Experiența unei mame cu patru copii: top 5 al micului dejun sănătos pentru întreaga familie - Om Activ

Experiența unei mame cu patru copii: top 5 al micului dejun sănătos pentru întreaga familie

3048

Experiența unei mame cu patru copii: top 5 al micului dejun sănătos pentru întreaga familie

Maşa Chinaș

singurul antrenor diplomat de Pilates din Moldova, fondatorul unui studio de Pilates

Maşa Kinaş este fondatoarea studioului de pilates „Pilates M” şi specialist în mişcarea conştientă. Pe site-ul nostru ați citit numeroase articole semnate de Maşa despre construirea corpului, echilibru şi sculptarea abdomenului plat. Recent ea ne-a învăţat cum să-i obişnuim pe copii să se alimenteze sănătos, iar astăzi ne vom aprofunda în această temă şi ne vom axa pe micul dejun.

Noi începem ziua cu un pahar cu apă, în care de obicei adăugăm clorofilă. În zilele de lucru luăm micul dejun la 15 minute după paharul cu apă, iar în week-end putem să nu mâncăm timp de o oră.

În 99% micul dejun în familia noastră este alcătuit din proteine. Doar în cazuri excepţionale pot pregăti fulgi de ovăz, atunci când la bucătărie nu au rămas produse bogate în proteine. De ce dacă mamele şi bunicile noastre considerau terciul tocmai potrivit pentru micul dejun?

Proteinele sunt un material de construcţie necesar copiilor în cantităţi mari. Iată de ce este foarte important ca micul dejun să fie constituit din proteine, acesta va asigura saţietate pe timp mai îndelungat şi copilul nu va fi tentat să mănânce dulciuri.

Terciul înseamnă carbohidraţi. Micul dejun din carbohidraţi aduce un aport de energie, însă la scurt timp copilul va fi pasiv şi flămând. Acesta se întâmplă din cauza că reacţionând la glucide, organismul secretă insulină în cantităţi mari pentru a le face faţă acestora. Organismul vrea să se asigure şi lasă în sânge mai puţine zaharuri decât ar fi necesar. Iată de ce copilul doreşte dulciuri, iar mama se grăbeşte să-i dea biscuiţi sau alte dulciuri, iar insulina oscilează frenetic toată ziua.

5 reguli ale micului dejun ideal

Dacă în terciul de dimineaţă se adaugă fructe, pomuşoare, lapte sau miere (în cel mai rău caz zahăr rafinat), atunci oscilaţiile de insulină, însoţite de schimbări bruşte de dispoziţie, vor fi şi mai evidente.

Cumpăr practic toate produsele pentru micul dejun de la gastromarketul Sincer – pâine fără drojdii pe bază de maia, ouă, legume, verdeaţă, produse sănătoase rar întâlnite, cum ar fi spirulina, seminţe de chia şi ulei de avocado.

Top 5 al micului dejun în familia noastră


Mic dejun din ouă

În familia noastră se mănâncă tot felul de ouă: omletă, scramble, ouă poşate şi ochiuri. Se consumă cel puţin trei ouă de persoană. Întotdeauna adaug brânză de vaci în omletă, iese extraordinar.

Proteinele se asimilează cel mai bine cu fibre, de aceea consumăm ouăle cu legume. Putem face o salată proaspătă din ele sau le adăugăm la ouă şi le lăsăm puţin la aburi. Folosim orice fel de legume – roşii, morcov, ardei, castraveţi etc. Adesea adăugăm în salată verdeaţă şi seminţe germinate.

Neapărat adăugăm grăsimi benefice: avocado sau o felie de peşte roşu sărat.

Mic dejun cu brânză proaspătă

Folosesc brânză de casă cu conţinut maxim de grăsime şi adaug fibre: legume, verdeaţă, seminţe, nuci sau pomuşoare. Atunci când copiii cer un mic dejun dulce, adaugă la brânza de vaci miere sau pireu de pomuşoare cu miere.

Puteţi alege adaosurile după gustul fiecăruia. Important e să nu adăugaţi zahăr, care împiedică asimilarea calciului.

Papanaşi

Iată reţeta mea de papanaşi – brânză de casă, ouă şi doar 2-3 linguri de făină sănătoasă, de exemplu, de nuci. Prepar papanaşii fără zahăr. Folosesc în calitate de îndulcitor pomuşoare uscate: afine, stafide, coacăze uscate şi altele.
Le servim cu smântână grasă de casă sau cu puţină miere.

Terci de in

Inul este o combinație de proteine, grăsimi și fibre sănătoase, iată de ce terciul de in se atribuie mai mult la micul dejun proteic, decât la cel bogat în carbohidrați.

Seara pun inul la înmuiat, uneori cu seminţe de chia, iar dimineaţa bat seminţele umflate. În terci se adaugă ingrediente sănătoase, pe care copilul nu vrea să le mănânce, cum ar fi spanac extrudat, fiind bătut bine el nu-l va observa. În terciul gata se poate de adăugat fructe de pădure, nuci și alte ingrediente.

Budincă de chia cu granola


Un mic dejun rapid şi unul din cele mai preferate. Dacă nu-l mâncăm dimineaţa, atunci îl folosim la gustare pe parcursul zilei.

Reţeta este simplă: chia se amestecă de cu seară în iaurt sau lapte de cocos şi se lasă în frigider până dimineaţă. Apropo, prepar iaurtul singură pe bază de maia.

La fel şi granola din 20% de fulgi de ovăz şi 80% de nuci şi seminţe. Adaugă în ea in, susan alb și negru, fulgi de migdale, caju, nuci, stafide, caise uscate, afine – granola astfel preparată nu se compară cu cea din vânzare după compoziția sa.

Pentru micul dejun utilizez doar uleiuri rezistente la temperaturi înalte – de cocos sau avocado. Niciodată nu folosesc zahăr rafinat. Dacă copiii doresc dulce, adaugă miere şi ai grijă să reduci treptat cantitatea ei. Nu au nevoie de atâtea dulciuri precum cred unele mame. Cu atât mai mult că dulciurile pot fi sănătoase. De exemplu, eu i-am învăţat pe copii să mănânce pastile de casă şi sunt sigură că şi voi veţi reuşi.

(3048)

comments powered by HyperComments
Maşa Chinaș

singurul antrenor diplomat de Pilates din Moldova, fondatorul unui studio de Pilates

Alte articole la aceiaşi temă