5 cauze pur femeieşti ca să practici Pilatesul (bărbaţii nu aveţi ce căuta aici) - Om Activ

5 cauze pur femeieşti ca să practici Pilatesul (bărbaţii nu aveţi ce căuta aici)

3554 / 27.03.2017
Pilatesul nu înseamnă doar un abdomen ferm, un spate sănătos şi o ocupaţie la modă. Există o serie de motive întemeiate, care îl face indispensabil pentru orice femeie.

1. Diminuarea durerilor menstruale

În timpul sindromului premenstrual şi a menstruaţiei propriu-zise are loc un aflux activ de sânge la organele pelviene, iar uterul îşi măreşte volumul. Ca urmare se formează un edem local nu prea mare, care poate duce la congestii în organele pelviene şi presiuni fizice asupra articulaţiei ilio-sacrale şi a osului sacru din interior. Anume aceşti factori generează durerile, care apar în partea de jos a abdomenului sau a spatelui. Pilates luptă eficient împotriva acestor dureri – în timpul antrenamentului se prelucrează musculatura profundă şi muşchii pelvieni, acţionând blând local asupra organelor bazinului mic, îmbunătăţind refluxul de sânge, eliminând edemul şi diminuând presiunea mecanică asupra coccisului. Doar câteva luni de antrenamente regulate te vor scuti de stările neplăcute înainte şi în timpul menstruaţiei. Apropo, Pilatesul se practică şi în timpul ei.

2. Senzaţii mai pronunţate în viaţa intimă

Pilates acordă multă atenţie anume muşchilor „intimi” şi fără implicarea lor nu vei reuşi să îndeplineşti niciun exerciţiu – nu este de mirare că fiecare antrenament îi fortifică tot mai mult. Orgasmul este anume contracţia muşchilor perineului şi zonei colului uterin. Muşchii puternici asigură şi senzaţii tari.

În plus, să nu uităm că relaxarea este la fel de importantă ca şi tensionarea. Un tonus înalt (la fel ca şi lipsa lui) te va îndepărta de un orgasm adevărat. În Pilates există multe exerciţii de relaxare. Întărirea muşchilor şi posibilitatea de a-i relaxa va face maximală amplitudinea de contractare-relaxare a lor, iar aceasta înseamnă o funcţionare mai eficientă.

3. Îmbunătăţirea funcţiei de reproducere

Precum ştiţi deja, în Pilates muşchii centrului lucrează activ, organele pelviene sunt irigate din belşug cu sânge, se îmbunătăţeşte circulaţia sângelui şi a limfei. Aceasta are un impact benefic asupra sănătăţii femeii. Antrenamentele sunt nu doar o măsură de profilaxie, ele ajută în cazul coborârii organelor interne, iar aceasta pregăteşte organismul femeii pentru concepţie şi naştere.

4. O sarcină şi naştere uşoară

După antrenamentele de Pilates vei avea o sarcină şi o naştere uşoară. Buna funcţionare a muşchilor profunzi ajută la menţinerea fătului într-un corset muscular intern, iar aceasta reduce riscul de avort spontan şi naştere prematură.

În timpul sarcinii, centrul de greutate se deplasează din cauza repartizării neuniforme a greutăţii, corpul nu reuşeşte să se adapteze, apar dureri de spate. În Pilates se acordă multă atenţie repartizării corecte a greutăţii corpului pe tălpi şi găsirii centrului de greutate, alinierii, fortificării muşchilor de-a lungul coloanei vertebrale, aceasta previne apariţia durerilor de spate.

Procesul de naştere decurge mai eficient şi mai puţin dureros – vei şti numeroase exerciţii de respiraţie, iar muşchii pelvieni puternici şi elastici vor fi supuşi în măsură mai mică riscului de rupturi. Sensibilitatea antrenată şi abilitatea de a controla această zonă a corpului feminin vor avea impact pozitiv asupra procesului de naştere, facilitând apariţia copilului pe lume.


5. Recuperare rapidă şi eficientă după naştere

După naştere muşchii din zona abdomenului practic sunt atrofiaţi. Este foarte importantă includerea în lucru a lor din primele zile de după naştere. Cu cât mai devreme vei învăţa muşchii să se conecteze la activitatea sistemului în ansamblu, cu atât mai puţin vei fi expusă la consecinţele negative postnatale. Bineînţeles, dacă până la naştere ai avut experienţa antrenamentelor, sensibilitatea musculară se va păstra mai bine, iar recuperarea va decurge rapid. Dar nu te indispune, niciodată nu e prea târziu să începi. Sănătatea femeii e în mâinile ei!

(3554)

comments powered by HyperComments
Maşa Chinaș

instructor de Pilates din anul 2006, absolventă a Institutului de Pilates din Moscova, participantă a programului american de instruire Lolita’s Legacy, fondatoare a primului studio specializat de Pilates din Moldova - PilatesM Studio, terapeut craniosacral, mamă a patru copii

Alte articole la aceiaşi temă