Sfaturile expertului: 7 motive de a face Pilates, chiar dacă eşti numai muşchi - Om Activ

Sfaturile expertului: 7 motive de a face Pilates, chiar dacă eşti numai muşchi

2355 / 10.02.2016

Chiar după primul antrenament de Pilates am îmbunătăţit semnificativ eficienţa antrenamentelor de forţă în sală. De aceea, imediat am întrebat de expertul nostru Maşa Vîhori dacă cei, care visează la muşchii bine conturaţi trebuie să includă orele de Pilates în programul de antrenament.

divider_3

În ultimul timp, tot mai frecvent aud întrebarea dacă antrenamentele în sală pot fi combinate cu Pilatesul. Răspunsul este – da! Asta, nu pentru că vreau ca toţi să vină la antrenamentele mele. Deşi, sinceră să fiu, şi acesta este unul din motive. Există 7 motive temeinice pentru care nu trebuie să ignore Pilatesul nici cei mai înrăiţi fani ai sălii de forţă.

Restabilire accelerată 

Antrenamentele de forţă, dacă le practicaţi asiduu, sunt un efort fizic destul de greu. Pentru obţinerea rezultatelor la acest capitol, restabilirea este la fel de importantă, ca şi antrenamentul.

În cazul restabilirii insuficiente, graficul indicilor fizici va fi orientat în jos sau, în cel mai bun caz, va bate pasul pe loc.

În acest caz, o soluţie este Pilatesul, care presupune un alt regim de lucru muscular, decât în cazul antrenamentelor de forţă.

Orice lucru al muşchilor în Pilates are loc în regim de extindere. Scopul principal al antrenamentului este de a te întinde din interior. Adică are loc un proces invers, anume dominarea forţei interne, care poate împiedica contracţia muşchilor externi. Respectiv, se reduce sarcina asupra articulaţiilor şi organelor interne, se îmbunătăţeşte troficitatea lor. Voila – procesul de restabilire este mai rapid şi mai eficient.

573_s

Profilaxia traumelor şi reabilitarea

Nu cred că de-a lungul anilor de antrenamente, n-aţi suferit nicio traumă. Fie ea cât de mică, atunci când aţi suprasolicitat uşor spatele sau aţi supraapreciat posibilităţile articulaţiei cotului.

Şi în acest caz, Pilatesul te va ajuta, apropo, nu doar în perioada când vei fi pe foaie de boală! Scopul Pilatesului este de a neutraliza consecinţele traumatismelor şi de a preveni apariţia lor ulterioară.

Pilatesul fortifică musculatura stabilizatoare, care nu este implicată la toate mişcările şi nici pe departe la toate antrenamentele. Toate acestea contribuie la învăţarea mişcării corecte a articulaţiilor. Astfel, problema nu va mai apărea niciodată!

Îmbunătăţirea tehnicii

Modificând biomecanica mişcării articulaţiilor, obişnuindu-le să se mişte mai logic, veţi obţine mai multă precizie în mişcare. Or cât mai corectă este mişcarea, cu atât mai mic este consumul de energie şi de timp pentru îndeplinirea ei. Echipamentul pentru Pilates, elaborat perfect de Joseph Pilates, este conceput în aşa fel, încât să fie foarte anevoios de a face mişcările incorect sau de a antrena alţi muşchi, decât cei care trebuie! Dacă ai alături un instructor cunoscător, atunci acest lucru este imposibil!

Îmbunătăţirea flexibilităţii 

Lipsa de flexibilitate şi rigiditatea sunt o problemă frecventă a culturiştilor. Muşchii devin atât de puternici şi voluminoşi, încât stingheresc mişcările.

Pentru ca într-o bună zi, în dorinţa de a prinde pe stadion o minge ce zboară pe alături sau de a evita un biciclist, care ţi-a ieşit în cale, să nu simţi că acest lucru este ireal – practică Pilatesul.

Pilates este cea mai eficientă, sigură şi plăcută metodă de a menţine şi îmbunătăţi flexibilitatea.

 

Creşterea indicilor de forţă

O amplitudine mai mare a mişcării conferă mai multe posibilităţi de contractare a muşchilor. Rezultatul este îmbunătăţirea indicilor de forţă. Dacă nu există pierderi din contul preciziei mişcărilor, atunci nu există nici la capitolul putere. Recuperează-te, astfel iarăşi ajungem la indicii de forţă, care se vor îmbunătăţi.

Pilates acţionează ca un stabilizator al articulaţiilor. Aceasta înseamnă că în timpul mişcărilor, potenţialul muşchilor va acţiona doar în direcţia necesară, iar energia nu se va consuma pentru implicarea oaselor de prisos. Pilatesul antrenează şi grupele musculare mici. Anume ele, în consecinţă, participă la formarea mişcărilor largi, ceea ce permite de a ridica greutăţi mai mari. Tot corpul este implicat în lucru.

