8 metode simple cu care vei uita de insomnie - Om Activ

8 metode simple cu care vei uita de insomnie

1025 / 08.11.2016
Olesea Bogutskaea
Adesea, oamenii ignoră insomnia: „nu-i nimic dacă n-am dormit bine azi, mă voi sătura de somn în week-end”. Dar până la sfârşit de săptămână stare de stres devine stabilă şi este doar un pas până la starea cronică de insomnie, care durează mai mult de 3 nopţi la rând. În continuare vei afla cum poate fi evitată.

Scoate din dormitor toate dispozitivele electronice

Toate computerele, laptopurile, tabletele şi smartphone-urile. Mulţi ştiu despre câmpul electromagnetic pe care-l generează acestea, dar faptul că înainte de culcare vizualizezi cronica de pe reţele de socializare îţi poate tulbura şi mai mult somnul. Ecranele lor emană o lumină albăstruie, care perturbează secreţia de melatonină, iar ca urmare se amână şi ora somnului. Respectă o regulă, gadget-urile n-au ce căuta lângă pat, dar şi mai bine ar fi să le excluzi cu desăvârşire din dormitor.

Woman texting and reading on smartphone in bed in midnight.

Fă o plimbare înainte de somn

Aerul proaspăt înainte de somn are mare importanţă. Plimbă-te cel puţin 15 minute înainte de culcare. Vei simţi că stresul nu mai e stăpân pe tine şi ai mintea mai limpede – acum creierul este gata de odihnă. Apropo, lasă oberlihtul deschis în dormitor, chiar şi iarna.

Ai grijă ce bei şi mănânci înainte de somn

În primul rând, exclude hrana grea la cină. Ultima doză de cafeină trebuie luată cu cel puţin 5 ore înainte de somn – până la acea oră sistemul nervos nu trebuie să fie atât de excitat. Nu uita că nu doar cafeaua, dar şi ceaiul, chiar şi cel verde, conţine cafeină în cantităţi destul de mari. Dacă ai obişnuinţa de a bea înainte de somn o băutură caldă, optează pentru ceaiuri de ierburi, de melasă, mentă sau romaniţă.

Mergi la culcare la una şi aceeaşi oră

De dorit, înainte de ora 22:00. Dar şi să te trezeşti la aceeaşi oră, nu doar în zilele de lucru, dar şi în cele de odihnă. Omul are nevoie de 8 ore de somn. Dar nu uita că aceasta este doar o recomandare, totul este individual. Pentru unii sunt suficiente 5 ore de somn, iar pentru alţii nici 10 nu sunt de ajuns. Somnul de zi (dacă este posibil) nu trebuie să depăşească 1 oră. Însă dacă ai dorinţa de a dormi mai mult de 10 ore pe zi, posibil că în acest organismul încearcă să evadeze din realitate. Acesta poate fi un semn al depresiei sau surmenării, care deseori este şi ea o consecinţă a problemelor de ordin psihologic.

Inventează un ritual  

Respectă-l cel puţin 2-3 săptămâni. De exemplu, fă un duş, bea un pahar de chefir, citeşte câteva pagini din cartea preferată – şi stinge lumina. Peste un timp organismul se va obişnui că după aceste acţiuni trebuie să adoarmă. Pentru mulţi din noi un asemenea ritual în copilărie era „Povestea de seară”.

Culcă-te doar când vei avea o senzaţie de somnolenţă

Dacă nu poţi adormi în primele 20 de minute, atunci ieşi din dormitor şi găseşte-ţi o ocupaţie liniştită. Când moş Ene îţi va da târcoale, mergi la culcare. Repetă procedura ori de câte ori va fi nevoie. Patul este destinat pentru somn, sex şi boală! Nu pentru ca să lucrezi la laptop sau pentru negocierile la telefon. Din nou atragem atenţia asupra lor, pentru că este deosebit de important.

Renunţă la alcool, ţigări şi somnifere

Alcoolul doar la prima vedere acţionează ca un somnifer, la câteva ore după consum începe activitatea nervoasă şi mentală, chiar dacă nu te vei trezi în toiul nopţii, poţi avea coşmaruri, iar dimineaţa nu te vei simţi odihnit, ci extenuat. Despre somnifere e vorbă lungă, de aceea, îţi spunem doar că trebuie evitate! Ţine minte, organismul trebuie să adoarmă fără substanţe ajutătoare. Dacă aceasta nu se întâmplă, depistează şi înlătură cauza.

Înlătură cauza insomniei

În 80% din cazuri, insomnia este provocată de stres. Iată de ce este atât de important de a şti cum să scăpăm de el. Despre aceasta vom relata în următorul articol.

Cine este energic pe parcursul zilei, acela are parte de un somn profund. Dacă ai dereglări de somn, caută cauza lor în psihic, în problemele legate de sănătate sau în modul de viaţă. Nu e nimic mai important, decât un somn sănătos şi profund – or anume atunci, corpul şi creierul reuşesc să se odihnească cu adevărat.

P.S. Cercetările medicilor americani demonstrează că femeile, care suferă de insomnie cronică, mai repede adună în greutate. Dacă alte argumente nu te-au putut convinge.

(1025)

comments powered by HyperComments

Alte articole la aceiaşi temă