Practici din yoga: cum să eliminăm consecinţele autoizolării - Om Activ

Practici din yoga: cum să eliminăm consecinţele autoizolării

1316 / 06.05.2020
În perioada îndelungată de autoizolare nu am avut un stil de viaţă foarte mobil. Chiar dacă totuşi mulţi au găsit putere de voinţă ca să facă antrenamente, cea mai mare parte a zilei au stat aşezat sau culcat. La toate acestea se adaugă stresul şi anxietăţile acumulate, precum şi abuzul de alimente pe acest fundal, deoarece nu suntem de fier şi corpul a reacţionat la toate cele ce se întâmplă în jur.

În continuare vei afla cum să lupţi de sine stătător cu consecinţele autoizolării.

Durerile de spate şi în alte părţi ale corpului


În timpul autoizolării mulţi se confruntă cu dureri acute în anumite poziţii ale corpului. Durerile ar putea fi cauzate de spasmele fibrelor nervoase. Acestea ar putea să apară nu doar ca urmare a activităţii fizice insuficiente sau a poziţiei incorecte a corpului, dar şi din cauza hipertonusului sistemului nervos simpatic.

  • Sistemul nervos simpatic este o parte a sistemului nervos care este activat în caz de pericol. El intensifică transpiraţia, pulsul, dilată pupilele etc.

Pentru a anihila durerile de această origine este necesar de a activa sistemul nervos parasimpatic, adică secţiunea sistemului nervos, responsabilă pentru relaxare.

În funcţie de zona în care au apărut durerile, efectuează următoarele exerciţii:

Spasme lombare și dureri de rinichi, similare cu insuficiența renală

Spasme la nivelul gâtului

Un articol amplu despre spasmele în zona gâtului veţi găsi aici.

Nevralgie intercostală

Acest simptom are tangenţe cu durerile în cazul atacului de cord. O soluţie ar fi asana „câinele cu capul în jos” şi exerciţiile pentru ameliorarea spasmelor lombare. Este important de a efectua „câinele cu capul în jos” timp de 30-50 de cicluri respiratorii (inspiraţie-expiraţie este un ciclu) zilnic în decurs de o săptămână.

  • 1Aici vei găsi instrucţiuni cu care vei învăţa să respiri din tot adâncul pieptului..
  • 2 Un ghid de îndeplinire corectă a asanei „câinele cu capul în jos” vei găsi aici.

La fel de importante sunt şi alte practici de relaxare, care conectează sistemul nervos parasimpatic. Fiecare practică a fost descrisă detaliat în articole aparte – dă click pe denumirea practicii pentru a afla mai multe despre ea.

Tulburări ale sistemului digestiv


În urma modului de viaţă sedentar şi a schimbărilor alimentare impuse (de exemplu, mulţi au început să consume produse congelate pentru a exclude necesitatea de a ieşi foarte des din casă) şi a viciilor care s-au acutizat, organele de digestie cedează uneori.

Indigestie, arsuri la stomac, constipație, flatulență și alte simptome sunt eliminate prin practici de detoxifiere, însă numai în cazul dacă au la bază cauze somatice, adică boli reale.

Practicile de detoxifiere la fel au fost descrise în detaliu în articole aparte – dă click pe denumirea practicii pentru a afla mai multe detalii.

Reacții psihosomatice


Din cauza fluxului colosal de informaţii negative, ba chiar agresive, sistemul nervos lucrează la limită, fapt care ar putea să provoace reacţii din cele mai diverse.

Depresie, agresiune, anxietate, apatie, tulburări de somn, dificultăți de respirație – lista poate continua la nesfârşit. Fiecare caz trebuie analizat aparte, dar recomandările generale la fel ar putea să amelioreze starea:

  • consumă bucate bogate în energie vitală – fructe, pomuşoare, legume, cereale integrale, leguminoase şi nuci, produse lactate naturale,
  • însuşeşte respiraţia profundă a yoghinilor şi practica respiratorie Ujjayi,
  • menţine un mod activ de viaţă,
  • efectuează practicile de purificare, menţionate mai sus,
  • relaxează sistemul nervos prin intermediul practicilor calmante enumerate mai sus.

Şi nu uita că limitarea spaţiului nu înseamnă, limitarea minţii şi a spiritului.

(1316)

comments powered by HyperComments
Andrei Șușvaliuc

antrenor de yoga din anul 2004, fondator al Federației de Yoga „Shakti-chalana” din Moldova, membru de onoare al Asociaţiei de Yoga „Antara”.

Alte articole la aceiaşi temă