3 greșeli, care te împiedică să stai pe mâini - Om Activ

3 greșeli, care te împiedică să stai pe mâini

583 / 05.11.2020
Handstand sau statul pe mâini este un obiectiv intangibil pentru mulți, chiar și pentru cei care de ani buni practică cu regularitate yoga sau alte genuri de sport.

În opinia yoghinilor, nu este prea complicat. „Pune mâinile pe podea și ridică picioarele în sus”, anume așa recomandă de a face handstandul sursa, însă aceste informații sunt insuficiente.

Pentru început trebuie să știi că după ce vei citi articolul de față firește nu vei putea sta pe mâini dacă nu ești în cea mai bună condiție fizică și nu ai încercat să faci acest lucru până acum. Însă dacă demult înveți să stai pe mâini recomandările de mai jos ar putea să te ajute să corectezi următoarele greșeli și să-ți realizezi visul.

  • 1 Nu te încovoia.

În handstand menține corpul absolut drept. Palmele, articulația cotului, umerii și bazinul sunt amplasate în același plan. În yoga există și variante cu corpul încovoiat, dar pentru început va trebui să te înveți a efectua handstandul de bază cu picioarele drepte.

Tehnica corectă a statului pe mâini are cel puțin două avantaje. Primul este siguranța. Al doilea, simplitatea. În poziția corectă vei putea sta cu ușurință mai mult de 10 secunde (adu-ţi aminte de acrobații firavi la prima vedere, care zâmbesc și după trei minute de stat pe mâini). Într-o poziție incorectă cu greu vei putea sta mai mult de 3 secunde, după care îți vei pierde echilibrul cu riscul de a te traumatiza.

  • 2 Nu fixezi umerii corect.

Baza statului pe mâini este poziția corectă a umerilor. Umerii sunt orientați în afară, coatele – înainte și omoplații în afară. Unghiul „umăr-omoplat” rămâne deschis. În această poziţie, când „osul se sprijină pe os”, este foarte simplu de a păstra echilibrul fără a te propti cu picioarele de perete.

Adesea începătorii încearcă să stea pe mâinii în felul următor: se sprijină în mâini, au picioarele sprijinite de perete, îndreaptă umerii înainte și încovoaie zona lombară (această poziție li se pare stabilă, atât timp cât se sprijină de perete), iar dacă desprind picioarele de perete, cad peste 3 secunde. Nu vei înregistra progrese antrenându-te în acest fel, până când nu vei învăța să poziționezi corect umerii.

Este practic imposibil de a poziționa corect umerii atât timp cât înveți handstandul cu picioarele drepte. Încearcă o altă poziție: nu te sprijini de perete cu picioarele drepte, îndoaie-le și ține-le lipite de burtă. Încearcă să te îndepărtezi de perete grupat – în această poziţie vei prinde echilibrul cu umerii, iar picioarele strâns lipite de burtă nu te vor incomoda.

  • 3 Nu ai dezvoltată suficient musculatura fină.

Pentru a sta sigur pe mâini este nevoie de o musculatură fină bine dezvoltată (mușchii intersegmentari ai coloanei vertebrale, diafragma și mușchii pelvieni, ai omoplaţilor etc.). Musculatura fină se dezvoltă în timpul antrenamentelor de yoga sau a exercițiilor speciale. De asemenea, este important de a o putea controla cu ajutorul respirației – fără această abilitate, care se formează în urma practicii, va fi complicat de a menține echilibrul.

Sunt la fel de importanți mușchii mari. Îndeosebi mușchii puternici din zona lombară și mușchii brațelor, care te ajută să nu curbezi spatele în zona lombară, precum și umerii.

Pentru a însuși corect statul pe mâini de la zero, de obicei, este necesar de antrenamente regulate timp de jumătate de an. Cel mai bine este să faci acest lucru sub supravegherea unui instructor pentru că handstandul implică riscul de traumatisme.

(583)

comments powered by HyperComments
Andrei Șușvaliuc

antrenor de yoga din anul 2004, fondator al Federației de Yoga „Shakti-chalana” din Moldova, membru de onoare al Asociaţiei de Yoga „Antara”.

Alte articole la aceiaşi temă