7 lucruri utile de făcut în timpul carantinei - Om Activ

7 lucruri utile de făcut în timpul carantinei

6442 / 13.03.2020
În timp ce alte mijloace de informare în masă seamănă panică și haos, redacția Omactiv dorește să fie utilă și să-i susţină pe cei care acum lucrează de la distanță sau sunt nevoiţi să stea acasă fără treabă. Am alcătuit un plan de acţiuni, cum să-ţi petreci timpul util.

Fă curat

Regula principală când vine vorba despre curăţenie este să te pregăteşti moral. Pentru început formează un playlist, este mult mai distractiv să faci curat în ritm de dans. Utilizează cât mai puţini detergenţi – pe cea mai mare parte din ei îi va înlocui cu uşurinţă bicarbonatul de sodiu.

Împarte apartamentul în zone. Într-o zi ai putea să faci curat la bucătărie și în baie. În altă zi, în celelalte camere. Începe cu sarcinile dificile şi lasă-le pe mai târziu pe cele mai simple, cum ar fi să ştergi praful sau să alegi cărţile.

Nu amâna curăţenia, dacă urmează să lucrezi la domiciliu – într-o încăpere curată şi bine aerisită vei fi mai eficient.

Priveşte un curs video

Probabil, fiecare dintre voi are un curs video cumpărat, pe care nu găseşte timp să-l privească, iată că acum a venit şi timpul lui.

Dacă nu ai un curs cumpărat, alege câteva lecţii de pe platformele de instruire – astăzi practic orice se poate studia la distanţă.

Fă ordine în garderobă

Primăvara este timpul potrivit pentru a face ordine şi a revizui garderoba, a pune la păstrare hainele de iarnă şi a-ţi evalua obiectiv stilul. Revizuieşte-ţi toate lucrurile, începând cu îmbrăcămintea groasă şi încheind cu încălţămintea şi accesoriile. Ascunde cât mai departe tot ce nu se potriveşte anotimpului. Aranjează în dulap îmbrăcămintea de bază sau hainele pe care le porţi regulat, la nivelul ochilor sau ca să le ai la îndemână.

Dacă de unele din ele te-ai plictisit, atunci a venit timpul să faci o binefacere, aici vei găsi lista completă a locurilor, unde le-ai putea preda în Chişinău.

Organizează un maraton de filme şi seriale

Acum ai o posibilitate minunată de a-ţi organiza o mini-vacanţă în care vei privi tot ceea ce ai amânat până acum. Alcătuieşte o listă de filme şi seriale, fă-ţi o rezervă de snack-uri sănătoase, invită în ospeţie prietenii care nu tuşesc şi bucură-te de o seară de cinema.

Îmbunătăţeşte-ţi abilitățile culinare

Dacă eşti persoana care mănâncă din fugă sau adesea comanzi mâncare la pachet, atunci îmbunătăţeşte-ţi abilităţile culinare acasă. Alcătuieşte o listă de produse pentru o săptămână, găseşte reţete de bucate sănătoase şi găteşte împreună cu familia.

Antrenează-te

Chiar dacă clubul de fitness este închis în carantină, nu înceta antrenamentele. Nu-ţi sugerăm să-ţi cumperi haltere şi să lucrezi din greu, deoarece antrenamentele de forţă pe termen scurt scad imunitatea.

Important este să nu încalci regimul, de aceea, la orele când de obicei mergeai la sală, fă o activitate cât de mică, cel puţin yoga în pat.

Dormi

Ultimul punct din planul nostru este pentru somnoroşi. Pentru un somn profund şi calitativ, respectă câteva reguli. Dormi cel puţin 8 ore într-o încăpere întunecată şi bine aerisită. Scoate din dormitor toate gadgeturile deoarece lumina albastră a ecranului telefoanelor, computerelor, tabletelor și televizoarelor inhibă secreţia de melatonină – hormonul somnului.

Nu-ți face griji, asta nu va dura mult.

(6442)

comments powered by HyperComments
Redacţia OMactiv

Alte articole la aceiaşi temă