MB-Пилатес-+-Fitboll

Conectarea minţii

Vreau să înţelegeţi corect semnificaţia expresiei „implicarea întregului corp în lucru”. Nu este vorba despre încordarea inutilă a întregului corp cum ar fi, de exemplu, în cazul ridicării prin smucitură a greutăţii, însoţită de răcnet, când ţi se pare că se ridică până şi foliculele capilare.

Este vorba despre implicarea logică doar a grupelor necesare de muşchi, despre izolarea a tot ce este de prisos în cazul acestei mişcări, stabilizarea articulaţiilor, care nu sunt implicate în lucru, conectarea creierului şi a procesului de gândire pentru conştientizarea întregului proces.

Apropo, concordanţa dintre gândire şi mişcare nu este un rezultat imediat. Însă această abilitate este o parte iminentă a Pilatesului. Pilatesul te învaţă să-ţi înţelegi şi să-ţi simţi corpul. De asemenea, el te învaţă să înţelegi necesităţile corpului tău, aceasta te ajută să eviţi traumatismele şi să ai o abordare mai individuală faţă de antrenamente.

Ameliorarea sănătăţii coloanei vertebrale 

Nu voi fi modestă, dar voi afirma că cei, care practică Pilatesul au cel mai sănătos spate.

Aveţi un corset muscular extrem de puternic. Atât de puternic, încât probabil la primele antrenamente nu veţi putea acorda atenţie muşchilor profunzi. Dar ei există!

Cauza este banală – ei nu sunt atât de mari şi puternici, ca cei externi, care pur şi simplu nu-ţi permit să-i simţi. Şi nici nu pot fi văzuţi, întrucât se află în profunzime. Astfel, anihilăm sensibilitatea lor, deşi o facem inconştient.

După o perioadă de antrenamente regulate în sala de forţă suntem nevoiţi să ridicăm greutăţile înfăşuraţi cu centură şi să facem aşezări cu echipament special pentru genunchi.

3_209

Fortificarea muşchilor profunzi şi antrenarea lor, iată care este atuul Pilatesului. El va consolida coloana vertebrală, muşchii profunzi, stabilizatorii bazinului, va îmbunătăţi flexibilitatea generală şi elasticitatea coloanei.

Aşadar, dragii mei cititori-amatori de ocupaţii active, vă aştept la antrenamentele de Pilates, chiar dacă în alte zile vă aşteaptă ridicarea halterei!

Zlata_1
Zlata Fridman,
redactor omactiv.md

„De mai bine de doi ani fac sport în sală cu un antrenor personal. Ridic de la piept 60 de kilograme, iar sub privirile invidioase chiar şi mai mult. Fac flotări pe balonul sportiv cu picioarele în TRX, pot sări pe cele mai înalte console şi de dragul unei duzini de like-uri pe Facebook probabil pot face orice truc de fitness. Sufăr de scolioză – rezultatul mai multor ani de practicare a tenisului de masă, de conducere a unui automobil cu cutie de viteze automată şi în căutare permanentă a inspiraţiei în faţa laptopului într-o poză, beneficiile căreia sunt dubioase.

Durerile de spate, provocate de scolioză, în combinaţie cu responsabilitatea pentru rubrica „No Stress”, m-au determinat să merg la Pilates, fireşte la Maşa Vîhori, singurul instructor diplomat de Pilates din Moldova.

Deja după primul antrenament i-am exprimat recunoştinţă profundă scoliozei pentru faptul că m-a determinat să încerc Pilatesul. Recunosc, dacă aş fi avut coloana vertebrală sănătoasă nu m-aş fi încumetat să fac acest lucru.

De la primul antrenament am simţit o ameliorare a durerilor de spate, dar asta nu e totul. În acelaşi timp, mi-am simţit nimicnicia – cea mai mare parte a exerciţiilor, multe dintre care se îndeplinesc culcat pe spate, nici nu le-am putut face. Astfel, cerând îndurare de la Maşa, mi-am dat seama că există muşchi, care pot fi antrenaţi doar prin metoda lui Pilates.

Au suferit schimbări şi antrenamentele mele în sală. Am început să simt mai bine orice mişcare, nu mă mai distrăgeam şi chiar am uitat să-mi fac selfie după fiecare exerciţiu. Simt că cu timpul se vor îmbunătăţi şi indicii de forţă. De aceea, nu voi renunţa la Pilates. Chiar şi după ce voi rezolva problema scoliozei. Apropo, anume ei îi mulţumesc încă o dată”.

(2355)

comments powered by HyperComments
Maşa Chinaș

instructor de Pilates din anul 2006, absolventă a Institutului de Pilates din Moscova, participantă a programului american de instruire Lolita’s Legacy, fondatoare a primului studio specializat de Pilates din Moldova - PilatesM Studio, terapeut craniosacral, mamă a patru copii

Alte articole la aceiaşi temă