Ce să mâncăm pentru un păr mătăsos și pielea capului sănătoasă - Om Activ

Ce să mâncăm pentru un păr mătăsos și pielea capului sănătoasă

8893 / 03.12.2020
Demult am lăsat la o parte discuțiile despre slăbit. Pentru că aici totul este cât se poate de clar – aportul de calorii nu trebuie să depășească consumul lor prin efort fizic. Dar dacă dorești să fii sănătos, va trebui să-ți revizuiești rația alimentară și să incluzi cât mai multe produse diverse pentru a obține toate elementele nutritive necesare. Astăzi veți afla ce puteți face pentru a avea părul sănătos.

Părul este alcătuit în proporție de 78% din keratină – o proteină compusă din 4 aminoacizi (cisteină, histidină, tirozină și lizină). Apă cu minerale – 15% și substanțe asemeni grăsimilor – 6%. Pigmentului îi revine doar 1% din firul de păr.

Cea mai bună dietă pentru păr sunt alimente bogate în proteine, zinc, calciu, sulf, fier, vitaminele grupei B, A, E, C și D. Acestea se găsesc din belșug în următoarele grupe de produse.

Pește gras, caviar și moluște

Baza alimentației pentru un păr des și pielea capului sănătoasă o constituie peștele roșu. El este o sursă de proteine și acizi grași Omega 3, fier și vitamina B12. Se dă predilecție speciilor următoare de pește: lostriță, somon și codul.

  • În ce cantități: 3-5 bucate din pește pe săptămână.

Dacă nu consumi pește și carne, atunci vei putea obține microelementele necesare din uleiul de in. Drege zilnic salatele cu acesta sau administrează câte 1-2 linguri înainte de masă, dacă nu ai contraindicaţii (cum ar fi boli gastro-intestinale).

Icrele roșii sunt o sursă de toți patru aminoacizi, din care se compune părul (cisteină, histidină, tirozină și lizină), precum și vitaminele A, B, D și C. Sunt utile și fructele de mare, în special stridiile, creveții și midiile. Ele sunt bogate în zinc, iod și alte oligoelemente pentru menținerea glandei tiroide, precum și pentru formarea keratinei.

  • În ce cantități: în măsura posibilităților.

Nuci

Nucile sunt o sursă bogată în proteine și acizi grași folositori. Îți recomandăm să faci amestecuri din nuci și să le alternezi.

De exemplu, migdalele conțin vitamina B5 într-o formă simplu de asimilat, precum și tirozină – aceste două elemente întăresc rădăcinile și foliculii de păr. Alunele, arahidele și fisticul conțin magneziu, seleniu și antioxidanți. Nucile noastre tradiționale sunt lider după conţinutul de aminoacid histidină, din care este alcătuit părul. Acestea sunt bogate și în acizi grași Omega 3.

Nucile de Brazilia, caju și pecan conțin zinc și selen, care previn căderea părului.

  • În ce cantități: cel mult 7 nuci pe zi.

Morcov și batat

Batatul este bogat în beta-caroten, care face părul mai dens și îmbunătățește starea pielii capului. Batatul este rar întâlnit și este scump, de aceea, poate fi înlocuit cu morcovi amestecați cu ulei de măsline.

  • În ce cantități: 3 porții pe săptămână.

Ouă

Ouăle sunt o sursă de proteine complete. Aceasta înseamnă că ele conțin toți aminoacizii esențiali, din care organismul va putea sintetiza toate celelalte, inclusiv cisteina, histidina, tirozina și lizina.

De asemenea, ouăle sunt bogate în vitaminele B12 și B7, importante pentru sănătatea părului, a pielii și a unghiilor. Ouăle sunt bogate și în sulf, care contribuie la densitatea părului, deoarece participă la asimilarea aminoacizilor.

  • În ce cantități: 1 ou pe zi sau 3-4 ouă pe săptămână.

Ficat de vită

Ficatul de vită este un produs, care nu e pe gustul fiecăruia, dar care conține în cantități mari multe substanțe necesare pentru creșterea părului. Printre acestea se numără vitaminele B, fier, biotină, sulf și vitamina A.

  • În ce cantități: la dorinţă.

Ce distruge părul: alcoolul și nicotina, stresul, somnul insuficient, nivelul scăzut de hemoglobină și feritină, hipoterioză, deficitul de vitamina D, boli gastro-intestinale, alimentația săracă.

Totodată pentru ca substanțele nutritive să ajungă la firele de păr și la pielea capului, este necesar de a îmbunătăți microcirculația, în acest scop sunt potrivite automasajul, utilizarea pieptenilor speciale și exerciții fizice moderate (da, iarăși exercițiile).

Nu așteptați rezultate rapide – abia după 3-6 luni părul va deveni vizibil mai puternic și mai strălucitor.

(8893)

comments powered by HyperComments
Ecaterina Didyk

nutriționist din anul 2007, președinte al Asociației Nutriționiștilor din Moldova, coach deținător al certificatului Universităţii Internaționale Erickson, co-organizator și curator al proiectului "Școala de Nutriție" în RM, co-fondatorul școlii internaționale de nutriție Nutrition Expert, autor al seminarelor intensive de nutriție pentru instructori și cosmetologi

Alte articole la aceiaşi temă