Cât se poate de băut într-o noapte fără daune pentru sănătate? - Om Activ

Cât se poate de băut într-o noapte fără daune pentru sănătate?

1994

Cât se poate de băut într-o noapte fără daune pentru sănătate?

Ecaterina Didyk

nutriţionist, coorganizator şi curator al proiectului «Şcoala de alimentaţie corectă» a RM, prezentatorul rubricii «Sfaturile expertului» la CTC, expert al emisiunii «Controlul calităţii» la REN TV şi TNT

Noi am scris foarte mult despre cât de important este de a consuma cantitatea necesară de apă pe zi. Astăzi vom vorbi şi despre noapte.

Noaptea rinichii se duc la culcare, chiar dacă tu nu le urmezi exemplul. Suprasolicitarea lor în urma consumului exagerat de apă inevitabil va provoca edeme dimineaţa, somn agitat (indiferent de ora la care vei merge la culcare) şi va suprasolicita inima. Pe timp de noapte limfa circulă mai puţin intens, încetineşte microcirculaţia – din această cauză apa este eliminată mai lent din creier, fapt care la fel nu este prea benefic.

Dar nici nu se poate ignora setea. Dorinţa obsesivă de a bea apă este deja a 4-a fază a deshidratării! Aşadar, dacă organismul cere apă, atunci este prea cald, sau prea dulce/sărat, ori prea „poluat” şi încearcă să elimine ceva cât mai curând.

Ce e de făcut? Există o soluţie.

Bea suficientă apă pe parcursul zilei

Începe hidratarea organismului de dimineaţă, iar cel mai bine – cu câteva zile înainte de petrecerea pe cinste. Dacă deja consumi norma necesară (calculeaz-o după formula de aici), adaugă la ea 200-300 ml. Dacă nu, atunci bea cât poţi, oricum e mai bine, decât nimic.

Nu provoca setea

În această zi, ar trebui să reduci consumul de alimente sărate, pipărate şi dulci. Organismul reacţionează la ele cu un acces suplimentar de sete.

Îmbracă-te în straturi

Trebuie să ai posibilitatea să te dezbraci, în caz că va fi cald. Dar şi să te îmbraci, în caz că va fi frig. Când corpul se sufocă, el cere apă, iar noaptea, când termoreglarea este tulburată, el nici nu mai ştie ce vrea.

Nu bea apa dintr-o singură înghiţitură

Bea apă cu înghiţituri mici. Cantitatea maximă este 500 ml de apă pe oră (apropo, anume atât este necesar de a consuma în timpul antrenamentului, ziua). Cel mai bine – 100 ml pe oră. Adică în timpul petrecerii ar trebui să goleşti o sticluţă de apă de 0,5 l.

Apropo, e vorba de apă potabilă plată. Băuturile carbogazoase îngreuiază procesul de asimilare a apei, mai ales pe timp de noapte.

În schimb ceaiul te va ajuta. El îţi va potoli setea, va echilibra termoreglarea şi va avea efect diuretic.

Mai multă mişcare

Activitatea contribuie la circulaţia limfei, care, precum bine ştii, noaptea are obişnuinţa de a sta locului. Dansează cât îţi pofteşte inima!

Aşadar, apa este cel mai bun prieten al tău, dacă este consumată la timp şi în cantitatea necesară. Înainte de somn cantitatea necesară este maximum un pahar. Într-o noapte de nesomn – de la 0,5 până la 1 litru pe parcursul petrecerii.

O seară bună să aveţi!

(1994)

comments powered by HyperComments
Ecaterina Didyk

nutriţionist, coorganizator şi curator al proiectului «Şcoala de alimentaţie corectă» a RM, prezentatorul rubricii «Sfaturile expertului» la CTC, expert al emisiunii «Controlul calităţii» la REN TV şi TNT

Alte articole la aceiaşi temă