu cât mai uşori sunt adidaşii, cu atât mai comod vă veţi deplasa îi ei, veţi sări şi vă veţi păstra echilibrul,
  • 2 materiale sintetice – veţi purta încălţămintea din piele în viaţa de zi cu zi,
  • 3 sistem de ventilare, suprafaţă care lasă picioarele să respire – unul sau mai multe straturi de plasă,
  • 4 talpă moale.

Alegeți pantofi pentru tenis, volei, handbal, dacă lucraţi cu greutăţi libere.


Pentru dvs. sunt prioritare maximă stabilizare şi aderenţă cu podeaua – anume aceste proprietăţi caracterizează modelele enumerate mai sus.

Pentru antrenamente aerobice şi cross-training, alegeţi un model cu grad avansat de amortizare.


Genunchii şi coloana vertebrală îţi vor mulţumi.

Alegeți modele cu fixare sporită a tălpii, dacă sunteţi deosebit de activ.


Vor rezista la salturi active, la răsuciri, în special, pe step, adidaşi speciali. Aşadar, dacă nu doriți să vă accidentaţi piciorul, atunci alegeţi adidaşii cu toată responsabilitatea.

Picioarele şi aşa sunt suprasolicitate pe parcursul zilei. Ai grijă de ele, alegând corect încălţămintea şi efectul va fi simţitor.

(2236)

comments powered by HyperComments
Vladimir Smirnov

director al reţelei de magazine pentru vânzarea nutriției și echipamentului sportiv «Power Team», arbitrul de categorie naţională la bodybuilding

Alte articole la aceiaşi temă