7 modalităţi de a elimina a doua bărbie (și cauza principală a apariției acesteia) - Om Activ

7 modalităţi de a elimina a doua bărbie (și cauza principală a apariției acesteia)

13701

7 modalităţi de a elimina a doua bărbie (și cauza principală a apariției acesteia)

Dina Mardari

cosmetolog din anul 2009, fondatorul salonului BisMoldova, instructor de epilare cu laser

Gadgeturile ne-au schimbat stilul de viață și au început deja să-şi lase amprenta asupra corpului. De exemplu, am început să înclinăm capul înainte pentru a vedea mai bine ecranul telefonului și al tabletei. O facem atât de des încât o astfel de poziție a gâtului începe să se fixeze. Medicii au botezat acest fenomen „gât de calculator” sau text-neck.

Capul unui adult cântărește aproximativ 5 kilograme. Cu cât înclini mai mult capul, cu atât mai mare este sarcina exercitată asupra coloanei vertebrale.

Unghiul de încărcare a zonei cervicale (kg)

neutru 4,5-5,4
15 grade 12,25
30 grade 18,14
45 grade 22,22
60 grade 27,21

Imaginează-ţi: când apleci capul pentru a încărca o fotografie pe Instagram, te apasă un copil invizibil de 8 ani, care cântărește 27 kg!

Gâtul de calculator are o serie de consecințe:

  • dureri la nivelul gâtului și amorţirea muşchilor,
  • dureri în partea superioară a spatelui și a umerilor,
  • dureri de cap și dureri în zona occipitală tot mai frecvente,
  • înrăutăţirea vederii,
  • schimbarea ovalului feței (apariția celei de-a doua bărbie și lăsarea pomeţilor).

Dacă apariția durerilor de cap și a disconfortului la nivelul gâtului nu-i vor determina pe toţi să-şi schimbe obiceiurile, atunci a doua bărbie o va face cu siguranță.

Prima reacție firească la schimbarea ovalului feței este înscrierea la un cosmetician. Dar lupta cu a doua bărbie este inutilă atât timp cât nu vei forma o postură corectă. Iată ce ai de făcut pas cu pas.

Cumpără o pernă ortopedică

Când dormi pe o pernă ortopedică, gâtul rămâne drept și întins pe tot parcursul nopții. În plus, este foarte comod să dormi pe spate. Treptat, va dispărea obiceiul de a dormi cu fața în pernă, iar odată cu el va dispărea şi faţa boţită dimineața.

Fortifică muşchii spatelui

O ţinută schimonosită ar putea fi o consecinţă a muşchilor slabi ai spatelui. Cel mai sigur mod de a întări mușchii spatelui este cu ajutorul antrenamentelor de pilates sau yoga – aceste exerciții fortifică mușchii profunzi care fixează coloana vertebrală. Spatele poate fi fortificat şi la sala de forţă, adu-i aminte instructorului despre acesta.

  • Gâtul de calculator se manifestă mai des la fete și femei decât la bărbați. Asta deoarece femeile au un sistem musculo-scheletic mai slab dezvoltat în zona gâtului și în partea superioară a trunchiului.

Controlează-ţi ţinuta pe tot parcursul zilei

Menţine spatele drept, umerii deschişi, gâtul alungit, bărbia paralel cu podeaua. Trei antrenamente pe săptămână nu vor schimba situația dacă în timpul zilei vei merge permanent cu spatele încovoiat.

În măsura posibilităţilor ţine capul drept şi atrage atenţia la acest fapt atunci când lucrezi cu gadgeturile. Când citeşti, tricotezi, coşi sau scrii, creșteți sarcina asupra coloanei vertebrale.

  • Sindromul gâtului de calculator este ușor de depistat în urma examinării vizuale, dar există și simptome suplimentare – senzația că gâtul se deplasează înainte și dorința constantă de a îndrepta spatele, deși acest proces provoacă disconfort.

Efectuează un curs de masaj

Nu renunţa după 3-4 proceduri și fă toate cele 10-12 proceduri. Pentru orice eventualitate, comunică-i maseurului despre problema ta.

  • A doua bărbie și căderea obrajilor pot apărea chiar și la tinerele care au împlinit recent 20 de ani.

Organizează-ţi locul de muncă

  • 1 Monitorul nu trebuie să fie poziţionat prea jos – instalează-l la nivelul ochilor sau puțin mai sus.
  • 2 Lucrează pe un scaun ortopedic – scaunul din bucătărie nu este potrivit în acest scop. Reglează înălțimea scaunului astfel încât genunchii să fie pe aceeași linie dreaptă cu șoldurile.
  • 3 Nu pune picior peste picior, cu un picior îndoit sub tine sau în alte poziţii de acest gen. Tălpile ar trebui să stea pe podea una lângă alta.

Monitorizează timpul de lucru cu dispozitivele mobile

Doreşti să reduci dependența de gadget-uri? Atunci efectuează un digital detox. Dacă lucrul tău este asociat cu gadgeturile, atunci încearcă să poziţionezi monitorul la nivelul ochilor şi controlează unghiul gâtului. Încearcă să măreşti textul și imaginile pentru a evita necesitatea de a te apleca spre ecran.

Consultă un cosmetician

Nu te grăbi să te înscrii la proceduri costisitoare până când nu vei corecta postura. Nu mai apleci capul şi gâtul înainte? Minunat. Acum vei putea scăpa de cea de-a doua bărbie și de obrajii căzuți. Te vor ajuta masajul feţei şi gâtului, fotoîntinerirea, hifu, fototermoliza fracţionată, injectarea de lipolitice şi cocktailuri de lifting, precum şi liftingul cu fire de suspensie.

Formează-ţi obiceiuri motorii potrivite și ai grijă de postură nu doar în timpul antrenamentului, ci și în viața de zi cu zi.

(13701)

comments powered by HyperComments
Dina Mardari

cosmetolog din anul 2009, fondatorul salonului BisMoldova, instructor de epilare cu laser

Alte articole la aceiaşi temă