Cum să te restabileşti după naştere, dar fără să laşi copilul nici pentru o clipă - Om Activ

Cum să te restabileşti după naştere, dar fără să laşi copilul nici pentru o clipă

6367

Cum să te restabileşti după naştere, dar fără să laşi copilul nici pentru o clipă

Maşa Chinaș

singurul antrenor diplomat de Pilates din Moldova, fondatorul unui studio de Pilates

După naştere timpul liber este un lux. Expertul nostru, mamă a trei copii, ştie asta din proprie experienţă. Dar nu trebuie să uităm de restabilire, cu atât mai mult că pentru aceasta nu e neapărat să laşi copilul singur. În primul articol din seria despre restabilire vei afla care sunt 5 schimbări ale corpului la care trebuie să atragi atenţia.

Restabilirea după naştere nu presupune doar pierderea în greutate. Chiar dacă nu ai pus kilograme pe tine, te asigur că s-au produs schimbări legate de corp şi ţinută. Anume asupra lor vom lucra la lecţiile de Pilates.

Înrăutăţirea ţinutei

În cele 9 luni de graviditate, corpul se adaptează şi suferă schimbări. Dar după naştere, el se eliberează de greutatea, care a fost concentrată într-un singur loc. Acum din nou trebuie să găseşti centrul de greutate şi iarăşi să te înveţi a te poziţiona corect în spaţiu. Însă nu e atât de uşor să-ţi aduci aminte de senzaţiile, care au fost înainte de sarcină.
Cu cât mai devreme vei purcede la restabilire, cu atât mai rapid şi calitativ va fi rezultatul. Nu aştepta să apară durerile de spate şi lipsa de timp nu e o scuză. Copilul are nevoie de o mamă sănătoasă!

De ce se agravează ţinuta:

  • Bazinul îşi schimbă poziţia, aplecându-se înainte, or s-a obişnuit cu greutatea fătului.
  • Zona lombară se curbează excesiv din cauza burţii grele, iar fesele îşi pierd tonusul.
  • Sânii grei trag umerii înainte, fapt care provoacă gârboveală, iar purtarea permanentă a copilului în braţe agravează situația.

IMG_2908-(1)

Apariţia burţii

În timpul gravidităţii, muşchii abdomenului cel puţin jumătate de an nu sunt antrenaţi, ei îţi pierd elasticitatea. Răsucirile obişnuite şi alte exerciţii populare pentru abdomen nu vor avea efectul scontat, deoarece trebuie antrenaţi muşchii profunzi.

Apariţia durerilor de spate

După graviditate apar multe sarcini suplimentare asupra spatelui, la acestea se adaugă necesitatea de a duce în braţe copilul, care de o zi la alta adaugă în greutate. Aşadar, muşchii spatelui merită la fel de multă atenţie ca şi cei abdominali.

IMG_8717

Reducerea tonusului general

O mamă are numeroase griji şi trebuie să-i ajungă puteri pentru toate. De aceea, nu ne putem restabili local, doar fortificând spatele sau abdomenul, ci trebuie restabilit organismul în ansamblu.

Necesitatea de a studia noi mişcări

După naştere corpul trebuie să însuşească cel puţin 2 tipuri de mişcări şi poziţii noi: poziţii corecte pentru alăptare, care să nu suprasolicite spatele şi poziţii corecte pentru ducerea copilului în braţe, menţinând ţinuta.
Pentru corectarea celor enumerate mai sus e nevoie de muşchi puternici ai centrului (muşchii, care te menţin din interior), un bazin stabil, o coloană vertebrală flexibilă, un corset muscular puternic şi articulaţii mobile. Pe toate acestea le poţi obţine la lecţiile de Pilates, pe care le recomand tuturor mămicilor indiferent de tipul de activitate după naştere.
De ce sunt contraindicate extinderile intense după naştere? Cum să stabilizezi bazinul şi să revii la ţinuta de odinioară? De ce exerciţiile clasice pentru abdomen nu sunt eficiente? Răspunsul la acestea şi alte întrebări le veţi afla din următorul video!

Despre un somn sănătos, poziţiile de alăptare, regulile de purtare în braţe a copilului şi multe altele veţi afla în seria de articole despre graviditate şi restabilire după naştere.
Urmăriţi-ne şi nu le rataţi!

(6367)

comments powered by HyperComments
Maşa Chinaș

singurul antrenor diplomat de Pilates din Moldova, fondatorul unui studio de Pilates

Alte articole la aceiaşi temă