6 modalităţi de a evita anxietatea - Om Activ

6 modalităţi de a evita anxietatea

3186 / 06.11.2018
Nu-ţi place serviciul? Kilogramele în plus nu vor să te topească? Sârguinţa copilului lasă de dorit? Ai neînţelegeri cu partenerul? Ce să pregăteşti la cină?

Sunt o sumedenie motive, care ne trezesc îngrijorarea. Mulţi nu ratează niciunul din ele. Nu vom scrie lucruri evidente, că toate acestea sunt dăunătoare pentru sănătate şi psihic, ne vom axa pe depăşirea stărilor şi gândurilor alarmante. Nu uita că toate acestea sunt exerciţii, care trebuie îndeplinite cu regularitate pentru ca ele să-şi facă efectul.

Vindecă-te cu plictiseală

Dacă acum este imposibil de a lua măsuri constructive, însă acest gând te obsedează, iar senzaţia de anxietate creşte (aceasta trebuie să scrie în faţa fiecărui punct din articol), încearcă să formulezi clar gândul care te apasă. Apoi repetă-l în sinea ta cel puţin 10 minute neîncetat. Te vei plictisi – anxietatea nu poate merge de mână cu plictiseala (din acelaşi motiv) în psihic.

Învaţă să identifici anxietăţile false

De multe ori neliniştile noastre sunt rodul imaginaţiei. Frigul te-a pătruns până la piele, 2 zile ai trăit cu teama că vei prinde o răceală, însă aşa şi nu te-ai îmbolnăvit. Aştepţi cu alarmare sezonul ploios şi rece, pentru că nu-ţi place frigul, dar se constată că este atât de confortabil să stai sub plapomă cu o cană de ceai şi cu pisoiul la picioare.

Învaţă-te să faci deosebire între grijile reale, care necesită o soluţie constructivă şi problemele inventate, care nu au tangenţe cu realitatea.

Adu-ţi aminte cum petreci cu privirea ambulanţa, care trece pe alături. Cu acelaşi sentiment de uşurare (că de astă dată nu a venit la tine) ia-ţi rămas bun de la gândurile sumbre neîntemeiate.

Amână anxietatea

Gândurile alarmante vin pe neaşteptate. Dacă plictiseala nu te-a ajutat, atunci încearcă să amâni anxietatea pentru 2 ore. Memorizează gândul, îţi trezeşte îngrijorare. Promiteţi că vei reveni la el exact peste 2 ore. Îţi poţi pune şi alarma. Cel mai probabil peste 2 ore, gândul alarmant ţi se va părea absurd.

Nu-ţi fie teamă să-ţi ieşi din minţi

Adesea gândurile la o problemă inventată deranjează mai mult, decât motivele reale de îngrijorare. De exemplu, mulţi se tem să-şi iasă din minţi. Acest gând îţi poate otrăvi viaţa atât de mult, încât oamenii cu adevărat încep să se comporte neadecvat.

Imaginaţia profilează foarte clar diverse tablouri, în special pe cele sumbre. Ţine minte asta. Urmăreşte dintr-o parte gândul la comportamentul tău neadecvat. Zâmbeşte pe sub mustaţă ca unui animăluţ necunoscut. Pune-ţi nota 10 pentru imaginaţie, laudă-te pentru creativitate şi mergi mai departe.

Dacă nu-ţi provoci şocuri nervoase, dacă ai grijă de sănătatea psihică, dacă îţi îmbunătăţeşti latura intelectuală, spirituală şi fizică, atunci niciodată nu vei avea surprize de acest gen.

Imaginează-ţi cel mai rău scenariu

Uneori reuşeşti să nu te gândeşti la ceea ce-ţi trezeşte anxietatea. Însă în cazurile când aceasta nu-şi face efectul, încearcă să te întorci cu faţa la gândul alarmant şi imaginează-ţi cel mai prost scenariu.

Mâine ai prima zi de lucru la un nou serviciu – este un moment emoţionant. Ce e mai rău ce ţi se poate întâmpla? Nu vei trece de perioada de încercare. Sau vei fi concediat. Imaginează-ţi că deja ai fost concediat şi stai acasă. Ce se întâmplă cu tine? Eşti distrus sau îţi continui viaţa? Cel mai probabil, îţi vei face un ceai şi te vei aşeza în faţa calculatorului în căutarea unui loc de lucru. Nu uita că tot ce se face, se face spre bine.

Pentru Dumnezeu, nu claxona în ambuteiaj

Încearcă să accepţi faptul că nu le poţi controla pe toate. Când te vei pomeni într-o situaţie când nu poţi să schimbi nimic, întinde-te pe apă, îndreaptă-ţi mâinile, ascultă profunzimea şi admiră bolta cerească. Relaxează-te. Dacă vei claxona ambuteiajul nu se va dispersa mai repede.

Nu admite ca un lucru atât de inutil, cum este anxietatea şi alarmarea, să-ţi otrăvească viaţa. Nimici nu merită insomnia, lacrimile vărsate zădarnic, hipertensiunea, gastrita şi problemele de piele.

(3186)

comments powered by HyperComments
Olesea Bogutskaea

psiholog practic din anul 2010, membru al Asociației Psihologilor și Psihoterapeuților din RM, membru al Asociației Psihologilor Practicieni HYPNART

Alte articole la aceiaşi temă