2 meditaţii simple pentru începători - Om Activ

2 meditaţii simple pentru începători

1931 / 17.04.2020
În timpul pandemiei suntem expuşi la un val colosal de informaţii negative, care ne provoacă stres, depresie, blocaje şi ne afectează corpul şi psihicul. În urma impactului lor apar diverse maladii.

Uneori pentru a elimina tensiunea este suficientă o simplă relaxare. Persoanele care practică yoga ştiu cum să facă acest lucru. Iată de ce lansăm o nouă serie de articole cu genericul „Meditaţie pentru cei, care nu practică yoga”, în care vom publica practici simple de meditaţie, accesibile pentru toţi.

Nu ezita să încerci şi tu. Aceste meditaţii ar putea să te ajute să fii mai conştient şi să reacţionezi mai puţin la schimbările din exterior.

Meditaţia „Contemplă”


O modalitate extrem de simplă de a te aprofunda în starea meditativă. Ea inhibă dialogul lăuntric, gândurile obsesive şi tot ceea ce ne împiedică să trăim, să ne dezvoltăm şi să fim fericiţi.

Tehnica

Se recomandă de a fi practicată seara târziu, când în cameră se lasă întunericul.

Include cât mai multe dispozitive electrice. Televizorul, boxele, tableta, veioza, ventilatorul, hota – toate acestea vor crea un fundal sonor şi de lumini.

Lasă-te înconjurat de acest zgomot aproximativ două minute şi monitorizează-ţi senzaţiile.

Apoi cu o singură mişcare opreşte dispozitivele. Pentru aceasta ar fi bine să le conectezi la o singură priză pentru a putea să le deconectezi instantaneu, ca în cazul când s-a deconectat energia electrică în toată casa.

Poziţie

Orice poziţie comodă aşezat. Este foarte important să te relaxezi maximal.

Meditaţie

După deconectarea tuturor aparatelor electrice se va instaura întunericul şi o tăcere misterioasă. La început ai putea să fii cuprins de gânduri sumbre şi de senzaţii neclare, însă mai târziu va veni sentimentul de libertate. Senzaţia că ai scăpat din captivitate sau dintr-o capcană. Vei încerca sentimentul de fericire şi beatitudine după ce vei înţelege că liniştea şi tăcerea au fost mereu lângă tine.

Stai în linişte profundă 10 minute sau chiar mai mult.

Efecte

Vei avea senzaţia că ai pătruns într-o lume paralelă şi vei putea urmări ceea ce se întâmplă dintr-o parte. Chiar dacă în camera de alături se vor auzi zgomote, le vei auzi ca dintr-o altă lume. Vei constata cu stupoare că nici tu nu aparţii acestei lumi.

Practică meditaţia zi de zi şi peste o săptămână se vor profila primele efecte – vei avea imunitate împotriva problemelor neînsemnate şi vei depinde în măsură mai mică de fluxul informaţional şi de teama că vei rata ceva.

Meditaţia „GDA”


Una din cele mai rapide meditaţii din cele existente, dar în unele cazuri ea ar putea fi mult mai eficientă, decât practicile de durată. Nu necesită pregătire specială, este o meditaţie instantanee.

Tehnica

Setează alarma la telefon, tabletă sau computer ca să se declanşeze, de exemplu, la fiecare oră (se poate seta orice interval).

De îndată ce vei auzi semnalul, încearcă să te detaşezi de ceea ce se întâmplă în interior şi exterior, de parcă s-ar fi deconectat sursa de curent şi totul s-a oprit.

Poziţie

Orice poziţie comodă.

Meditaţie

Ochii închişi, capul lăsat în jos, muşchii relaxaţi, în special, muşchii faciali. Detaşează-te complet. Nu ai gânduri, nu ai dorinţe, nimic nu există. Totul a încremenit.

Păstrează această stare 10 secunde, nu e nevoie de mai mult timp. De obicei după 10 secunde încep să apară primele gânduri, însă în cele 10 secunde vei reuşi să opreşti procesul cugetului şi te vei aprofunda în adâncul conştientului.

Efecte

Această meditație se bazează pe contraste. Ea ne învaţă să facem un salt instantaneu în două stări diferite ale conştiinţei, să le simţim bine şi să le conştientiză. Aceasta înseamnă să le stăpânim şi să le controlăm.

Este nevoie de cel puţin 6 meditaţii de acest gen pe zi – ele îţi vor lua cel mult un minut! Dacă le vei face cu regularitate, atunci rezultatul nu va întârzia să apară – fiecare meditaţie ulterioară va fi din ce în ce mai profundă.

Meditează. Atunci corpul tău nu va mai acumula tensiunile, iar în orice situaţie dificilă vei fi mai flexibil şi mai conştient. Liniştea lăuntrică se va instaura pe o perioadă din ce în ce mai îndelungată şi nu doar în timpul meditaţiei. Iar în urma comunicării cu tine se vor echilibra şi cei din jur.

(1931)

comments powered by HyperComments
Andrei Șușvaliuc

antrenor de yoga din anul 2004, fondator al Federației de Yoga „Shakti-chalana” din Moldova, membru de onoare al Asociaţiei de Yoga „Antara”.

Alte articole la aceiaşi temă