De ce lumea nu mă aude și ce să fac ca să fiu auzit - Om Activ

De ce lumea nu mă aude și ce să fac ca să fiu auzit

1056 / 04.12.2020
Dacă vei lucra asupra ta și vei găsi răspunsul la prima întrebare, atunci a doua va dispărea de la sine. Mai bine zis, răspunsul va fi evident. Acesta este mecanismul abordării conștiente: cel care conștientizează cauza, poate controla consecințele.

Pune-te în locul celui care ascultă

Ți-ar fi interesant să te asculți pe tine? Este util sau interesant ceea ce spui? Ai o manieră bună de a comunica informațiile? Răspunsul la aceste întrebări te vor ajuta mult.

Convinge-te că ai nevoie să fii auzit

Există oameni pe care nu-i avantajează faptul că sunt auziți și înțeleși corect. Ți se pare un nonsens? Cum să nu. Aceste persoane au un beneficiu ascuns, conștient sau nu fac totul ca să nu fie auziți, în acest fel este mai lesne să mintă. Totodată pentru unii este comod rolul de victimă și s-ar părea că special nu trezesc interesul interlocutorului.

Aceste tipare au rădăcini foarte adânci, uneori ele își trag originile din copilărie. Dacă cele spuse mai sus ți se atribuie și ție, atunci apelează la serviciile unui psiholog, nu vei dezlega ghemul problemei de unul singur.

Dar să vedem ce poți face singur.

Roagă să ți se repete

Adesea oamenii vorbesc fiind absolut convinși că interlocutorul înțelege absolut corect sensul mesajului. Nu, nu și iar nu.

Fii atent nu doar la ceea ce spui, dar și la ceea ce aud alții. Verifică dacă ai fost înțeles corect. Verifică dacă tu însuși ai înțeles corect persoana de vizavi. Iată câteva întrebări ajutătoare:

  • Înțeleg corect că..?
  • Ai în vedere că..?
  • Vreau să spun că (precizare)… / Țin să subliniez că (precizare)…

Taci cu voce tare

Dacă vei că l-ai pierdut pe interlocutor (dă din cap cu ochii rătăciți, abia își stăpânește căscatul sau mâna i se întinde la telefon), atunci taci.

Privește-l în ochi, respiră adânc și ia o pauză. Foarte puțini vor rezista la o pauză mai mult de un minut – cel mai des ei înșiși vor sparge tăcerea și vor iniția conversația.

Dezvoltă empatia

Empatia este abilitatea de a retrăi starea unei alte persoane și o parte integrantă a oricărei comunicări reușite.

Dacă îți poți imagina ce simte interlocutorul și îi vei înţelege durerea, atunci vei înțelege ce și cum trebuie să vorbești acum.

Adresează întrebări

Întotdeauna îl poți determina pe interlocutor să facă următorul pas, adresându-i întrebarea potrivită. Astfel vei câștiga timp și îți vei trage răsuflarea ca să-ți aduni gândurile sau pur și simplu să-l atragi într-o discuție activă.

Întreabă:

  • Ce credeți dvs.?
  • Care este opinia dvs. în privința acestui subiect?

Fii laconic

Simplitate, persuasiune, concizie. Dacă dorești să fii auzit și credibil, atunci respectă cele trei reguli. De exemplu, dacă dorești sincer să-ți ceri iertare și să fii auzit, urmează pașii de mai jos:

  • „E greșeala mea” – recunoașterea situației.
  • „Îmi pare rău” – recunoașterea responsabilității.
  • „Vă rog să mă iertați” – un gând simplu.
  • „Ce pot face pentru a remedia situația?” – predispoziție la schimbare și acțiune pentru binele tuturor.

Aș vrea să discut aparte despre comunicarea pe aplicațiile gen messenger. Nu discuta în corespondență despre teme importante. Este foarte complicat de a înțelege pe cineva față în față, când auzi intonația, vezi mimica, limbajul corpului și altele. Pe chaturi nu avem această posibilitate, vedem doar litere, care pot fi interpretate greșit.

Vă urăm înțelegere reciprocă cu cei din jur pentru că aceasta este atât de important pentru noi toți.

(1056)

comments powered by HyperComments
Olesea Bogutskaea

psiholog practic din anul 2010, membru al Asociației Psihologilor și Psihoterapeuților din RM, membru al Asociației Psihologilor Practicieni HYPNART

Alte articole la aceiaşi temă